Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:28:30 GMT

پایگاه امداد هوایی هلال احمر در قم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۲۹۲۶

پایگاه امداد هوایی هلال احمر در قم احداث می‌شود

قم - دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به جایگاه با اهمیت هلال احمر قم و استان معین تهران از احداث پایگاه امداد هوایی هلال احمر در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمدیون در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال احمر کشور که ظهر پنجشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون هلال احمر مبنی بر صدور مجوز ایجاد خانه‌های هلال در بخش‌های استان قم، اظهار کرد: بنا به شرایط استان قم مصوبه‌ای مبنی به فعالیت بخش‌ها در حوزه هلال احمر داشتیم که باعث ادعای ۳۰ استان دیگر هم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل جمعیت هلال احمر با تأکید بر جایگاه ویژه استان قم، افزود: به رغم همه تنگناهای مالی همه نیازهای استان تا به امروز تأمین شده است.

وی تأکید کرد: سازمان هلال احمر برای تحقق درخواست‌های استان در بحث تأمین تجهیزات، انبار و نیازهای فیزیکی آمادگی کمک دارد و علاوه براین با توجه به موقعیت پرخطر جاده گرمسار - قم در این حوزه نیز سازمان آمادگی دارد که وارد کار شود.

محمدیون با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از نظر اساسنامه‌ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی هیچ وظیفه‌ای ندارد، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر فراتر از وظایف خود در این زمینه در سطح کشور ورود پیدا کرده است و آمادگی دارد که در استان قم نیز در این حوزه ورود کند و در مناطقی که آسیب دیده است زمین فوتبال احداث کند.

برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به صورت عملی وارد میدان شد

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: دوره سخنرانی و پخش سی دی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به سر آمده است و نیاز است که به صورت عملی وارد میدان شد.

وی با اشاره به اینکه استان قم استان معین تهران است، عنوان کرد: ایجاد پایگاه هوایی هلال احمر در استان قم ضرورت دارد، آمادگی این را داریم که سیستم بالگردی را در استان قم در صورت تأمین بخشی از اعتبار مستقر کنیم.

محمدیون به اجرای طرح خادم در راستای توسعه آموزش همگانی امداد و نجات نیز اشاره کرد و گفت: آموزش عمومی در کنار امداد و نجات یکی از وظایف مهم هلال احمر است که در این رابطه همکاری دیگر دستگاه‌ها نیز ضرورت دارد.

وی در رابطه با تبدیل شعبه‌های فعال در بخش‌های استان قم به نمایندگی هلال احمر، عنوان کرد: در این رابطه با فعالیت این بخش‌ها استثنایی برای استان قم بر قانون ایجاد کردیم و برای تبدیل به نمایندگی نیز همکاری‌های لازم با استان قم را به عمل خواهیم آورد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: همکاری‌های لازم و تأمین اعتبار به منظورتوسعه و تجهیز مهمانسرای هلال احمر در قم نیز به عمل خواهد آمد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده