Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به افزایش میزان آسیب به لایه اوزون و همچنین افزایش گاز های گلخانه ای و سایر آلودگی ها، میزان آسیب رسیدن به پوست شما دوچندان خواهد شد؛ به همین سبب متخصصین استفاده از کرم های ضد آفتاب را بسیار توصیه می کنند. کرم های ضد آفتاب می توانند نقش یک محافظ را برای پوست شما ایفا کنند؛ اما قبل از استفاده از این کرم ها لازم است تا مناسب ترین کرم ضد آفتاب را برای خود برگزینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

افرادی که می‌خواهند از ضد آفتاب خود به عنوان کرم آرایشی یا کرم پودر استفاده کنند باید از ضد آفتاب‌های رنگی و یا کرم پودری استفاده کنند.

عبد الله صداقتی متخصص پوست و مو گفت: وقتی از  کرم ضدآفتاب برای پوستتان استفاده می کنید باید هر سه یا چهار ساعت یک بار آن را تجدید کنید که برخی افراد در این مورد صرفه‌جویی می‌کنند و  به ضرر سلامت پوست‌شان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اکثر ضد آفتاب‌ ها ساده هستند یعنی بدون رنگ و یا دارای تم سفید هستند اما افرادی که می‌خواهند از ضد آفتاب خود به عنوان کرم آرایشی یا کرم پودر نیز استفاده کنند باید از ضد آفتاب‌های رنگی و یا کرم پودری استفاده کنند.

صداقتی تاکید کرد: استفاده از ضد آفتاب در فصل تابستان، می تواند تا ۶۰ درصد تأثیر نور خورشید را کاهش دهد اما به یاد داشته باشید ضدآفتاب را باید در تمامی فصول حتی زمستان و در تمامی شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

انواع ضد آفتاب

وی بیان کرد: ضدآفتاب‌ ها به 2 شکل عمل می‌کنند، یک نوع آنها مسدود کننده هستند، یعنی لایه نازکی روی پوست تشکیل می‌دهند که مانع رسیدن اشعه آفتاب به پوست می‌شوند، این نوع از ضدآفتاب‌ها اثر بسیار خوبی برای محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند اما ممکن است به علت تغییر رنگ ظاهری که روی پوست ایجاد می‌کنند، از نظر زیبایی، برای افراد قابل قبول نباشند.

این متخصص در پایان گفت: توصیه ما این است که اگر به داروخانه می‌روید تا کرم ضدآفتاب بخرید، SPF ۳۰ را انتخاب کنید، کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ بهترین کرم ضدآفتاب برای استفاده روزانه افرادی با پوست عادی است؛ کرم‌های ضدآفتاب با SPF ۵۰ ،۷۰ و بالاتر، فقط برای کسانی که بیماری پوستی دارند، توسط پزشک تجویز می‌شوند، مانند کسانی که به نور آفتاب حساس‌اند و یا سرطان پوست دارند؛ چون همان چند درصد اضافه‌ حفاظت از پوست برای این بیماران مهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم و اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر ۱۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:

اذان صبح: ۰۳:۵۰ دقیقه
طلوع آفتاب: ۰۵:۲۰ دقیقه
اذان ظهر: ۱۲:۰۴ دقیقه
غروب آفتاب: ۱۸:۴۸ دقیقه
اذان مغرب: ۱۹:۰۷ دقیقه
نیمه شب: ۲۳:۱۸ دقیقه

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت در سمنان
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • اوقات شرعی ۷ اردیبهشت به افق شهرکرد