Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدامات تروریستی صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در سیزدهمین نشست کارگروه عملیاتی پروژه کالکان (از پروژه‌های سازمان اینترپل با هدف پیشگیری و مقابله با اقدامات تروریستی) که با حضور75 نفر از 29 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای به میزبانی ایران برگزارشد، اظهار داشت: امروزه تروریسم به عنوان یک چالش بزرگ جهانی مطرح است و هیچ کشوری به تنهایی قادر به مبارزه با این معضل جهانی نیست و ضرورت دارد همه کشورها با همدلی و تعامل نسبت به مبارزه با این معضل اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشتری افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریستی پیشگام بوده است و امروز علی رغم ناامنی در منطقه، امنیت مطلوبی در کشور ما حاکم است.
وی خاطرنشان کرد: ساختار پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که قابلیت رصد و کنترل تحرکات امنیتی را در فضای حقیقی و مجازی دارند و کوچک‌ترین تحرکات امنیتی را کشف و خنثی می‌کنند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی ترور بوده و در طول 38 سال عمر شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از 17 هزار نفر از شهروندان و مردم عادی قربانی اقدامات شوم تروریستی شده‌اند، ادامه داد: کشور ما با اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه تعدادی از این گروهک‌ها را نابود کرده اما برخی دیگر با فرار به خارج از مرزها متأسفانه همچنان به اقدامات پلید خود ادامه می‌دهند.
سردار اشتری گفت: یکی از این گروهک‌های تروریستی گروهک «M-K-O» موسوم به منافقین است که تاکنون بیش از 12 هزار نفر از مردم بی‌گناه را ترور کرده‌اند. گروهکی که دست در دست یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ (صدام حسین) داشت و با پشتیبانی تسهیلاتی وی، مرتکب جنایات بزرگی از جمله نسل کشی و قتل عام بیش از پنج هزار نفر از زنان، مردان و کودکان بی‌گناه قوم کرد عراق شد.
وی افزود: این گروهک تا مدتها قبل در لیست گروهک‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا بود که چندی پیش به دلایل نامعلومی از لیست مذکور خارج شد که این اقدام برای جامعه جهانی جای تأمل دارد.
فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: استفاده گروهک‌ها از اینترنت و فضای مجازی و ظرفیت‌های آن معضل جدید جامعه بشری است. آموزش، تبادل اطلاعات، انتقال پول، عضوگیری، حملات سایبری و سایر اقدامات تروریستی شیوه نوین مجرمانه‌ای است که گروهک‌های یاد شده و سازمان‌های جرم از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین جامعه بین‌المللی پلیس نیز می‌بایست اقدامات تکنیکی و پیشگیرانه در مقابله با این پدیده را اتخاذ کند.
اشتری خاطر نشان کرد: کارشناسان فضای مجازی معتقدند دسترسی به زیرساخت‌های فنی اینترنت و فضای مجازی می‌بایست در اختیار همه کشورهای جهان قرار گیرد؛ اما متأسفانه این دسترسی منحصرا در اختیار یک کشور است. با عنایت به این موضوع لازم است سازمان‌های بین‌المللی با دسترسی به زیرساخت‌های فنی، فضای مجازی را در اختیار پلیس تمامی کشورهای جهان قرار دهند.
وی ادامه داد: مقابله با تأمین مالی تروریست از موضوعات مهم دیگری است که مورد توجه و کارشناسی این نشست قرار می‌گیرد، قاچاق مواد مخدر و قاچاق زنان و کودکان از منابع مالی مورد استفاده تروریست‌ها است، اما مهم‌ترین منابع مالی آنها به ویژه گروهک‌های تکفیری در مناطق گسترده‌ای از جهان، منابع و درآمدهای نفتی چندکشور خاص است که متأسفانه به راحتی و سهولت در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان اینترپل، سامانه «ماین» را در مرزهای خود راه اندازی کرده و با استفاده از آن و با کنترل خروج و ورود مسافران، موفق شده در دو سال اخیر بیش از 450 مورد گذرنامه‌های مفقودی و مسروقه در سطح بین‌المللی را مورد شناسایی قرار دهد.
سردار اشتری گفت: در تبادل اطلاعات در سه سال اخیر بیش از 16 هزار پیام با کشورهای عضو و سازمان اینترپل مبادله شده و در راستای این همکاری تاکنون بیش از 30 نفر ازمجرمان و متهمان تحت تعقیب، شناسایی، دستگیر و پس از سیرمراحل اداری و قضائی به کشور خواهان مسترد شده‌اند.
به گفته وی، پلیس جمهوری اسلامی ایران در سالیان اخیر در تأمین امنیت برخی رویدادهای مهم ورزشی جهان از جمله المپیک و جام جهانی فوتبال نیز حضور فعال و چشمگیری داشته است.
در این نشست از برخی خانواده‌های شهدای ترور تقدیر شد.
وضعیت امنیتی کشور مطلوب است
فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه اجلاس کالکان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت امنیتی کشور مطلوب است و با هوشیاری مردم و دستگاه‌های نظامی و انتظامی امنیت بسیار خوبی را در کشور شاهدیم؛ از هوشیاری مردم قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده شاهد بروز مشکلی نباشیم.
سردار اشتری درباره اینکه آیا پس از حوادث تروریستی تهران، دستگیری تروریست‌ها و اعضای منتسب به داعش داشته‌ایم یا خیر، گفت: در مرزها و نیز شهرها نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و ... دستگیری‌های هوشمندانه‌ای داشته‌اند؛ امیدوارم گروه‌های تروریستی که قصد دارند اقدامات خرابکارانه‌ای در کشور انجام دهند از این اقدامات درس گرفته و منصرف شوند.
متعهد هستیم با تروریسم در هر لباس و تفکری مبارزه می‌کنیم
وزیر کشور نیز در این اجلاس با بیان اینکه اهداف و جغرافیای تروریست‌ها تغییر کرده است، گفت: ما متعهد هستیم با تروریسم در هر لباس و تفکری مبارزه می‌کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تروریسم از منابع مختلفی نیاز مالی خود را تأمین می‌کند، افزود: متأسفانه این اقدامات مجرمانه گاهی با حضور نیروهای امنیتی، بین‌المللی و در مقابل چشمان آنان روی می‌دهد این در حالی است که کشور ایران تا این لحظه در مبارزه با جرایم سازمان یافته پیشگام بوده به طوری که در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر بیش از سه هزار و 800 شهید داشته ایم .
وی تصریح کرد: مبارزه با دو معضل بین‌المللی تروریسم و موادمخدر نیازمند توسعه هوشمندانه، نظام‌مند توأم با صداقت و معاضدت و جدیت کشورها است.
فرار دبیرکل سازمان اینترپل
 از پاسخ به سؤالی درباره منافقین
دبیرکل سازمان اینترپل سؤال مربوط به گروهک تروریستی منافقین را بی‌پاسخ گذاشت.
به گزارش تسنیم، یورگن اشتاک در حاشیه جلسه روسای اینترپل در تهران که به منظور بررسی راهکارهای مقابله با تروریست برگزار شده بود در پاسخ به سؤال چرایی حذف اعلان قرمز برخی مجرمان بین‌المللی و تروریست‌ها توسط سازمان مرکزی اینترپل و چرایی حذف نام سرکردگان گروه تروریستی منافقین از اعلان قرمز این سازمان با بی‌پاسخ گذاشتن این سؤال گفت: ما در سازمان و بین کشورهای عضو اینترپل مکانیسمی برای صدور اعلان قرمز برای مجرمان و تروریست‌ها داریم و در حال حاضر با درخواست کشورهای عضو هزاران اعلان قرمز را صادر کرده‌ایم.
اشتاک افزود: همه درخواست‌های گزارش‌ شده به این سازمان در فرآیندی حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا این اطمینان حاصل شود که درخواست‌های صادر شده مطابقت با قوانین بین‌المللی دارد و این مکانیسم و ابزار به شدت موفق بوده است.
وی اینترپل را سکویی جهانی دانست که 198 کشور دنیا را با همدیگر مرتبط می‌کند.
دبیرکل سازمان اینترپل  در پاسخ به سؤالی درخصوص چرایی عدم دستگیری برخی مجرمان بین‌المللی که به خواست ایران تحت تعقیب قرار گرفته‌اند از جمله خاوری، گفت: من قادر به دستور پیگیری فرد خاصی نیستم ولی ما از پیگیری و تحت تعقیب قرار دادن کلاهبرداران بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی