Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه باني فيلم: شب پنج شنبه آکادمي تلويزيوني اسامي تمام کساني که در تمام بخش هاي برنامه هاي تلويزيوني امسال نامزد دريافت جوايز امي شدند را معرفي کرد و مثل هر سال، تعدادي از غيرمنتظره ها نامزد شدند و بعضي از محبوب ها جا ماندند.


به نقل از ورايتي، با توجه به اينکه بيش از 400 سريال تلويزيوني وجود داشت که بايد از ميان آن ها انتخاب مي شد و در هر بخش هم تنها چند جا وجود داشت، بيش از 21 هزار عضو راي دهنده آکادمي تلويزيون انتخابي غير از اين نداشتند تا تعدادي از رقباي قدرتمند را از ليست نامزدهاي دريافت جوايز امي سال 2017 کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




با اين حال، با توجه به اينکه تعداد تا اين حد بالايي از کانديداهاي ارزشمند وجود داشتند، تعدادي سورپرايز رضايت بخش هم به چشم خورد. حالا که نامزدهاي رسمي دريافت جوايز امي معرفي شده اند، در اينجا بزرگترين کانديداهايي که به آن ها توجهي نشد و بزرگترين سورپرايزهاي اين فصل از جوايز پرده کوچک را بررسي مي کنيم.

سورپرايز:
«وست ورلد» با «پخش زنده شنبه شب» براي بيشترين تعداد نامزدي هاي دريافت جايزه امي مساوي شد





بعد از اينکه براي سال هاي متوالي برنامه هاي ژانري توجه زيادي را در بخش هاي اصلي امي به خود جلب نکردند (البته با استثناء قابل توجه «بازي تاج و تخت»)، آکادمي امسال فيلم تريلر وسترن علمي تخيلي شبکه اچ بي او را به رسميت شناخت.

در بخش هايي با گستره وسيع از بهترين سريال درام گرفته تا بهترين کارگرداني براي يک سريال درام، «وست ورلد» توانست 22 نامزدي کسب کند. اين مي تواند نقطه عطفي براي اين جوايز باشد.

«نابغه»

با وجود اينکه ممکن است ديدن اسم جفري راش (آن هم در نقش آلبرت اينشتن) ممکن است کاري کند بعضي راي دهندگان به طور اتوماتيک آن را انتخاب کنند، اين مسئله تعجب برانگيز است که اين سريال ساخت نشنال جئوگرافيک توانست در بخش هاي ديگر از جمله کارگرداني و سريال ليميتد تا اين حد توجه جلب کند.

وقتي اين سريال روي آنتن رفت اخبار زيادي درباره اش منتشر نشد، اما به نظر مي رسد که قدرت ستارگان آن بيش از حدي بوده که راي دهندگان بتوانند آن را ناديده بگيرند.

پاملا ادلان





ادلان به خاطر نقشش در سريال «لويي» يکي از محبوب هاي آکادمي بود و براي آن در بخش هاي نويسندگي و بازيگر زن مهمان نامزد شد و همچنين توانست براي «پادشاه تپه» نامزد بهترين صداپيشه شود، با اين حال آخرين باري که نام او در ليست نامزدها قرار گرفته بود، مربوط به سال 2015 و سريال کمدي نام برده دوم مي شد.

حالا او برگشته تا «چيزهاي بهتر» را به نمايش بگذارد، سريالي از شبکه اف اکس که خودش با الهام از وقايع زندگي اش خلق کرد. با وجود اينکه ادلان به خاطر اين نقش نقدهاي مثبت بسياري دريافت کرد، رقابت در اين بخش تا حدي جدي بود که به نظر مي رسيد او نتواند نامزدي دريافت امي را کسب کند.

زک گاليفيناکيس

اين نخستين نامزدي امي در نقش اول براي گاليفيناکيس است که پيش از اين در بخش سريال کوتاه براي «بين دو سرخس» چند جايزه برده بود. گاليفيناکيس در سريال کمدي اف اکس با عنوان «بسکتس» کار پيچيده اي در ايفاي نقش دوقلوهايي به نام هاي چيپ و ديل بسکتس را اجرايي مي کند، اما توجه رسانه ها و آکادمي در سال گذشته بسيار بيشتر روي لويي اندرسون در نقش مادر اين دوقلوها متمرکز بوده است.

کري کان

در رقابت بسيار داغ و نزديک بازيگر زن نقش اول سريال ليميتد و فيلم تلويزيوني، اين بازيگر توانست به خاطر کارش در سريال «فارگو» شبکه اف اکس نامزد شود. او هم به خاطر اين نقش و هم به خاطر «بازماندگان» در حال حاضر به يکي از بازيگران محبوب منتقدان تبديل شده است. با وجود اينکه اگر او مي توانست براي آن سريال به رسميت شناخته شود که اتفاقا آخرين اپيزودش را هم حول محور شخصيت او روي آنتن برد، حداقل او توانست اينجا يک نامزدي به دست بياورد.

«بيلي در خيابان»






برنامه هجو بيلي آيشنر بعد از يک کمپين تبليغاتي بسيار خلاق که در آن به راي دهندگان يادآوري شد که چه کسان ديگري نامزد شده اند و جايزه برده اند و اين مسئله تعجب آور بوده پس چرا او نبايد نامزد شود، توانست نامزدي دريافت جايزه امي را کسب کند. اين نامزدي همچنين نماينده نخستين باري است که شبکه ترو تي وي توانسته در رقابت امي شرکت کند.

نامزدهاي بخش رقابتي مجري هاي برنامه هاي واقع گرا

با توجه به اينکه برنامه «امريکن آيدل» از روي آنتن رفته، انتظار مي رفت يک جاي اضافي به وجود بيايد و يک تازه کار به رقابت اضافه شود، اما در حقيقت تنها دو نامزد از پارسال در ليست نامزدهاي امسال حضور داشتند (دوگانه هايدي کلام و تيم گان و همچنين برنده سال 2016 يعني روپال چارلز). حالا اين بخش شامل چهره هايي آشنا از جمله گوردون رمزي براي «سرآشپز استاد جوان» و همچنين تعدادي نامزد عجيب از جمله دوگانه مارتا استوارت و اسنوپ داگ براي «مهماني شام مارتا و اسنوپ»، الک بالدوين براي «امتياز نهايي» و دبلي. کامائو بل براي «طيف هاي متحده آمريکا» مي شود.

جين فوندا





ليلي تاملين، نيمه ديگر فوندا در برنامه «گريس و فرنکي» دو بار براي کمدي شان در سريال کمدي نت فليکس نامزد شده، اما امسال نخستين باري است که فوندا نامزدي امي دريافت کرده است. فوندا که آخرين بار در سال 2014 براي نقش مهمانش در سريال «اتاق خبر» شبکه اچ بي او نامزد شده بود، تا به حال هرگز نتوانسته بود در بخش هاي بهترين بازيگر زن نقش اول کمدي با درام نامزد شود.

مايلو ونتيميگليا

با وجود اينکه انتظار مي رفت پس از اينکه استرلينگ کي. براون ستاره «اين ما هستيم» توانست پارسال براي سريال «مردم مقابل او.جي. سيمپسون» برنده جايزه بازيگر نقش اول سريال ليميتد شود، امسال هم نامزدي دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد را کسب کند، ديدن همبازي اش مايلو ونتيميگليا مقابلش در همين بخش غيرمنتظره بود. اين نامزدها باعث مي شوند اين سبک سريال هاي درام دوباره بتوانند به شيوه اي قابل توجه در رقابت ها شرکت داشته باشند.

شارون پرسر

پرسر و شخصيتش در سريال «چيزهاي عجيب» يعني بارب، بعد از نمايش فصل اول اين سريال در نت فليکس به موضوع مورد بحث و علاقه هواداران تبديل شدند، اما تعداد بسيار کمي از آن ها انتظار داشتند که هشتگ شان در توييتر يعني #عدالت براي بارب بتواند تبديل به نامزدي دريافت جايزه امي شود. پرسر حالا براي نقش آفريني در اين سريال علمي تخيلي در بخش بازيگر مهمان نامزد دريافت جايزه امي شده است.

ناديده گرفته شده:

اپرا وينفري






آدم ممکن است فکر کند آکادمي هرگز وينفري را در ليست کساني که به آن ها توجه نمي شود قرار نخواهد داد؛ راي دهندگان فقط اسمش را در ليست کانديداها مي بينند و حتي اگر او را در نقشي که به خاطر آن نامزد شده نديده باشند، معمولا به او راي مي دهند. اما امسال اين مسئله حقيقت نداشت چون وينفري به خاطر نقشش در سريال ليميتد «زندگي فناناپذير هنريتا لکس» نامزد نشد.

جيمي فالون

فالون و برنامه اش «شو امشب» پارسال نتوانستند جايزه يک مجموعه سخنان متنوع را از آن خود کنند، اما امسال حتي نتوانستند نامزد بشوند. با وجود اينکه برنامه هاي مشابه که بيشتر روي شوخ طبعي تمرکز مي کنند از جمله «برنامه زنده جيمي کيمل!» و «شو ديروقت ديروقت با جيمز کوردن» نامزد شدند، برنامه هايي که جنبه سياسي قوي تري داشتند از جمله برنده پارسال همين بخش يعني «هفته پيش امشب با جان اليور» و همچنين «فول فرانتال با سامانتا بي» و «زمان زنده با بيل مائر» نامزدي هاي بيشتري دريافت کردند.

«آمريکايي ها»






ممکن است چند سالي طول کشيده باشد تا آکادمي اين سريال درام جاسوسي شبکه اف اکس را کشف کرده باشد، اما وقتي که بالاخره اين کار را کرد، خيلي ها اميدوار بودند که اين سريال بتواند نامزد دريافت جايزه بهترين سريال درام بشود. با وجود اينکه نقش هاي اول سريال يعني کري راسل و متيو ريس هر دو براي بازي شان نامزد شدند، خود سريال در سال يکي مانده به پاياني اش نامزد نشد.

«شفاف»

جفري تمبور ستاره اين سريال (که قبلا هم برنده جايزه امي شده) دوباره براي ايفاي نقش مائورا ففرمن در بخش بازيگر نقش اول نامزد شده، اما اين سريال آمازون بعد از اينکه در دو سال گذشته نامزد شده بود، امسال از بخش سريال کمدي کنار گذاشته شده است.

«بازمانده ها»

سريال متفاوت اچ بي او که با اقتباس از رمان هم نام تام پروتا ساخته شده بود، آخرين شانسش براي پيروزي در جوايز امي را از دست داد. اين سريال در ماه ژوئني که تمام شد در حاليکه همه از آن با نقدهاي درخشان تجليل مي کردند، مخصوصا براي نقش آفريني بازيگر زن اصلي اش کري کان، کار خود را بعد از سه فصل به پايان برد. ممکن است اين بازيگر به خاطر کارش در اين سريال توسط آکادمي به رسميت شناخته نشده باشد.

رامي مالک






وقتي سال گذشته آکادمي تلويزيون جايزه بهترين بازيگر مرد نقش اول را براي نقش اليوت در سريال «آقاي روبات» شبکه يو اس اي به مالک داد، خيلي ها متعجب شدند، البته شايد سورپرايزشان خوب بود چون اين پيروزي او نماينده راي دهندگي خارج از نرم بود. آن موقع، مالک توانست بازيگران بسيار جدي و قوي مثل باب اوکندريک، متيو ريس، ليو شرايبر و کوين اسپيسي را مغلوب کند که همه شان دوباره امسال هم در همين بخش بازگشته اند. متاسفانه، مالک اين بار نتوانست در جمع آن ها قرار بگيرد.

لينا دانم

با توجه به اينکه اپيزود پاياني سريال «دخترها» در ماه آوريل روي آنتن رفت، دانم براي سريالي که خودش يکي از خالقان آن بود، يک شانس پاياني براي دريافت جايزه برتر کمدي را داشت. بعد از نامزد شدن در سه فصل اول، انتظار مي رفت او در پايان بتواند يک نامزدي ديگر کسب کند. اما حتي اعطاي شانس دريافت يک جايزه نهايي نتوانست کاري کند راي دهندگان براي نخستين بار از سال 2014 تا به حال، او را در ليست نامزدها قرار بدهند.

جود لاو در «پاپ جوان»






به نظر ديوانه وار مي رسد که کسي در درجه جود لاو از ليست نامزدهاي امي کنار گذاشته شود، اما اين اتفاقي است که به وقوع پيوسته. بالاخره، بخش بازيگر مرد نقش اول سريال ليميتد يا فيلم پر از استعدادهايي از جمله يوآن مک گرگور، جفري راش، بنديکت کامبربچ، ريز احمد، جان تورتورو و رابرت دنيرو بود.

کريستين بارانسکي

بارانسکي نخستين بار براي ايفاي نقش دايان لاکهارت در سريال «همسر خوب» در سال 2010 به رسميت شناخته شد، وقتي که در بخش بهترين بازيگر زن نقش مکمل براي اين سريال درام نامزدي دريافت جايزه امي را کسب کرد. او در شش سال آينده به طور متوالي در ميان نامزدها جا گرفت، اما حالا که شخصيتش وارد سريال اسپين آف «نبرد خوب» شده و مي تواند به اين ترتيب در بخش بهترين بازيگر زن نقش اول نامزد شود، او در ليست نامزدها ديده نمي شود.

«ناامن»






تنها يک سريال کمدي جوانان يعني «آتلانتا» توانست امسال نامزد دريافت امي بشود. بنابراين وقتي به استعدادهاي موجود در سريال «ناامن» شبکه اچ بي او نگاهي مي اندازيم، سخت مي توان باور کرد که هيچ يک از آن ها نامزد نشدند. اين سريال به طور کل، و ستاره و خالق اصلي آن يعني آيسا رِي که نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب هم شده بود، انتخاب هاي محبوب بودند.

«دختران گيلمور: يک سال در زندگي» و لارن گراهام

آکادمي امسال تقريبا در تمام بخش ها به جاي آثار نوستالژي آثار مربوط و مبحثي را انتخاب کرد که به اين معني بود که احياي سريال «دختران گيلمور» در نت فليکس هم نامزد نشد. با وجود اينکه نام الکسيس بلدل ستاره اين سريال در ليست نامزدها ديده مي شود، اين نامزدي او به خاطر نقش آفريني اش در سريال «داستان پيشخدمت» محصول سرويس استريمينگ رقيب نت فليکس يعني هولو بود. حتي لارن گراهام که خيلي ها مي گفتند سال ها پيش که سريال روي آنتن بود بايد نامزد دريافت جايزه مي شد، نتوانست وارد ليست نامزدها بشود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • چرا لیورپول روبن آموریم را نادیده گرفت؟
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم