Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،مصطفی حیدری با اشاره به نمایش و برگزاری آیین رونمایی از مجموعه مستند مشاغل سنتی اصفهان اظهار کرد: بر اساس مأموریتی که دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان دارد، برنامه بر این شد تا یک سری مجموعه مستند کوتاه با موضوع مشاغل سنتی اصفهان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله اول دفتر تخصصی سینما با همکاری موزه عصارخانه شاهی به عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه اصفهان با اساتید برجسته 9 حرفه سنتی اصفهان با هدف ثبت حرفه‌ها که احتمال از بین رفتنشان در آینده وجود دارد و در نسل امروز نیز مهجور مانده است، صحبت کردیم.

رئیس دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: این مستندها با کمک فیلم‌سازان جوان و کار کرده در مرحله اول در قالب 9 مستند آماده شد که امروز در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی شد؛ فیلم سازان این آثار از جوانان خوب اصفهان هستند.

وی با اشاره به 9 حرفه‌ای که در قالب مستند معرفی شدند، عنوان کرد: سوخته معرق، قلمکار، سفالگری، قفل‌سازی، طلاکوبی، ملیله بافی، گلیم‌بافی، پاپیه ماشه و شبکه بری از حرفه‌هایی است که در این مستندها به معرفی آن‌ها پرداخته شده است.

حیدری تصریح کرد: این مستند مجموعه دومی نیز دارد که در آن به حرفه‌های بیشتری خواهیم پرداخت، به طور مثال آهنگری، کاشی‌کاری و دیگر مشاغل سنتی اصفهان هستند که در مجموعه «راسته 2» به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ این فیلم‌ها را برای شبکه‌های مستند و اصفهان نیز فرستادیم و نهایتاً از این مجموعه به صورت تولیدی در انتشارات استفاده خواهیم کرد.

علی خوش‌نویس‌زاده، جواد عبادی، حسن کیانی، غلامعلی داستان‌پور، جهانگیر آیتی، محمد آقا رفیع، شرمین سارنج، قمرالملوک سترگ و کیقباد بذرافشان هنرمندان این حرفه‌ها در مستندها هستند و کارگردانی این مستندها را محمد فاضل پور ابوطالب، یاشار کریمی، کیوان احمدی، احسان امینی، حسن کوچکی، امیر رستمی، آیدا نامجوفر و بهروز یزدانی بر عهده داشتند.

برنامه نمایش و آیین رونمایی از مجموعه مستند مشاغل سنتی اصفهان با نام «راسته» امروز در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان