Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کشاورزان شهرستان گلپایگان گفت: امروزه با دستگاه‌های اندازه گیری هنوز نتوانسته‌ایم توزیع عادلانه آب را انجام دهیم و آنچه که در سی و سه جوی انجام داده‌اند توزیع ناعادلانه آب است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی کشاورزی در جلسه بررسی حقابه های کشاورزی و زیست محیطی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: دستور احداث نهر هارون توسط زبیده خاتون داده شده است تا از طریق این نهر توزیع عادلانه آب در گلپایگان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهر هارون یک نهر سنتی و مانند نهری است که توسط شیخ بهایی در اصفهان احداث شد.

وی به تخریب شدن نهر هارون اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل ساخت سد کوچری نهر سنتی هارون تخریب شد و کانالی را جایگزین آن کردند اما این کانال نمی‌تواند حجم آب ورودی را تحمل و آب کشاورزی را تامین کند.

نماینده کشاورزان شهرستان گلپایگان گفت: امروزه با دستگاه‌های اندازه گیری هنوز نتوانسته‌ایم توزیع عادلانه آب را انجام دهیم و آنچه که در سی و سه جوی انجام داده‌اند توزیع ناعادلانه آب است. اگر مغازه‌ای در فروش پفک کم و یا گران فروشی کند تعزیرات حکومتی وارد میدان می‌شود اما چندین سال است که در مورد توزیع ناعادلانه آب سخن می گوییم اما کسی به حرفمان گوش نمی‌دهد.

کشاورزی خاطرنشان کرد: حق آبه شهرستان گلپایگان در کتاب وزارت نیرو هم ثبت شده است و براساس آن نوشته، درسال 58 از تنگه غرقاب در شهرستان گلپایگان 200 میلیون متر مکعب آب خارج می‌شده است.

وی بابیان اینکه ما کشاورزان چیزی از دولت نمی‌خواهیم، ادامه داد: تثبیت حق آبه شهرستان و احیای نهر سنتی هارون دو خواسته ما است که امیدواریم اجرایی شود ضمن اینکه در راستای ایجاد سد کوچری مالکان به حق و حقوقشان رسیدند اما کشاورزان هنوز به حق خود نرسیده‌اند.

هم‌چنین، بخشدار گلپایگان گفت: در گذشته حدود هفت متر مکعب آب در ثانیه از نهر هارون عبور می‌کرده است اما اکنون که این نهر تخریب شده است، کانال توانایی انتقال این میزان از آب را ندارد، این کانال بتنی به صورت نرمال می‌تواند 2.8 متر مکعب آب را از خود عبور دهد.

محمدرضا توسلی تصریح کرد: کانالی که جایگزین نهر هارون شده است نهایتا تا یک سال دیگر تخریب می‌شود ضمن اینکه یکی دوبار هم این کانال کنده شده و مجدد آن را نصب کرده‌ایم، همچنین این کانال پرتی آب هم دارد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه که در محل کارگاه سد مخزنی کوچری برگزار شد، علاوه بر مسئولان شهرستان گلپایگان مدیرعامل شرکت‌های آب منطقه‌ای تهران، اصفهان و قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم