Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:19:35 GMT

مسابقه عکاسی «مشاغل سنتی» در مردادماه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۱۶۱۴

مسابقه عکاسی «مشاغل سنتی» در مردادماه برگزار می شود

شیراز- رئیس انجمن سینمای جوان فارس از برگزاری مسابقه عکاسی «مشاغل سنتی» در مرداد ماه جاری خبر داد.

علیرضا توکل در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این انجمن با همکاری دفتر تسهیلـگری منطقه تاریخی و فـرهنـگی شیراز و با حمایت مرکز مطالعات و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی با محوریت «میراث فرهنگی ناملموس» را برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا و ادامه مسابقات یادشده از ابتدای مرداد ماه علاقه مندان به این شیوه عکاسی می توانند آثار خود را در فضای مجازی تا ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ به کانال تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنند.

توکل با بیان اینکه معرفی و اعلام منتخبین تنها از طریق داوری و توسط اساتید عکاسی استان فارس انجام می پذیرد افزود: این مسابقه بـا هـدف مـعرفی و شناسـایی عکـاسان جوان، مستـعد و متـعهد استان فارس و همـچنین تاکید بر اهمیت میراث فرهنگی ناملموس جهت آشنایی اذهان و تلاش برای حفظ و نگهداری آنها برگزار می شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان فارس گفت: با توجه به اینکه فرهنگ های ناملمـوس (آثار مـیراث فرهنگی غیر مـادی و معنوی) شـامـل آداب و رسوم، اعتقادات، اخلاقیات، باورها، آثـار ادبـی، هنری، فکری، موسیقی، حرکات موزون، بازی های محلی، اساطیر و افسانه ها، آیین هـای مذهبی و جـشن است؛ این میراث فضاهای فرهنگی کـه فعالیت های فرهنگی، سنتی و مردمی در آن مکان به اجرا در می آید ومکان های خاصی که به اجرای آیین های مذهبی ،تاتر ،جشن، قصه گویی اختصاص می یابد را هم در بر می گیرد.

توکل عنوان کرد: موضوع فراخوان مسابقات ماهانه با توجه به هدف گفته شده یکی از فرهنگ های ناملموس است که انتخاب و داوری آثار به صورت متمرکز در مکان دبیر خانه(انجمن سینمای جوانان –دفتر شیراز)توسط اساتید، فعالان و کارشناسان حوزه عکاسی و میراث فرهنگی انجام می شود.

این مسئول افزود: در پایان هر ماه طی مراسمی به منتخب های مسابقه جایزه و تقدیرنامه ای توسط «مرکز مطالعلت وپاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو» ، «انجمن سینمای جوانان استان فارس» و «دفتر تسهیلگری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز» اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی با موضوع «مراسم و آیین ها» با داوری محمد امین دانشور، دکتر فرزاد گواهی و غلامرضا یزدانی در تیرماه جاری برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور