Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:43:57 GMT

ضعف ولتاژ برق همچنان گریبان گیر مردم مورموری است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۸۶۲۷

ضعف ولتاژ برق همچنان گریبان گیر مردم مورموری است

پس از انجام مانور شرکت توزیع برق استان ایلام و تعویض خطوط انتقال برق در مورموری، ضعف ولتاژ برق همچنان گریبان گیر مردم این بخش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آبدانان خبر در این روزهای گرم تابستان و در گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد بخش گرمسیری کلات مورموری از توابع شهرستان آبدانان که یکی از گرم­ترین مناطق استان ایلام است، مردم همچنان با ضعف ولتاژ برق در این منطقه دست و پنجه نرم می­ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی ۵۰ کیلومتر از مرکز شهرستان آبدانان به سمت دهلران را طی کنیم، بخش کلات مورموری را خواهیم دید. بخشی که در شهرستان آبدانان در زمینه زراعت گندم و جو و همچنین دانه روغنی کلزا، حرف اول را می زند و بیش­ترین سطح اراضی زراعی شهرستان را به خود اختصاص داده اما از دیرباز یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه رفع مشکل ضعف ولتاژ برق بوده است.

نادر تاجمیر یکی از کشاورزان نمونه این منطقه که سالیان طولانی مشغول به فعالیت کشاورزی است، با اشاره به اهمیت رفع مشکل ضعف ولتاژ برق این منطقه بیان داشت: متأسفانه ضعف ولتاژ برق در این منطقه باعث شده که زندگی روزمره مردم با مشکل مواجه شود و کشاورزی منطقه را نیز تحت تأثیر بگذارد.

این کشاورز اهل مورموری این چنین گفت: اگر ضعف ولتاژ برق مرتفع شود زمینه تبدیل اراضی دیم منطقه به اراضی آبی با استفاده از پمپاژ برقی و برداشت آب از رودخانه مولاب فراهم می شود.

مردم مجبور به خرید ترانس تقویت برق شدند

امید محمدی دیگر ساکن این منطقه اظهار داشت: نوسان و ضعف ولتاژ برق در این شهر به حدی است که اکثر مردم مجبور شده اند ترانس خریداری کنند تا برق ورودی را تقویت کرده تا بتوانند از دستگاه های خنک کننده استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: اکثر اوقات ولتاژ ورودی برق حدود ۱۷۰ است که این ورودی قابلیت روشن کردن کولر را نمی ­دهد و مردم در گرمترین روزهای سال مجبورند گرمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

موسی جوزی نیز از ضعف ولتاژ برق مورموری و سوختن برخی وسایل برقی در این منطقه گله ­مند بود و افزود: نوسان برق در این منطقه به حدی است که دیگر سوختن وسایل برقی خانوارها به امری طبیعی تبدیل شده و مردم هر ساله متحمل خسارت ­های فراوانی می­ شوند.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی گرمای این منطقه به بیش از ۵۰ درجه سانتی­گراد می ­رسد و وسایل خنک کننده هم با این نوسان برق به خوبی قابل استفاده نخواهند بود، نباید از مردم انتظار داشت که به شهرهای دیگر مهاجرت نکنند.

در هفته گذشته به همت کارشناسان و متخصصان شرکت توزیع برق استان، مانور جهادی به منظور تعویض خطوط انتقال برق شهر موموری انجام شد و مردم از ساعت ۵ صبح تا ۱۴، گرمای حدود ۵۰ درجه سانتی­ گراد را تحمل کردند تا شاید دیگر شاهد نوسان برق و ضعف ولتاژ در این منطقه نباشند اما این مهم نیز چاره ­ساز نشد و همچنان مردم با ضعف ولتاژ برق دست و پنجه نرم می ­کنند.

مسعود کاکا مدیر توزیع برق آبدانان در خصوص مانور شرکت توزیع برق استان در مورموری بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت ولتاژ برق مورموری و کاهش تلفات شبکه برق، پنج اکیپ از شهرستان­های همجوار به بخش کلات مورموری اعزام و کار تعویض یک­هزار متر از شبکه ۲۰ کیلو­ولت خیابان اصلی شهر مورموری را انجام دادند.

مانور جهادی شرکت توزیع برق استان هم چاره ساز نشد

پس از گذشت چند روز از عملیات تعویض خطوط برق شهر مورموری به این شهر سر زدیم تا از نزدیک صحبت­ های مردم را بشنویم.

کیوان روشنی یکی از جوانان این منطقه ضمن تشکر از تلاش جهادی شرکت توزیع برق استان جهت تعویض خطوط انتقال برق شهر مورموری گفت: پس از تعویض خطوط انتقال برق، ضعف ولتاژ همچنان مثل قبل است و این کار نیز تأثیر چندانی در بهبود ولتاژ برق نداشته است.

اسد مرادیان یکی از اعضای شورای شهر مورموری نیز با تأیید این موضوع گفت: برای حل این مشکل می­ بایست چاره ه­ای اساسی اندیشیده شود تا مردم کمتر متحمل خسارت و زیان شوند.

احداث پست فوق توزیع راه حل اساسی است

بخشدار کلات مورموری با بیان اینکه احداث پست فوق توزیع ۶۳ یا ۱۳۲ کیلو­وات می­تواند ضمن تأمین برق بخش کلات مورموری و مرتفع کردن ضعف ولتاژ برق در ای شهر و روستاهای تابعه، گفت: ایجاد پست فوق توزیع در این بخش، زمینه تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش سطح اراضی مستعد منطقه را به دنبال خواهد داشت.

حجت هادیزاده افزود: زمینه افزایش سطح اراضی آبی در این منطقه، استفاده بهینه از پمپاژهای برقی است که می­بایست ابتدا ضعف ولتاژ برق با احداث پست فوق توزیع مرتفع گردد تا کشاورزان به سهولت بتوانند در این اراضی کشت و کار انجام دهند.

وی همچنین گفت: با احداث پست فوق توزیع ضمن ایجاد اشتغال پایدار در بحث کشاورزی، می­توان در آینده برق شهرستان آبدانان از طریق مورموری به دهلران و دشت­ عباس اتصال پیدا کند.

بخشدار کلات مورموری با بیان اینکه شبکه توزیع برق ۲۰ کیلو ولت به بخش کلات مورموری با ۴۵ کیلومتر خط دو مداره از سال ۹۱ شروع شد، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و با برقراری ۲ هزار و ۲۰۰ انشعاب برق، سال گذشته به بهره ­برداری رسید اما نتوانست ضعف ولتاژ برق را به­طور قطعی مرتفع کند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای کار و وجود معارضین متعدد محلی با کندی مواجه بود اما خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شد، مشکلات سد راه این پروژه مرتفع و مردم از این نعمت برخوردار می شوند.

با ایجاد پست فوق توزیع در بخش کلات مورموری، بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانوار معادل ۹ هزار نفر جمعیت از برق با ولتاژ مناسب برخوردار می ­شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد

مدیر امور توزیع برق نواحی شهرستان دشتستان در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پرسنل اداره در خدمات رسانی، پایداری شبکه برق و در ارتقا شاخص‌های شرکت توزیع در سال ۱۴۰۲ جهت رضایت مندی مشترکین و گذر از پیک بار نقش بسزایی داشتند.

رئیس اداره برق بخش آبپخش نیز اظهار داشت: اردیبهشت هر سال همواره یادآور خدمات بی وقفه و شبانه روزی کارگرانی است که با سخت کوشی و ایمان عظیم در جهت خدمت رسانی جامعه لحظه‌ای درنگ نکرده و همواره در قبال مسئولیت‌های سنگین خویش پاسخگو بوده اند و در راستای این امر، در شکوفایی و بالندگی کشور خالصانه و صادقانه گام برداشته و همواره در هر زمان و هر مکان در سطح بخش در سرما و گرما حتی در روزهای تعطیل برای تأمین برق مطمئن و پایدار بخش آبپخش برای مردم انجام می‌دهند.

مجید نوبخت از مدیر امور توزیع برق نواحی شهرستان دشتستان جهت تقدیر از پرسنل تشکر کرد و افزود: این اداره تمام تلاش خود را در سال جهش تولید با مشارکت مردم در دستورکار قرار داده تا امسال بتوان با همکاری مردم عزیز بخش آبپخش خدمات مطلوب‌تری ارائه نماید

وی گفت: برق رسانی به ۳۱ نقطه و همچنین اصلاح و رفع ضعف ولتاژ چهار دستگاه ترانس در سطح شهر در مرحله تحویل مسیر و در حال حفاری است.

نوبخت اظهار داشت: در دولت کار و فعالیت لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

کد خبر 6094712

دیگر خبرها

  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند