Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:10:29 GMT

۷۰۰۰ زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۱۵۷۵

۷۰۰۰ زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند

گرگان- مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: هفت هزار زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درگاهی پیش از ظهر شنبه در همایش حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی که ویژه روحانیون و مدیران کاروان های اهل سنت استان گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ما چهار ماه از برنامه زمان بندی حج و زیارت نسبت به کشورهای دیگر عقب تر بودیم اما با تلاش شبانه روزی توانستیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بحث هتل ها و اقامتگاه های ویژه زائرین گفت: برای اسکان زائرین گلستانی هتل های خوبی اجاره شده و اکثر این مکان ها تازه ساز هستند.

درگاهی اظهار کرد: در سال جاری حدود هفت هزار زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند که حدود هشت درصد زائران کشور را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته در بهترین حالت دو هزار نفر از استان گلستان به حج تمتع اعزام می شدند که حدود دو تا سه درصد جمعیت زائران کشور را تشکیل می دادند اما در سال جاری به دلیل استقبال خوب حجاج آمار ثبت نامی به هفت هزار نفر رسید.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: ۲۵۰ نفر عوامل خدماتی آموزش دیده همراه کاروان حج و زیارت گلستان اعزام می شوند.

درگاهی ادامه داد: ۲۳ پزشک گلستانی با همکاری جمعیت هلال احمر استان همراه با کاروان حج و زیارت به حج تمتع اعزام می شوند و وظیفه معاینه هفت هزار زائر را برعهده دارند.

۸۰۰ ساعت آموزش ویژه زائران برگزار می شود

وی با اشاره به اهمیت آموزش برای زائرین اظهار کرد: برای زائرینی که به حج تمتع اعزام می شوند حدود ۸۰۰ ساعت آموزش در نظر گرفته ایم.

درگاهی از برگزاری دو همایش بزرگ ویژه غرب و شرق استان خبر داد و افزود: جهارشنبه هفته جاری همایش شرق استان در شهر گنبد کاووس و همایش مربوط به زائران غرب استان در تاریخ دوم مرداد ماه با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت برگزار می شود.

مدیرکل حج و زیارت گلستان گفت: زائرینی که به حج تمتع اعزام می شوند باید باید با قوانین کشور عربستان آشنایی کامل داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی

به گزارش جام جم آنلاین ؛  سجاد رحمانی اظهار کرد: نخستین کاروان ۸۵ نفره حج عمره استان ایلام امروز عازم سرزمین وحی شد.

وی با بیان اینکه روادید تمامی زوار ایلامی حج عمره مفرده صادر شده است، افزود: پس از گذشت ۹ سال وقفه در اعزام زائران خانه خدا به مراسم عمره مفرده امروز اولین کاروان حجاج استان ایلام عازم سرزمین وحی شدند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام ابراز کرد: این کاروان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی سفر می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه و پنج روز هم در مکه مکرمه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زائران ایلامی خانه خدا ۱۷ اردیبهشت ماه به کشور بازخواهند گشت.

دیگر خبرها

  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است