Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه نیویورک تایمز ضمن اشاره به اتهام دخالت روسیه در سیستم انتخابات آمریکا و روابط تیم انتخاباتی ترامپ با این کشور نوشت که حتی در صورت عدم وجود این مسئله نیز ترامپ قادر به مدیریت روابط دو جانبه مسکو-واشنگتن نبود.

به گزارش میزان،پایگاه نیویورک تایمز ضمن اشاره به اتهام دخالت روسیه در سیستم انتخابات آمریکا و روابط تیم انتخاباتی ترامپ با این کشور نوشت که حتی در صورت عدم وجود این مسئله نیز ترامپ قادر به مدیریت روابط دو جانبه مسکو-واشنگتن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیویورک تایمز نوشت: اختلاف‌های پیچیده دو کشور به راحتی قابل حل نیستند و پوتین نیز تعهدی در راستای بازگرداندن قدرت و شکوه به روسیه از خود نشان داده و به فکر کمک به غرب در ساخت جهانی باثبات نیست.

این پایگاه افزود: دونالد ترامپ نیز با تحسین رئیس جمهور روسیه و تمایل به تقدیم رهبری بین‌المللی آمریکا به این کشور، که در دیدار دو جانبه در حاشیه نشست گروه 20 آشکار بود، سیاست‌گذاری در این راستا را سخت‌تر کرده است، ترامپ در مواجه با پوتین بسیار راحت‌تر از بسیاری از دموکرات‌های آمریکاست.

در ادامه این گزارش آمده است: باید به این نکته توجه داشت که روسیه یک ابرقدرت هسته‌ای در جهان، عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است و درک اهمیت ارتباط با یک قدرت هسته‌ای از سوی ترامپ درست است اما این امر دلیلی نمی‌شود که ترامپ یک سری از سوء رفتارها و تهدیدهای روسیه در سطح بین‌المللی را نادیده بگیرد.

نیویورک تایمز در ادامه ضمن اشاره به تصویب طرح تحریم روسیه در سنا نوشت: مجلس سنا با 98 رأی مثبت تحریم روسیه به دلیل مسئله اوکراین و دخالت در انتخابات امریکا را تصویب کرد و کنگره نیز راه لغو این تحریم‌ها از سوی ترامپ را بست، به طور معمول رئیس جمهور باید انعطاف لازم در راستای لغو و یا تشدید تحریم‌ها را داشته باشد اما بدگمانی به ترامپ باعث شد کنگره این اختیار را از وی سلب کند.

این پایگاه آمریکایی نوشت: ترامپ علاوه بر این اشتیاق فراوانی برای همکاری با روسیه در زمینه امنیت سایبری از خود نشان داد اما با توجه به اعتراضات فراوانی که در آمریکا علیه وی شد از این تصمیم خود صرف‌نظر کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد