Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:58:37 GMT

نظم دهي آشپزخانه با اين اکسسوري ها

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۸۰۵۹۷

خبرگزاري آريا -

زماني­ که بعد از يک روز پرمشغله به خانه باز مي گرديم، هيچ چيز بهتر از مرتب و منظم بودن آن، خستگي را از تن بيرون نمي کند. نظم و ترتيب در هر مکان و فضايي، حس آرامش و زيبايي آن را چند برابر مي‌گرداند. انجام اين کار در آشپزخانه که قلب هر خانه‌اي نيز به حساب مي‌آيد، علاوه بر اينکه کار در اين فضا را آسان مي کند در مرتب بودن کل خانه نيز تاثير زيادي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مقاله همراه من باشيد تا روش هاي نظم دهي آشپزخانه را با هم بررسي کنيم.

کابينت آشپزخانه
کابينت، يکي از اساسي ترين وسايل موجود در دکوراسيون آشپزخانه است. هر چه تعداد کابينت ها بيشتر باشد، آشپزخانه نظم بيشتري خواهد داشت؛ به اين شرط که به درستي از آنها استفاده شود. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضاي کافي براي قرار دادن لوازم آشپزخانه نداريد، اهميت کابينت ها بيشتر مي شود. در اين حالت کابينت هايي که محل ذخيره انواع وسايل؛ اعم از وسايل آشپزخانه يا بسته هاي خوراکي و طبقه هاي مختلفي دارند، بسيار کاربردي هستند، چرا­ که مي توان در يک فضاي کوچک وسايل مختلفي را طبقه بندي کرد تا در عين حال فضاي زيادي از آشپزخانه نيز به هدر نرود.


در آشپزخانه هاي کوچک، کابينت هايي که محل ذخيره وسايل، خوراکي و... بسيار کاربردي هستند

طبقه و شلف در آشپزخانه
اگر در آشپزخانه ديوار خالي داريد، بهترين کار نصب طبقه يا شلف بر روي آن است. مي‌توانيد براي نظم دادن به وسايل، آنها را بر روي شلف يا طبقه قرار دهيد. هم چنين مي توانيد بر روي آنها از اکسسوري هاي مختلف براي دکور کردن و زيباسازي آشپزخانه استفاده کنيد. با اين کار هم از فضا استفاده بهينه کرده ايد و هم آشپزخانه را مرتب تر جلوه خواهيد داد.


اگر در آشپزخانه ديوار خالي داريد، بهترين کار نصب طبقه يا شلف بر روي آن است

استفاده از سبد و ظروف نگهداري
معمولا کشوها از قسمت‌هاي شلوغ در دکوراسيون آشپزخانه به حساب مي‌آيند. بهم ريختگي آنها باعث مي‌شود نتوانيم وسايل مورد نياز خود را به راحتي پيدا کنيم و سردرگم مي شويم، پس بهتر است وسايل مختلف درون کشوها را دسته­ بندي کرده و در کشوها قرار دهيم. هم چنين گاهي اوقات وسايل آشپزخانه به حدي زياد هستند که طبقات آشپزخانه فضاي کافي براي قرار دادن آنها را ندارد؛ بنابراين سبدها و وسايل نگهداري راه حل مناسبي براي اين مشکل است. وسايل مختلف در آشپزخانه را طبقه بندي کنيد: مواد خوراکي، مواد شوينده، وسايل نظافت و غيره. آنها را در سبدهاي مختلف و در طبقات قرار دهيد. همچنين مي توانيد از اين وسايل براي نگهداري برنج، ماکاروني، حبوبات، ميوه‌ها و غيره نيز استفاده کنيد.


از سبد براي نگهداري مواد شوينده و خوراکي در کابينت استفاده کنيد

مرتب کردن کابينت زير سينک
يکي ديگر از قسمت هايي که معمولا شلوغ و بهم ريخته است زير سينک ظرفشويي است. مواد شوينده، وسايل پخت و پز، سبدها و ... از مواردي هستند که در زير سينک قرار مي گيرند. براي جلوگيري از بهم ريختگي در اين قسمت مي توان از سبدهاي چند طبقه استفاده کرد. همچنين مي توان طبقات کوچکي را در پشت درب نصب کرد تا وسايل کوچکتر در آن جاي گيرند. علاوه بر آن پيشنهاد ما اين است که از خلاقيت خود استفاده کرده و با نصب لوله، تخته و يا گيره در پشت درب کابينت درب هاي قابلمه و يا وسايل ديگري را در آن قرار دهيد تا براي وسايل بزرگتر، فضاي بيشتري در کابينت باشد.


از شلوغي و بهم ريختگي زير سينک ظرفشويي به وسيله سبد استفاده کنيد

نگهداري ساير وسايل در دکوراسيون آشپزخانه
آشپزخانه هميشه محل نگهداري وسايل زيادي است. وسايل کوچک و بزرگي که اغلب اوقات به آنها نياز است و امکان دارد منظم نگه داشتن شان سخت به نظر برسد، ولي نگران نباشيد. راه حل هاي مختلفي وجود دارند که اين مشکل را برطرف مي‌کنند. نصب آويز در زير کابينت آشپزخانه و يا تهيه وسيله‌اي براي آويزان کردن آنها ايده بسيار خوبي است. ظروف پخت و پز، انواع ماگ‌ها و جاروهاي دسته بلند از وسايلي هستند که امکان آويزان شدن را در فضاهاي مختلف آشپزخانه دارند.


نصب آويز در زير کابينت آشپزخانه ايده بسيار خوبي است

منبع : chidaneh.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران

محسن هاشمی رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: از حدود ۶۱ و نیم میلیون تردد پایش شده در فروردین ماه امسال بیش از ۴۷۹ هزار تردد با سرعت غیرمجازثبت شده است که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محور‌ها بوده است.

او افزود: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران می‌باشد لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محور‌های استان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

هاشمی گفت: این اداره کل محور‌ها و مقاطع پرحادثه را به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کرده است و از کلیه کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.

در حال حاضر ۱۳۶ سامانه به بهره برداری رسیده و طی سال جاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار اداره مدیریت راه‌ها قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری