Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارگردان زن تئاتر که همين چندي پيش به عنوان دبير جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان انتخاب شد به زودي نمايش خسيس را در سالن تازه تاسيس پرديس تئاتر تهران روي صحنه مي‌برد.

به گزارش جام نيوز، روزنامه اعتماد نوشت: مريم کاظمي، کارگردان تئاتر که همين چندي پيش به عنوان دبير جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان انتخاب شد به زودي نمايش خسيس را در سالن تازه تاسيس پرديس تئاتر تهران روي صحنه مي‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن اين نمايش چنانچه کاظمي توضيح مي‌دهد در قرن شانزدهم و توسط ژان مولير نوشته شده و در طبقه‌بندي کمدي‌هاي قديمي قرار مي‌گيرد. اين کارگردان شيوه کاري خود را بر سبک قصه‌گويي بسيار ساده و قابل فهم متمرکز کرده و در اين زمينه از تجارب به دست آمده از کارگرداني نمايش‌هاي کودک و نوجوان نيز بهره مي‌گيرد. «به اين درک رسيده‌ام که آموخته‌هاي تئاتر کودک را به تئاتر بزرگسال بياورم. نه اينکه نمايش کودکانه باشد؛ بلکه مفاهيم را به سطحي بياورم تا همه‌ فهم باشد. از اين رو نمايش‌هاي من هميشه مختص گروه سني خاصي نبوده و کودکان به همراه والدين به تماشاي کارهايم مي‌آيند. برآيند اظهارنظرها هم اينگونه بوده که در تمام اين سال‌ها مخاطبان گفته‌اند که ترکيب رنگ، موسيقي و رقص در نمايش‌هايم جالب بوده است.»

اما يکي از نکات جالب در ميان اظهارات کاظمي خبر مبارزه جدي حسين محب‌اهري، از بازيگران قديمي تئاتر، تلويزيون و سينما با بيماري سرطان است؛ بازيگري که در تمام دوران مبارزه دست از تلاش نکشيده و با انرژي در نمايش‌هاي مريم کاظمي يا ديگر کارگردان‌ها روي صحنه رفته است. «آقاي محب‌اهري در حال طي کردن دوره درماني به سر مي‌برد و پروسه پيوند مغز استخوان طولاني است؛ اما اين به معناي استراحت مطلق و خانه‌نشيني ايشان نيست و جالب اينکه بدانيد آقاي محب‌اهري از بازيگران جوان نمايش ما بسيار فعال‌تر هستند و هميشه کار بازيگري را با عشق انجام مي‌دهند.» ابتداي سال گذشته بود که محب‌اهري از عود کردن دوباره بيماري‌اش خبر داد. «بخش‌هاي شکم و لگنم درگير اين بيماري شده اما مهم‌تر از همه سرطان ريه راست است که اذيت مي‌کند وگرنه طحال و کيسه صفرا را مي‌توان خارج کرد و ظاهرا مشکلي هم پيش نمي‌آيد.»

اين بازيگر پيشکسوت همان زمان نيز با اميد زيادي درباره شکست دادن بيماري صحبت کرد و نشان داد با وجود درگير شدن نقاط بيشتر و جدي‌تر، روحيه‌اي قوي دارد و در اظهارنظري جالب از بيماري خود به عنوان «يک مشکل طبيعي ياد کرد» و اين صحبت در حالي رخ مي‌داد که چند سال به صورت مداوم درگير شيمي‌درماني و عوارض ناشي از آن بود. «زندگي همين است ديگر؛ بيماري هم جزيي از آن است. من قبلا براي بيماري سرطان غدد لنفاوي دو بار جراحي شدم. تا حالا چهار بار شيمي‌درماني و دو بار جراحي کرده‌ام و اين‌بار پنجم شيمي‌درماني است که حالا پرتو درماني هم به آن اضافه شده است که تجربه خوبي است!»

به هرحال مريم کاظمي تاکيد مي‌کند «حسين محب‌اهري با وجود پشت سر گذاشتن مراحل درماني با جديت در تمام جلسه‌هاي تمريني حاضر مي‌شود.» و نکته قابل تامل اينکه عوامل نمايش شش روز در هفته تمرين مي‌کنند که تا زمان آغاز رسمي اجراها ادامه دارد و حسين محب‌اهري هيچ يک از جلسه‌هاي تمريني را از دست نمي‌دهد.

اعتماد
115



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ جمعی از باستانی کاران نوجوان،در پردیس به مناسبتِ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای،در محوطه مصلای نماز جمعه این شهرستان،توان و هنر خود را به نمایش گذاشتند. در پایان این مراسم، هدایایی هم به این نوجوانان و تعدادی از پیشکسوتان باستانی کار اهدا شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس