Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:49:36 GMT

کم توجهی به برنامه های فرهنگی از ضعف های انجمن ها است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۲۴۷۸

کم توجهی به برنامه های فرهنگی از ضعف های انجمن ها است

اهر - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: کم توجهی به برنامه های فرهنگی از ضعف های انجمن ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زارعی عصر شنبه در آیین برگزاری دومین دوره انتخابات انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ برنامه‌ای در حوزه فرهنگی و هنری انجام نمی‌دهد و نقش ارشاد حاکمیتی و نظارتی است و کل برنامه‌های فرهنگی و هنری با اعتبار محدود به انجمن‌های زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ما هیچ برنامه‌ای برای اجرا به انجمن‌ها علی‌الخصوص انجمن هنر عکاسی اهر پیشنهاد نمی‌کنیم و پیشنهاد برنامه‌ها از وظایف انجمن‌هاست، افزود: به‌طور مثال اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان در اهر برگزار شد و فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ۵ میلیون تومان به این جشنواره اعتبار تخصیص داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: هیئت‌مدیره انجمن عکاسی اهر در این فکر نباشد که بخواهد برنامه‌ای برگزار کند و ارشاد تمامی هزینه‌های آن را پرداخت کند این‌چنین نیست.

زارعی بابیان اینکه در حال حاضر انجمن‌های هنر عکاسی، ادبی، هنرهای تجسمی و نمایش در شهرستان اهر فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: اگر انجمن عکاسی قصد برگزاری برنامه‌ای داشته باشد قطعاً برگزاری این برنامه وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهد بود و اگر تعداد برنامه‌ها بیشتر باشد مایه افتخار انجمن‌ها خواهد بود و اگر کم هم باشد از ضعف‌های انجمن به‌حساب می‌آید.

وی با ذکر اینکه انجمن هنر عکاسی یکی از انجمن‌های فعال شهرستان اهر و آذربایجان شرقی به شمار می‌رود، گفت: به تعبیر مقامات استانی انجمن عکاسی اهر یکی از فعال‌ترین انجمن‌های آذربایجان شرقی بوده و به‌نوعی انجمن‌هایی که در استان وجود دارد سرآمد آن‌هاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر اضافه کرد: تمامی کاندیداهایی که در انتخابات انجمن هنر عکاسی اهر ثبت‌نام کرده‌اند توانمند هستند ولی باید به کسانی در این انتخابات رأی داد که بتوانند برای توسعه و اجرای برنامه‌های انجمن عکاسی وقت صرف کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود