Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، محمد امین سازگارنژاد از اصلاح دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی آیین نامه نحوه تاسیس و اداره آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خبرداد و گفت: برای توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در جهت حمایت از آموزشگاه‌های آزاد در دستور کار قرار دارد ارائه تسهیلات برای خرید ملک و تجهیزات آموزشی تا سقف ۸۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کار درباره منابع این تسهیلات گفت: این تسهیلات قرار است از محل کمک‌های فنی و اعتباری سازمان آموزش فَنی و حرفه‌ای تامین ‌شود.

سازگارنژاد همچنین از تسهیل در نحوه آموزش در آموزشگاه اعم از اجرای دوره‌های خصوصی، نیمه خصوصی و خاص خبرداد و گفت: یکی از مشکلات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای موازی کاری با آموزش‌های آموزشگاه‌های دولتی است که در این زمینه نیز آموزش‌های موازی از بخش دولتی حذف می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای حمایت از بخش خصوصی است و درصورتی که آموزشگاه‌های آزاد دوره‌هایی را در برنامه آموزشی خود قرار داده‌اند، مراکز دولتی ملزم به حذف این دوره‌ها از برنامه‌های خود هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: گروه‌های درسی فناوری اطلاعات و رایانه، صنایع دستی و هنری، صنایع پوشاک، خیاطی و طراحی، دوخت و زیبایی و آرایش و پیرایش بیشترین استقبال را در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از یک میلیون و ۴۷۲ هزار نفر مهارت آموز در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای در سال گذشته آموزش دیدند که تعداد ۸۳۴ هزار نفر یعنی معادل ۵۶ درصد از آن‌ها در مراکز دولتی و بخش‌های وابسته دولتی و حدود ۶۴۸ هزار نفر معادل ۴۴ درصد از مهارت‌آموزان در آموزشگاه‌های آزاد خصوصی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند.

پیش از این رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با مهر گفته بود: ۱۱ هزار و ۷۹۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد با مجوز و تحت نظارت سازمان فعالیت آموزشی می‌کنند که غالبا در رشته‌های خدماتی فعالیت دارند و سهم کمتری در کشاورزی و صنعت را به خود اختصاص می‌دهند.

مهر

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

روزنامه دولتی ایران به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران