Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه نام نویسی پیش فروش خودروی 2008 طی روزهاي اول و سوم تيرماه توسط ایران خودرو انجام شده، خبری بی سروصدا در برخی رسانه ها منتشر شد و آن، اظهارنظر دیرهنگام رئيس سازمان حمايت از مصرف کنندگان درباره پیش فروش اولین خودروی پسابرجامی آبی پوشان جاده مخصوص بود؛ اظهارنظری که به دردسرهای ثبت نام و پیش فروش این خودروی اروپایی ـ که قرار است ایران خودرو آن را عرضه کند ـ افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه تحت فشار رسانه ها در خصوص تخلفات ایران خودرو در ماجرای پیش فروش پژو 2008 ـ که در ابتدای ثبت نام هیچ قیمت نهایی برای آن ذکر نشده بود ـ مدیر عامل این خودروسازی مجبور شد، قیمت نهایی این کراس اور را حدود 100 میلیون (99 میلیون و800 هزار تومان) عنوان کند، برخی رسانه ها، دریافت بیش از 60 درصد قیمت نهایی این خودرو را به عنوان پیش ثبت نام، تخطی از قانون عنوان کردند.

هرچند قیمت تمام شده این خودرو در جهان، زیر 70 میلیون تومان است و پیشتر در مورد آن گزارش هایی در سایت خبری تحلیلی «تابناک» منتشر شد، ایران خودرو به رغم افزایش 30 میلیونی قیمت پژو 2008 نسبت به قیمت جهانی آن، باز هم در پیش فروش این خودرو، از قانون تخطی کرده و در دو موضوع مبلغ دریافت شده به عنوان پیش پرداخت و تاریخی که خودرو را باید به مشتریان تحویل بدهد، درست عمل نکرده است.

هم اکنون گفته می شود، «سيد محمود نوابي» رئيس سازمان حمايت از مصرف کنندگان که باید در همان روزهای پیش فروش خودروی 2008 از جایگاه حمایت از مردم و مصرف کنندگان به تخلفات ایران خودرو اشاره می کرد و جلوی آن را می گرفت، در اقدامي دیرهنگام اعلام کرده که مشتريان مي توانند مابه التفاوت قيمت پيش فروش را از خودروساز پس بگيرند.

در همین ارتباط، غلامعلی جعفرزاده می گوید: صنعت خودروسازی ما به صورت ظالمانه ای از مردم سوءاستفاده می کند؛ اینکه ما پنج هزار کارگر داریم و اگر فضای رقابتی برای آن ایجاد شود، قطعا بازنده خواهد بود، باعث شده است که به مردم ظلم کند.

این نماینده مجلس گفت: فکر می کنم باید تصمیم اساسی در این باره گرفته شود؛ مثلا همین موضوع خودرو 2008 ـ که چند وقت پیش ثبت نام آن انجام شد ـ بنا بر اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده، حداقل 30 درصد از مردم اضافه دریافت کرده اند. این معنی ندارد، حتی اگر ایران خودرو اعلام کند که این افزایش دریافتی ها را به عنوان سود حساب می کنم و در پرداخت های بعدی جبران می کنم هم خلاف است.

وی افزود: نمی توان سر یکی را کلاه گذاشت و پولی از وی گرفت و بعد گفت، سود خواهد داد. شاید این فرد نخواهد بهره بگیرد و یا دوست ندارد پیش پرداخت آن بیشتر از حد منطقی باشد. اکنون زمان آن رسیده که همه مجموعه های نظارتی به موضوع ورود کنند.

وی همچنین ادامه داد: این اولین بار و دومین بار نیست که خودروسازی ها این کار را انجام داده اند، به گونه ای که این یک روال برای آنها شده و آنها به این کار عادت کرده اند. اولا باید کمیسیون صنایع به این موضوع ورود کند و مسئولان با آنها برخورد کنند و دوم آنکه دستگاه قضا باید به این موضوع ورود کند. همچنین باید گزارشی درباره این موضوع تهیه و به مجلس داده شود.

از سوی دیگر، مدعی العموم هم باید به موضوع وارد شود تا ایران خودرو و یا هر صنعت دیگری، فکر نکند که کشور صاحب ندارد و به مردم زور بگوید. مردم باید برایشان جا بیفتد که قوه قضاییه حامی آنهاست.

وی در پایان یادآور شد: ایران خودرو یک سپر انسانی برای خود درست کرده و به واسطه همین پنج هزار نیروی انسانی که دارد، جیب مردم را می زند. خودروسازهای ما یک کشتارگاه بزرگ در کشور دارند. البته ما نمی گوییم، اینها هیچ کار درستی انجام نداده اند؛ اما اگر اقدامات انجام شده در یک کفه ترازو گذاشته شود، به این نتیجه می رسیم که باید فکر اساسی برای آن کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی، هیچ تغییری ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت خودرو چگونه بود؟ در دومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار خودرو چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز، جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی بازار خودرو هیچ‌گونه تغییری از ابتدای روز ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو نوسان چندانی نداشت و اغلب خودرو‌ها در حد بسیار ناچیز، کاهش یافتند.

دلار که مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود، در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد که همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودرو‌های داخلی و مونتاژی بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز شنبه این هفته، چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ ۴۴۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت به نسبت بالایی را از نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران‌خودرو است که در کمال تعجب، افزایش قیمت داشت. این خودرو با رشد ۱۵ میلیون تومانی طی یک هفته به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU ۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت‌وخیزی که در طول هفته داشت، سرانجام با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

جک J ۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X ۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X ۲۲ Pro به شمار می‌رود که تنها پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S ۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور افت ۱۰ میلیون تومانی را از ابتدای هفته به ثبت رساند و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوور‌های محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودرو‌های بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟