Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: مریم کاظمی، کارگردان تئاتر که همین چندی پیش به عنوان دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان انتخاب شد به زودی نمایش خسیس را در سالن تازه تاسیس پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌برد.

متن این نمایش چنانچه کاظمی توضیح می‌دهد در قرن شانزدهم و توسط ژان مولیر نوشته شده و در طبقه‌بندی کمدی‌های قدیمی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان شیوه کاری خود را بر سبک قصه‌گویی بسیار ساده و قابل فهم متمرکز کرده و در این زمینه از تجارب به دست آمده از کارگردانی نمایش‌های کودک و نوجوان نیز بهره می‌گیرد. «به این درک رسیده‌ام که آموخته‌های تئاتر کودک را به تئاتر بزرگسال بیاورم. نه اینکه نمایش کودکانه باشد؛ بلکه مفاهیم را به سطحی بیاورم تا همه‌ فهم باشد. از این رو نمایش‌های من همیشه مختص گروه سنی خاصی نبوده و کودکان به همراه والدین به تماشای کارهایم می‌آیند. برآیند اظهارنظرها هم اینگونه بوده که در تمام این سال‌ها مخاطبان گفته‌اند که ترکیب رنگ، موسیقی و رقص در نمایش‌هایم جالب بوده است.»

اما یکی از نکات جالب در میان اظهارات کاظمی خبر مبارزه جدی حسین محب‌اهری، از بازیگران قدیمی تئاتر، تلویزیون و سینما با بیماری سرطان است؛ بازیگری که در تمام دوران مبارزه دست از تلاش نکشیده و با انرژی در نمایش‌های مریم کاظمی یا دیگر کارگردان‌ها روی صحنه رفته است. «آقای محب‌اهری در حال طی کردن دوره درمانی به سر می‌برد و پروسه پیوند مغز استخوان طولانی است؛ اما این به معنای استراحت مطلق و خانه‌نشینی ایشان نیست و جالب اینکه بدانید آقای محب‌اهری از بازیگران جوان نمایش ما بسیار فعال‌تر هستند و همیشه کار بازیگری را با عشق انجام می‌دهند.» ابتدای سال گذشته بود که محب‌اهری از عود کردن دوباره بیماری‌اش خبر داد. «بخش‌های شکم و لگنم درگیر این بیماری شده اما مهم‌تر از همه سرطان ریه راست است که اذیت می‌کند وگرنه طحال و کیسه صفرا را می‌توان خارج کرد و ظاهرا مشکلی هم پیش نمی‌آید.»

این بازیگر پیشکسوت همان زمان نیز با امید زیادی درباره شکست دادن بیماری صحبت کرد و نشان داد با وجود درگیر شدن نقاط بیشتر و جدی‌تر، روحیه‌ای قوی دارد و در اظهارنظری جالب از بیماری خود به عنوان «یک مشکل طبیعی یاد کرد» و این صحبت در حالی رخ می‌داد که چند سال به صورت مداوم درگیر شیمی‌درمانی و عوارض ناشی از آن بود. «زندگی همین است دیگر؛ بیماری هم جزیی از آن است. من قبلا برای بیماری سرطان غدد لنفاوی دو بار جراحی شدم. تا حالا چهار بار شیمی‌درمانی و دو بار جراحی کرده‌ام و این‌بار پنجم شیمی‌درمانی است که حالا پرتو درمانی هم به آن اضافه شده است که تجربه خوبی است!»

به هرحال مریم کاظمی تاکید می‌کند «حسین محب‌اهری با وجود پشت سر گذاشتن مراحل درمانی با جدیت در تمام جلسه‌های تمرینی حاضر می‌شود.» و نکته قابل تامل اینکه عوامل نمایش شش روز در هفته تمرین می‌کنند که تا زمان آغاز رسمی اجراها ادامه دارد و حسین محب‌اهری هیچ یک از جلسه‌های تمرینی را از دست نمی‌دهد.

اعتماد

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر