Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز گفت: در طول چهار سال گذشته، بیش از دو میلیارد تومان از سوی شهرداری منطقه ۸ تبریز، صرف بهسازی، احیای جداره‌های تاریخی و احداث سردرب‌های بازار تاریخی تبریز شده ‌است.

به گزارش ایسنا، «صادق نجفی» با اعلام این مطلب اظهار کرد: بازار تبریز به‌عنوان اثر ثبت جهانی، از افتخارات هویت و تمدن تبریز و ایران است و قطعاً نقش مهمی در انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری تبریز، اگرچه متولی اصلی این اثر تاریخی نیست، اما در سال‌های اخیر، مطابق نظارت‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی، مرمت، بهسازی، تقویت بخش‌های تأسیساتی و خدماتی و ارتقای ایمنی بازار را در ردیف‌های دائمی بودجه لحاظ و پوشش داده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات کف‌سازی در بازار «قیزبستی» و «قندفروشان»، بازار «حرم‌ خانه»، «کفاشان» و «سرای گرجیلر»، از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۸ در بازار تاریخی تبریز بوده که جمعاً به وسعت 8000 مترمربع، با سنگ‌های مقاوم و به‌صورت سازگار با فضای تاریخی بازار، اجرا شده‌ است .

نجفی با اشاره به احداث سردرب‌های سنتی‌ در بازارهای باغمیشه، انجمن، صفی و قیزبستی اشاره کرد و گفت: احداث سردرب‌ها، به‌منظور سامان‌دهی ورودی‌های بازار با طرح‌های سنتی و تاریخی متناسب با بازار، تکمیل شده و با اجرای طرح‌های ویژه نورپردازی، نقش المان پذیرنده در پیرامون بازار را دارد .

وی افزود: متأسفانه عمده جداره‌های ارزشمند بازار، بر اثر رطوبت، فرسودگی و نصب تابلوها و آگهی‌ها، مخدوش شده است، با این حال، شهرداری تبریز، احیای بافت تاریخی بازار را در دستور کار قرار داده و جداره‌های بازار «صادقیه» و «راسته ‌بازار» قدیم را ترمیم کرده‌ است.

وی اجرای طرح‌های کف‌سازی و جداره‌سازی در راسته‌بازار جدید و احداث سردرب‌های تیمچه امیر و بازار کفاشان را از برنامه‌های پیش‌ِ روی شهرداری تبریز در بازار دانست.

نجفی با اشاره به این‌که ایمنی و آتش‌نشانی بازار، از دغدغه‌های مهم شهرداری تبریز است، گفت: از همین‌رو، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با تعبیه فلکه‌های ویژه اطفای حریق در محورهای تنگ و باریک بازار هم‌چنین اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی‌های ایمنی، همه تلاش خود را برای جبران کاستی‌های ایمنی بازار به کار گرفته‌ است.

وی یادآور شد: شرایط ساختاری بازار به همراه انشعابات فرسوده و دپوی کالاهای اشتعال‌زا، بازار تبریز را در عین شکوه و زیبایی، از حیث خطیرپذیری، آسیب‌پذیر کرده‌است و شهرداری تبریز بارها در این خصوص هشدارهای لازم را داده اما متأسفانه، فقدان رویه یکپارچه، مانع از تأثیرگذاری این تذکرات شده است .

وی با اشاره به این‌که بازار تبریز در یک سال گذشته ۲۶ بار طعمه حریق شده است، یادآور شد: خوشبختانه همه این اتفاقات با حضور به موقع، آتش‌نشانان ختم به خیر شده اما ابعاد و گستره حریق، در هر حادثه‌ای ممکن است، غیرقابل‌ پیش‌بینی باشد.

نجفی با اشاره به این‌که بازار تاریخی تبریز، باید جهت‌گیری جهانی داشته باشد، یادآور شد: این رویکرد، به همکاری کسبه‌ی بازار و هماهنگی بین عموم دستگاه‌های تأسیساتی و خدمات‌رسان، میراث فرهنگی و شهرداری نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم