Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@23:03:09 GMT

گریپ‌فروت را با چه داروهایی مصرف نکنیم؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۷۶۲۱۲

به گزارشبولتن نیوز، به گفته این کارشناسان آب میوه گریپ‌فروت تاثیرگذاری برخی داروها به خصوص داروهایی را که برای درمان فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب استفاده می‌شوند مختل می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است: برخی داروهای تجویزی و بدون نسخه که خوراکی هستند نباید با آب گریپ فروت مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد بسیاری از داروهایی که با آب گریپ‌فروت تداخل پیدا می‌کنند مصرف آب این میوه باعث می‌شود که داروی بیشتری وارد خون شود. زمانی که مقدار زیادی دارو در خون وجود داشته باشد، بدن با عوارض جانبی بیشتری روبه‌رو می‌شود.

برخی از انواع داروهایی که اثرگذاریِ آنها با مصرف گریپ فروت مختل می‌شود شامل موارد زیر است:

- داروهای استاتین پایین آورنده کلسترول همچون "زوکور"

- داروهای کاهنده فشار خون همچون "پروکاردیا"

- داروهای جلوگیری کننده از پس زدن عضو پیوندی همچون "ساندیمون"

- داروهای ضد اضطراب همچن "بوسپیرون"

البته برخی داروهای دیگر هم در این فهرست قرار می‌گیرند؛ اما این تداخل دارویی همیشه ایجاد نمی‌شود و شدت تداخل نیز به عواملی چون بدن فرد، نوع دارو و مقدار آب‌میوه مصرفی بستگی دارد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است