Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این مراسم با اشاره به فعالیت سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان،افزود: قزوین به دلیل دارا بودن ظرفیت های بسیار فراوان در حوزه صنعت یکی از استان های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است.
علی پرزحمت افزود: استقرار واحدهای صنعتی شاخص در قزوین جایگاه خاصی به این استان بخشیده به طوری که در تولید کالاهایی همچون شیشه، کاشی و سرامیک،قطعات خودرو، مواد شوینده در ایران جزو قطب های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه سیاست های اقتصادی دولت یازدهم را باعث روان شدن تولید و رشد صنعت کشور دانست و افزود: رشد شاخص های صنعتی و تجاری و آرامش روانی در بخش تولید، از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
پرزحمت افزود: امسال 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخشهای مختلف صنعتی و معدنی در نظر گفته شده است که سهمیه استانها به تفکیک اعلام خواهد شد.
به گفته این مسئول، این تسهیلات بر اساس اعلام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور جهت طرحهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی،نوسازی و بهسازی به واحدهای تولیدی تخصیص خواهد یافت.
پرزحمت با بیان اینکه بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی با بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال هم مشمول این طرح است،افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرایی می شود و قطع به یقین اثرات مطلوبی روی رونق تولید دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره رتبه قزوین در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی،تاکید کرد: در سال گذشته استان قزوین در این حوزه از بین ۳۱استان کشور رتبه ششم را کسب کرد.
وی با بیان اینکه قزوین در حوزه معدن نیز از ظرفیت های فراوانی برخوردار است،افزود: در حوزه بازرگانی نیز در مدت فعالیت دولت یازدهم 10هزار و ۷۹۵ پروانه کسب در استان صادر شده که بیانگر رونق در این حوزه بوده است.
پرزحمت همچنین با اشاره رشد صادرات کالا از استان پس از برجام، افزود: در بخش صادرات، سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرده بود ۴۳۵میلیارد دلار صادرات از استان داشته باشیم اما با همت صادرکنندگان استان موفق شدیم ۶۷۵میلیون دلار صادرات داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز در این مراسم گفت: سند چشم انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 یک میثاق ملی است که بر اساس آن باید رتبه اول را در توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی خاورمیانه کسب کنیم.
علیرضا کشاورز قاسمی افزود: سیاست های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی با نگاه بهبود فضای کسب و کار نقشه راه ما است اما متاسفانه در 2سال گذشته نتوانستیم در این خصوص طبق برنامه پیش برویم و باید این موضوع را جبران کنیم.
وی اضافه کرد: به اعتقاد بنده دغدغه فعلی واحدهای تولیدی و صنعتی بحث قیمت تمام شده است که عوامل متعددی درآن اثرگذار می باشد و همراهی بخش دولتی استان با بخش خصوصی خوب می باشد اما خروجی مورد رضایت بخش خصوصی در این حوزه هنوز محقق نشده است.
کشاورز قاسمی اظهارکرد: امروز تولید کنندگان در شرایط سختی قرار دارند و اگر قرار است زحمات مسئولان موثر واقع شود باید بازار به حرکت درآمده و تقاضا محور شود.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان جدا از مسائل کلان، به طور ویژه از مسئولان قزوین انتظار حمایت و توجه ویژه دارند و اداره ها و سازمان ها خدمات رسان و مطالبه گر نیز باید برای ادامه راه تولید، از بخش خصوصی حمایت کنند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین نیز در این مراسم گفت: دولت یازدهم برنامه و هدف گذاری خوبی برای رفع مشکلات صنایع دارد، اما مشکلاتی وجود دارد که مربوط به بخشی نگری و بالا بودن تسهیلات بانکی است که امیدواریم با تدبیر مسئولان حل شود.
علی محمد زمانی با اشاره به مشکلات صنعتگران، افزود: قاچاق کالا و واردات بی رویه کمر تولید را شکسته است بنابراین در راستای حمایت از تولید داخلی باید عزم جدی تری در مبارزه با این پدیده را شاهد باشیم.
این مسئول همچنین بر تلاش مسئولان برای مقابله با واردات بی رویه تاکید کرد و افزود: برای تقویت تولید داخلی و شکوفایی آن باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود.
وی اظهارکرد: قوانین تامین اجتماعی، مشکلات بیمه ای و افزایش نرخ ارز از دیگر چالش های صنعتگران است که امیدواریم با تلاش های دولت این دغدغه ها مرتفع شود.
این مسئول ادامه داد: بخشی نگری و جزیی نگری مشکلات زیادی را برای کشور و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
زمانی با بیان اینکه دولت برنامه خوبی برای 10 هزار واحد تولیدی در کشور دارد،تصریح کرد: بانک ها باید از تولید حمایت کنند ولی در برخی موارد آنها همچنان به دنبال گرفتن وثیقه از واحدهای تولیدی هستند و ارائه تسهیلات با سود بانکی 15 درصد نیز برای بخش صنعت و تولید مقرون به صرفه نیست.
رئیس اتاق صنعت و معدن استان قزوین خاطرنشان کرد: مدیران تولید در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند و نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.
در این مراسم از 52 صنعتگران و معدن کاران برتر استان قزوین با اهدا لوح تقدیر تجلیل شدند.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی فعال بزرگ و کوچک است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین