Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوه- معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: میزان مصرف برق در حوزه صنعت استان مرکزی بیش از دو برابر میانگین کشوری است و ۶۵درصد برق این استان در بخش صنعت مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بختیار ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به وضعیت مصرف برق در کشور عنوان کرد: هم اکنون میزان مصرف برق در کشور روزانه به بیش از ۵۳هزار مگاوات رسیده است که رقم بسیار بالایی است و مردم باید به طور جدی صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو افزود: گرمای شدید هوا امسال منجر به ثبت رکوردهای بالایی در مصرف برق در کشور شد و در شرایط حساسی از نظر تامین برق قرار داریم.

بختیار ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد برق کشور در بخش صنعت به مصرف می رسد و این میزان در استان مرکزی ۶۵ درصد یعنی دو برابر میانگین کشور است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: خوشبختانه استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعت به دلیل قرار گرفتن در شاهراه شبکه برق کشور، پایدارترین شبکه را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی از نظر پایداری شبکه برق از وضعیت مطلوبی برخوردار است، چراکه زیرساخت های مناسبی در حوزه انتقال و توزیع برق دارد.

بختیار در رابطه با طرح انتقال آب سد کوچری به شهرستان ساوه نیز بیان کرد: عملیاتی شدن این پروژه زمینه رشد صنعتی شهرستان ساوه را فراهم می کند و موجب جذب سرمایه گذاران به این منطقه می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: پروژه انتقال آب سد کوچری به شهرستان ساوه نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است و بیش از ۱۰۰کیلومتر از مسیر این پروژه باید لوله گذاری گردد تا شهرستان ساوه از آب باکیفیت برخوردار شود.

وی اضافه کرد: امسال ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص می‌یابد و مقرر استتجهیزات مورد نیاز برای اجرای آن نیز به روش فاینانس داخلی تامین شود.

بختیار خاطرنشان ساخت: سهم آب درنظر گرفته شده برای شهرستان ساوه از این طرح ۴۴۴ لیتر بر ثانیه است که ۳۳۵ لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه، ۶۵ لیتر بر ثانیه سهم روستاها و ۴۴ لیتر بر ثانیه نیز به حوزه صنعت اختصاص می یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور