Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید کابینه‌ای را معرفی کند که افرادی توانمند و به دور از دیدگاه‌های تند سیاسی در آن حضور داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا:یک نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید کابینه‌ای را معرفی کند که افرادی توانمند و به دور از دیدگاه‌های تند سیاسی در آن حضور داشته باشند.سیدکاظم دلخوش با تاکید بر اینکه «آقای روحانی در چهارسال آتی باید ساماندهی اقتصاد کشور را در دستور کار خود داشته باشد» گفت:‌ به نظر می رسد آقای روحانی در این بخش نباید ریسک کند و افرادی را در کابینه به کار گیرد که توانمند، کارشناس و به دور از دیدگاه های تند سیاسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه «حضور زنان در کابینه هم می‌تواند کمک کننده باشد» گفت: در سال‌های اخیر نیز خانم هایی بوده اند که مسئولیت های مهمی را عهده دار شده اند و دولت آقای روحانی می‌تواند جایگاهی را برای حضور زنان در کابینه در نظر گیرد.

دلخوش همچنین بیان کرد:‌ البته در مورد جوان گرایی کابینه باید افرادی وارد عرصه شوند که از پختگی و تجربه لازم برخوردار بوده و آموزش دیده باشند زیرا اگر این افراد تخصص و تجربه لازم را نداشته باشند، کار کردن آن‌ها در این عرصه‌های مهم کار سختی است.

کارآمدی جای سهم خواهی را در انتخاب وزرا بگیرد

بیژن مقدم در ارتباط با ضرورت کارآمدی وزرای انتخابی توسط رئیس‌جمهور برای کابینه دوازدهم اظهار کرد: اگر وزرا بر اساس کارآمدی شان انتخاب شوند دیگر فرصت برای سهم خواهی‌های گروه های مختلف سیاسی باقی نمی ماند.

وی افزود:‌ از یک طرف رئیس‌جمهور باید بتواند با کسانی که هم فکر و هم افق‌اش هستند کار کند و از طرف دیگر هم جریان های سیاسی به هوای حمایت از روحانی در زمان انتخابات حق سهم خواهی ندارند چرا که در زمان سهم خواهی‌ها ضرورت کارآمدی فرد کنار می رود.

مقدم با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید نسبت به کابینه یازدهم جوانتر باشد اظهار کرد: ‌ با توجه به آنکه کارشناسان سن کابینه فعلی روحانی را بالا می دانند ایشان باید جوان گرایی را در دستور کار خود قرار دهند . طبیعتا شرایط فعلی ما مثل اوایل انقلاب نیست که فردی 25 ساله به وزارت خانه ای راه پیدا کند. اما فردی با میانگین سنی پنجاه سال می‌تواند انرژی بیشتری برای پیشبرد امور داشته باشد در عین حال تجربه کافی را هم برای مدیریت به دست آورده است.

همه تلاش دارند که لابی کنند و بر تصمیم رئیس قوه مجریه تاثیرگذار باشند

همچنین عصرایران نوشت؛

الیاس نادران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد دولت دوم حسن روحانی و تغییرات کابینه دوازدهم گفت: قطعا تغییراتی درکابینه انجام می‌شود اما اینکه این تغییرات مثبت است و یا نیست و اینکه جهت گیری های سیاسی تاثیر گذار خواهد بود تا جهت گیری های کارشناسی هنوز مشخص نیست .

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه قطعا لابی هایي برای انتخاب کابینه از طرف افراد و گروههای سیاسی انجام می شود ادامه داد: همه تلاش دارند که لابی کنند و بر تصمیم رئیس قوه مجریه تاثیرگذار باشند .

این نماینده سابق مجلس گفت: قطعا آقای لاریجانی همانند کابینه یازدهم تلاش دارد تاثیرگذار باشد چراکه وی عضو لیست امید بوده است. بقیه هم همانند وی تلاش دارند که تاثیرگذار باشند و کم هستند افرادی که در حوزه سیاسی کشور باشند و نخواهند بر تصمیات رئیس جمهور تاثیرگذار نباشند ولی اینکه چه میزان تاثیرگذار باشند بستگی به آقای رئیس جمهور دارد که چقدر تمایل داشته باشد که اینها بر روی تصمیمش تاثیرگذار باشند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از بخش‌های رویداد بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴ ، «فروم حکمرانی» یا همان G-forum است. فروم حکمرانی امسال توسط «کارخانه نوآوری رسانه راهکار» برگزار می‌شود و پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری کشور را بررسی می‌کند.

«تنظیم‌گری»،«حقوق رقابت در حوزه‌های نوآورانه»، «نقش فناوری در حکمرانی»،از دیگر مباحثی هستند که نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در فروم حکمرانی از آن صحبت می‌کنند. البته محور‌های این بخش به همین موارد محدود نیستند.

قرار است در دو روز رویداد بیشتر از ۳۰ صاحب‌نظر از مباحث نوآوری در تنظیم‌گری به کمک مردم، رسانه و دولت، بحث‌های خود را ارائه کنند.

در اولین روز از فروم حکمرانی در ۱۹ اردیبهشت، ۶ پنل تخصصی با محوریت «رسانه قدرتمند و نقش آن در تنظیم‌گری»، «بازخوانی تجربه اپل»، «تنظیم‌گری و قانون‌گذاری اکوسیستم‌های نوآوری»، «چرا نوآوران باید مسئولیت بپذیرد؟»، «نوآوری در خاورمیانه و اهم چالش‌های فعلی حکمرانی در فضای اقتصاد دیجیتال» برگزار می‌شود.

موضوع یکی از پنل‌ها، «رکن چهارم یا کتک‌خور از همه‌طرف» است که در آن به اهمیت و نقش رسانه در تنظیم‌گری با حضور صاحب‌نظران و رسانه‌داران مطرح در کشور پرداخته می‌شود.

«خط قرمز» نام پنل دیگر این بخش است که موضوع مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم را بررسی می‌کند و در واقع نوعی از هم نشینی دو بخش خصوصی و دولتی است.

«دبی چطور نوآوری را به پیش می‌برد؟» با نگاهی بر خاورمیانه و تجربه تنظیم‌گری دیگران دو پنل دیگر روز اول هستند که تجربه موفق کشور‌های همسایه ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

یکی دیگر از پنل‌های تخصصی این بخش که این موضوع آن این روز‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، «مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم» است.

در دومین روز از بخش فروم حکمرانی، مصادف با سومین روز از رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ موضوعاتی از جمله «ابعاد گوناگون شیوه‌های نوآورانه تنظیم‌گری بررسی» و« تنظیم‌گر یا مجری»، «تنظیم‌گری با کمک مردم و حمایت‌های دولتی از دیروز تا امروز» پرداخته می‌شود. 

در این روز ۵ پنل با حضور نمایندگان بخش دولتی و اکوسیستم نوآوری و استارتاپی برگزار می‌شود. «تقلب، سایبربولی، کلاه‌برداری‌های دیجیتال با حضور شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های ایرانی»، «دولت‌ها و نوآوری در ایران»، «کارزار‌های نوآورانه و آی‌سی‌تی‌استارتاپ، نوآفرین» و «یک سیاهه بلند» عنوان این پنل هاست.

افرادی که به آشنایی با روند‌های تاثیرگذار بر تنظیم‌گری فناوری‌های نوظهور و بررسی رابطه دولت‌ها و مردم و پلتفرم‌ها و از همه مهم‌تر کارزار‌ها علاقه‌دارند، می‌توانند در این برنامه دو روزه شرکت کنند و همچنین از تاثیرات و اثربخشی سیاست‌های کشور در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در سال‌های اخیر آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • رد پای ارونوف در گل دوم پرسپولیس
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری