Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:50:33 GMT

پیشنهاد ضد ایرانی نشریه آمریکایی به ترامپ

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۳۵۵۱

نشریه آمریکایی با انتقاد از برجام خواستار ایجاد راهبردی جامع شامل انواع اعمال فشار‌ بر ایران و تقویت بنیه نظامی آمریکا و متحدانش شد.

خبرگزاری فارس: نشریه «پولتیکو» در مطلبی نوشت: دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته مجددا پیروی ایران از توافق هسته‌ای را تایید کرد و بدین وسیله مباحثات قابل پیش بینی را بین کسانی که خواهان خروج فوری از توافق هسته‌ای هستند و کسانی که آن را به عنوان موفقیت سیاسی سلف خود می‌بینند، به راه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما با تمرکز کردن بر توافق هسته‌ای متوجه نکته‌ای می‌شویم، دستور کار واقعی دولت آمریکا در قبال ایران بر اساس توافق هسته‌ای، یک معامله خطرناک است که واشنگتن را در وضعیتی غیر ممکن قرار می‌دهد.

الویت بازنگری اهرم‌های فشار

در عوض، اولویت دولت ترامپ بایستی اهرم‌های فشار بر علیه تهران را بازنگری کند تا بتوانیم ایران را از ساخت بمب باز داریم و شرایط مطلوبی را برای مذاکره در مورد توافقنامه ایجاد کنیم که برخلاف قرارداد «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی مانع از ایجاد یک ایران هسته‌ای شود.

گریز محتمل ایران در ساخت بمب اتمی

این نشریه در ادامه می‌نویسد: همانطور که محدودیت‌های برجام در سال‌های آتی کاهش می‌یابد، ایران به طور قانونی مجاز خواهد بود هر چیزی را برای ساخت یک سلاح هسته‌ای تولید کند. با این وجود، برجام همچنین زیان‌هایی را برای آمریکا دارد به طوری‌که به هیچ وجه قادر به بازگرداندن فشار سریع بر ایران نیست.

بر این اساس، خروج از توافق ایران را آزاد خواهد گذاشت تا در یک سال یا کمتر به توانایی ساخت سلاح‌های اتمی دست یابد و این مدت احتمالا به مراتب کمتر از زمانی است که آمریکا نیاز به بازسازی ساز و کار تحریم‌های بین المللی علیه این کشور دارد شرکای ما در این توافق نیز بعید به نظر می‌رسد که ما را همراهی کنند و در نتیجه به اهرم‌های فشار ضربه می‌زند.


روایات دروغین اوباما

پولتیکو نوشت: دولت اوباما روایتی دروغین را ایجاد و از گزینه‌های نظامی علیه برنامه هسته ای ایران و تجاوزهای منطقه‌ای این کشور اجتناب کرد و کنگره را به شدت متمرکز به اعمال تحریم نمود. این تحریم‌ها شاید تهران را به میز مذاکرات آورد، اما به تنهایی نمی‌تواند آن‌را به یک توافق قابل قبول ملزم سازند.

در نتیجه، برجام ایران را در مسیری قرار می‌دهد که امروز این کشور را به عنوان چالشی جدی چون کره شمالی امروز مبدل کرده و احتمالا بدتر از آن نیز باشد. هدف اصلی هر دو رژیم سرکش نیز تهدید آمریکا و متحدانش با سلاح‌های اتمی است.

لزوم ایجاد راهبرد جامع فشار

در ادامه این مطلب آمده است: دولت ترامپ نباید این شرایط نامناسب و بدتر را بپذیرد. اکنون آمریکا نیازمند موردی است که تا پیش از آن به وضوح فاقد آن بود، یعنی راهبرد جامع فشار قوی علیه همه رفتارهای بی ثبات کننده ایران.

در این مسیر اولین قدم اجرای کامل برجام از جمله اعمال تحریم‌های تعلیق شده در واکنش به تقلب ایران است که نشانه‌ای واضح بر این مبنی است که این کشور دیگر نمی‌تواند تعهدهای هسته‌ای خود را از بین ببرد. با این حال، با توجه به آسیب‌های قبل توافق و عدم وجود زمان کافی بازنگری راهبردی و اعمال تحریم‌های جدید کافی نمی‌باشند.

بازسازی توان نظامی علیه ایران

پولتیکو ادامه داد: سیاستگذاران آمریکایی همچنین باید قدرت نظامی خود را بیش از بیش علیه ایران بازسازی کنند.

در صورت نقض جدی یا خروج از برجام از سوی ایران، برنامه‌های احتمالی برای خنثی سازی تاسیسات هسته‌ای این کشور باید بروز رسانی شوند . پنتاگون، همانند اقدام‌های کنونی برابر کره شمالی ، باید توانایی‌های قابل توجه برای مهیا شدن سریع در سرنگون ساختن موشک‌های بالستیک ایران در آزمایش‌های آینده این کشور را در توسعه دهد. کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا همچنین باید به طور کامل و مسئولانه از قوانین تعامل برای دفاع از خود برابرافزایش آزار ایران در خلیج فارس استفاده کنند.

ایجاد دفاع جمعی منطقه‌ای برابر ایران

همچنین همکاری آمریکا با متحدانش نیز مهم است. آخرین یادداشت تفاهم 10 ساله در زمینه ارائه کمک‌های نظامی به اسرائیل باید به عنوان عرصه‌ای از همکاری به ویژه در زمینه دفاع موشکی که نیروهای آمریکا اسرائیل و همسایگانش را از زرادخانه‌های فزاینده‌ای ایران عوامل نیابتی‌اش محافظت می کند، باید مورد بحث قرار گیرد.

دفاع جمعی منطقه‌ای قوی‌تر نیز لازم است. عربستان سعودی و امارات متحده عربی ضرورت مقابله با حوادث رو به رشد ایران در اطراف شبه جزیره را تصدیق می‌کنند. حمایت نظامی رسمی آمریکا و پشتیبانی احتمالی از اسرائیل در حالی که به متحدان نگران اطمینان می‌دهد، در عین حال هزینه‌های تهران را برای تجاوز بیشتر افزایش خواهد داد.

اظهارات عمومی و تمرینات نظامی نیت‌ها، توانایی‌ها و اتحاد متحدان را به تهران نشان می‌دهد. تماس‌های راهبردی در زمینه تقویت احتیاط در سرمایه گذاری در بازار ایران با توجه به فعالیت‌های حقوق بشر، تروریستی و تحریم‌های موشکی ایران موجب افزایش فشارهای داخلی بر رژیم این کشور می‌شود.

این فشارهای متمرکز که هیچ کدام ناقض برجام نیستند، به جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت‌های ساخت تسلیحات اتمی کمک می‌کند، خواه این کشور از برجام پیروی کند، آن را نقض یا از آن خارج شود.

بازرسی هر زمان و هر کجا از ایران

این فشارها همچنین شرایط مناسب را برای مذاکره برای توافق مجدد ایجاد می‌کنند . این رویکرد باید شامل بازرسی "هر زمان و هر کجا" در بررسی عدم وجود فعالیت‌های تسلیحاتی و امکانات مخفی بوده ،موشک‌های هسته‌ای ایران را نابود سازد و حصول اطمینان شود که ایران هرگز برای ساخت سلاح اتمی غنی سازی نمی‌کند و هیچ شرطی در پایان دادن به تحریم‌ها تا زمانی که بازرسان ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را بررسی نکنند، وجود ندارد.

در خاتمه این مطلب آمده است: نه ماندن و نه خروج از برجام نمی‌تواند اولویت اصلی آمریکا در خاورمیانه باشد و تنها افزایش قدرت نفوذ آمریکا از شکل گیری یک ایران هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیروزی بدون جنگ
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا