Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به طرح کارورزی که اشتغالزایی و مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان را در بردارد، گفت: کارفرمایان می‌توانند با جذب این فارغ‌التحصیلان به عنوان کارورز، علاوه بر بکارگیری افراد آماده به کار، از تسهیلات این طرح دولتی برخوردار شوند .

به گزارش ایسنا، «فریبا آیت الهی» در جلسه مشترک با نمایندگان تشکلهای کارفرمایی با اشاره به این که تاکنون 2800 نفر در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند، از کارفرمایان خواست تا به منظور رسیدن به هدف مربوطه و کاهش نرخ بیکاری و بکارگماری افراد بیکار، همکاری لازم را داشته باشند و ظرفیت پذیرش خود را اعلام کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که دوره کارورزی از چهار تا شش ماه است، اعلام کرد: پس از پایان یافتن دوره کارورزی، چنانچه کارفرما و کارورز، تمایل به ادامه همکاری با یکدیگر داشته باشند، کارفرما با اعلام این موضوع و بکارگیری کارورز به عنوان نیروی کاری خود تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی کارورز جذب شده، معاف خواهد بود .

آیت‌الهی اضافه کرد: کارفرمایان از سوی دیگر طی مدت کارورزی، از پرداخت حق‌الزحمه به کارورز معاف هستند چرا که پرداختی مربوطه از سوی دولت به کارورز با مدرک کاردانی به میزان 270 هزار تومان، کارشناسی به میزان 310 هزار تومان و کارشناسی ارشد و دکتری 350 هزار تومان انجام می‌شود .

این مسئول افزود: این در حالی است که اگر واحد پذیرنده از عملکرد کارورز راضی باشد، می‌تواند بنا به اختیار به عنوان حق‌الزحمه، مبلغی را به کارورز پرداخت کند .

وی با اشاره به این که در استان یزد، 17 هزار فارغ‌التحصیل آماده به کار داریم، ابراز امیدواری کرد که نیمی از این تعداد در قالب این طرح، جذب بازار کار شوند.

شرایط کارورزان تحت پوشش طرح کارورزی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به شرایط کارورزان مشمول این طرح اشاره و بیان کرد: دانش آموخته دانشگاهی برای بهره‌برداری از طرح کارورزی باید حداکثر دارای 25 سال برای مقطع کاردانی، 28 سال برای کارشناسی و دارای حداکثر 33 سال برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری باشند .

آیت الهی با بیان این که دوره دو ساله خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد، افزود: دانش‌آموخته دانشگاهی که طی دو سال گذشته از ثبت‌نام در سامانه کارورزی، به مدت 3 ماه یا بیشتر سوابق بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی یا خدمات کشوری دارد، از شمول این طرح خارج است .

وی آدرس مربوط به سامانه ثبت‌نام را https://karvarzi.mcls.gov.ir عنوان و تاکید کرد: دوره کارورزی به عنوان سابقه کارورز در نظر گرفته نمی‌شود .

شرایط واحد پذیرنده کارورز

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه این جلسه گفت: واحد پذیرنده به منظور پذیرش کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و نیز مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باشد .

وی افزود: واحد پذیرنده همچنین به ازای هر سه نفر شاغل بیمه‌شده، تنها مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است و چنانچه واحد پذیرنده تنها دارای یک یا دو نفر شاغل بیمه شده باشد، نیز مجاز به پذیرش یک کارورز است .

گفتنی است، تشکل‌های کارفرمایی در این جلسه به منظور ایجاد بهینه طرح کارورزی، پیشنهادات خود را عنوان کردند و بر همین اساس مقرر شد موارد پیشنهادی، به وزارت متبوع اعلام شده تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان شرایط تسهیل شود .

همچنین در این جلسه مصوب شد هر یک از تشکلات کارفرمایی، ظرف مدت یک هفته به صورت مکتوب، نسبت به اعلام تعداد واحد پذیرنده و کارورز درخواستی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم

دانشجویان عراقی پایان دوره تحصیلی خود را به شیوه‌ای خاص و به صورت دسته‌جمعی جشن گرفتند. در ویدئوی زیر می‌توانید این مراسم را ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد