Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@02:42:18 GMT

اشتباهات رایج در خصوص مصرف بادمجان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۴۸۲۹

اشتباهات رایج در خصوص مصرف بادمجان

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد برای مصرف بادنجان انجام می‌دهند سرخ کردن آن است، با وجود طعم بسیار مطبوعی که به دست می‌آورد خواص درمانی خود را تاحد زیادی از دست می‌دهد. همچنین هنگام سرخ کردن حتی با روغن کم بادنجان مقدار زیادی روغن جذب می‌کند که برای سلامتی بدن به ویژه قلب بسیار مضر است.

سرویس سبک زندگی فردا: کارشناسان با مطالعه بر روی خواص بادنجان دریافته اند مصرف این گیاه می‌تواند سبب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بروز پوکی استخوان، کاهش علائم آنمی و کم خونی، افزایش عملکرد شناختی، بهبود سلامت قلب و عروق، محافظت از دستگاه گوارش، کمک به کاهش وزن، کنترل دیابت، کاهش استرس، محافظت از نوزادان از ابتلا به نقایص مادرزادی و حتی جلوگیری از بروز سرطان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه این مطلب را به نقل از تسنیم می‌خوانیم.

بادنجان بومی شبه قاره هند است، اما امروزه در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف از این گیاه در خوراک‌های متعددی به همراه سالاد، در سس، سوپ و غذا استفاده می‌شود، بادنجان به رنگ های بنفش و مشکی وجود دارد و در خواص درمانی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
ارزش تغذیه‌ای بادنجاناین میوه سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است؛ از جمله مهم ترین ویتامین‌های موجود در این گیاه خوش خوراک ویتامین C، K، 6B، تیامین و انواع مواد معدنی، چون نیاسین، منیزیم، فسفر، مس، فیبر، اسید فولیک، پتاسیم و منگنز را می‌توان نام برد؛ نکته قابل توجه در خصوص بادنجان نداشتن تقریبا هیچ درصدی از کلسترول و یا چربی اشباع نشده است.
لاغری با رژیم غذایی حاوی بادنجانبادنجان یک ماده غذایی بسیار مطلوب برای افرادی است که رژیم غذایی لاغری دارند، به دلیل وجود منابع بالایی از فیبر هضم این ماده خوراکی بسیار آسان است و می‌تواند به تسهیل حرکات روده کمک کند.
از بین برنده تومور‌های سرطانی در بدناین ماده غذایی همچنین با ازبین بردن رادیکال‌های آزاد و دارا بودن انواع آنتی اکسیدان‌های ضروری و مفید برای بدن می‌تواند از ابتلای افراد به سرطان جلوگیری کند.
پیشگیری از آلزایمر در دوران سالمندی با مصرف بادنجانناسونین، از دسته آنتوسیانین‌ها است که به طور خاص مرتبط با جلوگیری از آسیب‌های مغزی است. رادیکال‌های آزاد ایجاد شده در بدن از جمله عوامل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل هستند. مصرف بادنجان براساس تحقیقات می‌تواند مانع از مرگ و آسیب دیدن سلول‌های مغزی شده، خونرسانی به بافت‌های مختلف مغز را بهبود بخشد.
بادنجان؛ داروی مکمل طبیعی در دوران بارداریمصرف بادنجان در دوران بارداری می‌تواند یک منبع ویتامین و سرشار از ماده ضروری اسید فولیک باشد و به رشد جنین و جلوگیری از بروز انواع نواقص مادرزادی کمک کند.
مراقب آلرژی به بادنجان باشیددر کنار تمامی مزایا و خواص درمانی بادنجان، این گیاه حاوی آلرژن‌های بسیار فعال است و مانند گوجه فرنگی، تخم مرغ، بادام زمینی و یا توت فرنگی می‌تواند در فرد منجر به آلرژی غذایی شود؛ در نتیجه اگر مستعد آلرژی غذایی هستید قبل از مصرف آن حتماً تست آلرژی انجام دهید.
اشتباهات رایج در خصوص مصرف بادنجانیکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد برای مصرف بادنجان انجام می‌دهند سرخ کردن آن است، با وجود طعم بسیار مطبوعی که به دست می‌آورد خواص درمانی خود را تاحد زیادی از دست می‌دهد. همچنین هنگام سرخ کردن حتی با روغن کم بادنجان مقدار زیادی روغن جذب می‌کند که برای سلامتی بدن به ویژه قلب بسیار مضر است. بهترین راه مصرف بادنجان خوردن آن به صورت خام، پخته، پوره یا کبابی است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک کاربر نوشت: «خانوم ۴۴ ساله با اندام باربی اومده استخر سانس که تموم شد زیر دوش بی‌حال شد افتاد رفتم بالاسرش کمک و فشارشو گرفتم ٧! دوبار غش و تشنج کرد، تا اورژانس برسه خوابوندم و سرم خوراکی دادم اورژانس سرم تزریقی زد باز فشار از ٨ بالاتر نمیومد چرا؟ قندو حذف کردم!»

این توییت در این شبکه اجتماعی بسیار پربازدید و پر کامنت شد. مدتی است که چالش ۲۱ روزه حذف قند در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. در همین‌باره دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در پاسخ به این سوال که با چالش ٢١ روزه حذف قند می‌توان لاغر شد، به خبرآنلاین می‌گوید: قندهای ساده شامل قند، شکر، شیرینی و شکلات در هرم غذایی و الگوی غذایی سالم هیچ جایگاهی ندارند.

دکتر محمد هاشمی، با اشاره به پر طرفدار شدن استفاده از چالش ٢١ روزه حذف قندهای ساده در فضای مجازی، درباره تاثیرات این چالش کاهش وزن ادامه می‌دهد: مصرف این خوراکی‌ها نه تنها ضرورتی برای بدن ما ندارد بلکه زیان‌های زیادی هم به‌همراه دارد. حذف قندهای ساده بواسط کاهش کالری دریافتی طی ٢١ روز می‌تواند درجاتی از کاهش وزن و آثار مثبت کاهش مصرف مواد قندی را به‌ همراه داشته باشد. اما ٢١روز، برای دستیابی به سلامت پایدار کفایت نمی‌کند بلکه باید یک برنامه مستمر و دراز مدت را برای اصلاح الگوی غذایی خود در نظر بگیریم.

برخی از علائم اولیه ترک مصرف قند

سردرد، هوس‌های وقت و بی‌وقت، نوسانات خلقی، خستگی، سرگیجه، اختلال در تمرکز. به طور مثال، هنگامی که برای اولین بار قند و شیرینی را حذف می‌کنید، احساس خستگی یا بی‌حالی دارید، اما به تدریج و با تنظیم پایدار قند خون در محدوده سالم، بدن افت قند را کمتر تجربه می‌کند و انرژی ثابت‌تری در طول روز دارد. به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل (با پروتئین کافی، چربی‌های سالم و فیبر) و هم‌چنین نوشیدن آب کافی در طول روز و ورزش منظم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم ترک قند کمک کند.

حذف قند در مراحل اولیه ممکن است برای افراد سخت باشد، اما زمانی که بدن بتواند این چالش را بپذیرد و بر عوارض آن غلبه کند، مزایای ارزشمندی را کسب خواهد کرد که در راستای ارتقای سلامت کلی مفید است.

در هر حال لازم است بدانید که قند به خودی خود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد؛ چرا که منبع اصلی سوخت مغز ما گلوکز (قند) است. اما زیاده‌روی در مصرف قند مشکلات سلامتی بسیاری را در بر دارد. حذف کلی قند از رژیم غذایی بسیار سخت است، زیرا تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات درنهایت توسط بدن به قند تجزیه می‌شوند تا به عنوان انرژی از آن استفاده شود؛ از همین رو تمرکز بر کاهش مصرف قندهای مصنوعی اقدامی هوشمندانه‌تر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899996

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید