Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@06:55:08 GMT

ترک موثر سیگار با کمک ۶ ماده غذایی سالم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۷۶۷۸

ترک موثر سیگار با کمک ۶ ماده غذایی سالم

زندگی>تغذیه - همشهری آنلاین:
تحقیقات نشان داده که انتخاب صحیح غذاھا، میوه‌ھای تازه، سبزی‌جات، نوشیدنی‌ھای غیرکربناته و محصولات لبنی، الگوی تولید بزاق را تغییر داده و به طور موقت باعث تغییر جوانه‌ھای چشایی می‌شوند، به گونه‌ای که دلپذیر بودن سیگار را در نظر فرد سیگاری، کاھش می‌دھند.

به گزارش آوای سلامت به نقل از myhealthlist علاوه بر این، بر اساس نتایج مطالعات، افراد سیگاری که از میوه‌ها و سبز‌ي‌جات به میزان کافی استفاده می‌کنند، سه برابر بیشتر از سایر سیگاری‌ها که علاقه‌ای به مصرف میوه و سبزی ندارند، در ترک سیگار موفق هستند:

شیر: نوعی طعم را در دھان باقی می‌گذارد که پس از نوشیدن آن، فرد سیگاری را نسبت به سیگار بی‌میل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ھمچنین زمانی که فرد به دلیل کاھش انرژی به نیکوتین اشتیاق پیدا می‌کند، پروتئین موجود در شیر می‌تواند انرژی مورد نیاز وی را تامین کند. بنابراین، ھر زمان که احساس کردید که نیاز به کشیدن سیگار دارید، نوشیدن یک جرعه شیر یا خوردن ماست یا تکه‌ای پنیر را در اولویت قرار دهید. ھویج: کاروتنوئید‌ھای موجود در ھویج نه تنھا به ترک سیگار کمک می‌کنند بلکه از شما در برابر سرطان، حفاظت می‌کنند. پس ھر وقت تمایل به کشیدن سیگار دارید، از ھویج استفاده کنید. تخم آفتابگردان: تحقیقات نشان می‌دھند که تخم آفتابگردان اثری مشابه تنباکو بر روی ذھن فرد می‌گذارد. ھمچنین باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شود. ویتامین‌ھای ب کمپلکس موجود در تخم آفتابگردان به تغذیه سیستم عصبی کمک می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد تخم آفتابگردان به دلیل محتوای بالای چربی که دارد، منجر به افزایش وزن می‌شود و باید مقدار مصرف را کنترل کنید. موز: یکی از بزرگترین موانعی که تلاش‌ھای افراد سیگاری را برای ترک سیگار با شکست مواجه می‌کند، نیاز مبرم به انرژی و احساس استرس است. موز، سرشار از ویتامین‌ھای ضروری و مواد معدنی است و انرژی شما را تقویت نموده و استرس ناشی از نیاز به نیکوتین را کاھش می‌دھد. چای مرزنجوش: مرزنجوش با خشک کردن گلو، لذت و رضایت ناشی از کشیدن سیگار را کاھش می دھد. کافیست یک قاشق چایخوری مرزنجوش را در یک فنجان آب به مدت ١۵ دقیقه بجوشانید و ھر زمان که به کشیدن سیگار نیاز پیدا کردید، از این چای استفاده کنید. میخک: میخک، عادت کشیدن سیگار را به طور کامل از بین نمی‌برد اما به فرد سیگاری در کاھش تعداد نخ‌ھای نیکوتین کمک می‌کند. پس از کشیدن اولین نخ سیگار در روز، میخک را در دهانتان بگذارید. به این ترتیب طعم نیکوتین برای مدت طولانی‌تری در دهان شما باقی می‌ماند و احساس کشیدن سیگار بعدی را کاهش می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر

 در تصاویر به ثبت رسیده از نماز جمعه روز گذشته تهران، همنشینی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد دولت رئیسی شکار دوربین عکاسان شده است.

دیگر خبرها

  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند