Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ضرر چندانی از این تحریم ها نخواهد کرد، گفتند: از آغاز انقلاب با این تحریم ها روبرو هستیم و موجب شد که ملت ایران بر دشمنی آمریکا و سران این کشور علیه جمهوری اسلامی اطمینان پیدا کنند لذا به این دشمن نباید دل خوش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان اظهاردشتند: آمریکا نسبت به برجام بدعهدی‌های زیادی کرده و نشان داده غیرقابل اعتماد است.
امامان جمعه با اشاره به اینکه آمریکا در روزهای اخیر هم تهدید و هم تحریم کرده است، افزودند: دلدادگی به آمریکا خطای محض است و هر کس به او دل ببندد خطای محض کرده است.
مجلس نمایندگان آمریکا هفته جاری طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با اکثریت آرا تصویب کرد.
خطیبان جمعه در فرازی دیگر از خطبه های نمازجمعه به هتک حرمت مسجد الاقصی در هفته گذشته اشاره کردند و گفتند: رژیم غاصب صهیونیستی با حمله به نمازگزاران مسجد القصی 400 نفر را مجروح کرد.
آنان این هتک حرمت را اعلام جنگ علیه جهان اسلام دانستند و افزودند: تنها راه نجات فلسطین و مسجد الاقصی مقاومت و ایستادگی و نه سازش و تسلیم است و جهان اسلام باید در برابر این رژیم غاصب ایستادگی کنند.
آنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران با رئیس جمهوری گفتند: این دیدار اقدامی بسیار مبارک و دارای آثار خوبی برای کشور است زیرا در این دیدارها هر یک از طرفین که نقطه نظراتی نسبت به هم دارند به صورت حضوری مباحث را مطرح و از هم پاسخ دریافت می کنند.
آنان ادامه دادند: دیدار رئیس جمهوری و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روح همدلی و وحدت را در کشور افزایش داد و بر اقتدار دولت و قوای نیروهای مسلح می افزاید چون هر کشوری برای اقتدار خود، نیازمند وحدت قوا و نیروی مسلح است.
روز دوشنبه هفته جاری فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس ‌جمهوری دیدار و گفت و گو کردند.
نمایندگان ولی فقیه در استانها همچنین با اشاره به هفته حج اظهار داشتند: به منظور راه اندازی مجدد مسیر حج رایزنی های بسیاری شده و شایسته است تا مردم از این فریضه الهی استقبال کنند.
آنان افزودند:برگزاری مراسم حج با توجه به نبود هیچ گونه روابط سیاسی با عربستان کار بسیار ارزشمندی است و مردم نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند
آنان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه پنجم مرداد به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده ،گفتند: پس از پیروزی انقلاب نخستین نماز جمعه در 5 مرداد سال 58 در تهران برپا شد و پس از آن هر هفته مسلمانان گرد هم جمع می شوند.
امامان جمعه عنوان کردند: نماز جمعه همایشی با ابعاد ایمانی، سیاسی و بصیرتی است و علاوه بر اینکه یاس دشمنان را به همراه دارد، به پیشرفت کشور کمک می کند.
ائمه جمعه سراسر کشور در استانها همچنین به 6 مرداد ، روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای ، 7 مرداد روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه ، 8 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری و 12 مردادماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درسخنان این هفته نمازجمعه اشاره کردند .
به گزارش ایرنا هزاران تن از قشرهای مختلف مردم پس از اقامه نمازعبادی سیاسی جمعه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و میانمار و اعتراض یه جنایات صهیونیستها راهپیمایی باشکوه برگزار کردند.
اقدام به راهپیمایی کردند.
دراین راهپیمایی، نمازگزاران با سردادن شعارهای انقلابی حمایت خود را ازمردم مظلوم فلسطین و مسلمانان میانمار اعلام کردند.
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانها را در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

** سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آمریکا نسبت به برجام بدعهدی‌های زیادی کرده و نشان داده غیرقابل اعتماد است.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به اینکه آمریکا در روزهای اخیر هم تهدید و هم تحریم کرده است، افزود: دلدادگی به آمریکا خطای محض است و هر کس به او دل ببندد خطای محض کرده است.
امام جمعه سمنان به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک نعمت است و هر نعمتی شکر دارد، شکر نماز جمعه برای نمازگزاران این است که اول وقت حضور پیدا کنند، شکر مسوولان از نماز جمعه این است که مسوولان نظام نماز جمعه را به عنوان سرمایه بدانند و خودشان حضور پیدا کنند و مقابل خود نبینند و شکر امام جمعه هم این است که بدون مطالعه و بدون زحمت در تریبون نماز جمعه سخن نگوید و دارای تعلیم و تعلم و آموزنده باشد.
امام جمعه سمنان با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، گفت: حج فقط زیارت نیست، حج یکی از ارکان بزرگ اسلام است و حجاج خیلی مسولیت دارند، حج دارای عظمت است و هر کس که حج بر او واجب شود و به بهانه اینکه چرا باید پول به عرب ها بدهیم به حج نرود، از مسلمان نیست.

** سیستان وبلوچستان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به نزدیکی زمان تنفیذ حکم رئیس جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب گفت: رییس جمهور باید نسبت به تحقق شعارهای انتخاباتی خود اهتمام ورزد.
به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: انتظار مردم از دولت دوازدهم به دلیل اینکه چهار سال قبل روی کار بوده بسیار بیشتر از یک دولت تازه وارد است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: دولت دوازدهم باید در زمینه ایجاد اشتغال که از وعده های انتخاباتی آقای روحانی و معاون اول وی بوده است به صورت جدی اقدام کند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان نیز پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به هفته حج اظهار داشت: به منظور راه اندازی مجدد مسیر حج رایزنی های بسیاری شده و شایسته است تا مردم از این فریضه الهی استقبال کنند.

** کرمان
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تحریم های جدیدی که کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی وضع کرد گفت: این اقدام پس از تعهداتی که در برنامه جامع (برجام) دادند، نشانه بد اخلاقی و پیمان شکنی آمریکا است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور در نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ضرر چندانی از این تحریم ها نخواهد کرد گفت: از آغاز انقلاب با این تحریم ها روبرو هستیم و تحریم ها موجب شد که ملت ایران بر دشمنی آمریکا و سران این کشور علیه جمهوری اسلامی اطمینان پیدا کنند لذا به این دشمن نباید دل خوش کرد.
وی با اشاره به جنایات اسرائیل در منطقه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی گیت بازرسی در مسجد الاقصی گذاشته و مسلمانان در اعتراض به این اقدام در خیابان نماز گذاردند که موجب حمله به مسلمانان شد و اسرائیل با دشمنی و کینه ای که با مسلمانان دارد افرادی را به شهادت رساند.

** البرز
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به تصویب تحریم های جدید در کنگره آمریکا علیه ایران گفت: ایران در موضوع برجام متعهدانه و مردانه گام برداشت لیکن در مقابل آمریکا عهد شکنی کرد.
به گزارش ایرنا ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود:امروز دشمنان با ترفندهای جدید و بیشتر قصد استیلا و از بین بردن استقلال ایران اسلامی را دارند و تاکنون یک قدم به نفع ملت ما برنداشته اند.
وی اضافه کرد:ایران درموضوع برجام مردانه وارد شد و به تعهدات خود عمل کرد و تمام چیزی را که می بایست انجام بدهد انجام داد.
حسینی همدانی گفت: در مقابل آمریکا با اعمال تحریم های جدید نشان داد که به تعهدات خود پایبند نیست و نیاز است دراین خصوص دولت مطالبه گر حقوق ملت باشد.
وی دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تکریم امامزادگان و وجود 80 امامزاده در البرز گفت: دشمنان به خاطر تاثیر گذاری این امامزاده ها در تقویت روح و معرفت ، قصد نابودی بقعات در جهان اسلام را دارند.

** زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: داشتن استقلال و الگو شدن برای سایر کشورها دلیل دشمنی آمریکا با ایران است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به وضع تحریم جدید علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ما انقلابی گری خود را حفظ کنیم و بر موضع اصولی خود باشیم و آمریکا هم همین خصلت امپریالیستی خود را داشته باشد امکان آشتی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی نشان دهنده این است که ایران قدرت منطقه ای است و آمریکا نمی تواند آن را تحمل کند.
حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به 5مرداد سال 58 سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، قرارگاه ایمان ،اخلاق ، بصیرت ، وحدت و معنویت است.
وی به 6 مرداد ، روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز شمار قابل توجهی از بیکاران جامعه را تحصیل کردگان دانشگاهی تشکیل می دهند که با وجود درس خواندن صاحب مهارتی نیستند.

** بوشهر
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهرگفت: تحریم های اخیر دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها هیچ خللی بر ما وارد نخواهد کرد بلکه زمینه ساز خودکفایی بیشتر و کامل برای ملت ایران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بندر بوشهر ،با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت(س) و امام رضا (ع)، افزود: مجلس سنا و رژیم سرمایه داری آمریکا علیه ایران اسلامی تحریم های جدیدی را اعلام و ایجاد کرده که این کار به عنوان عادت برای آنها شده است.
وی اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا و مجلس سنای این کشور انگار کاری دیگر به غیر از اینکه همه وقت خود را برای تحریم علیه ایران گذاشته اند، ندارند.
وی با تبریک دهه کرامت، اضافه کرد: در دهه کرامت انتظار می رود مانند همیشه دراستان بوشهر برنامه ها به نحو مطلوب اجرا و این دهه گرامی داشته شود.

** لرستان
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم ها خسارات جبران ناپذیری خواهند داشت لذا مسئولان باید پاسخ دندان شکنی به دهان کجی آمریکا بدهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میر عمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر افزود: تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران جدیدترین، گسترده ترین و جامع ترین تحریم هاعلیه ایران می باشند.
آیت الله میرعمادی افزود: باید در عمل وارد گود شویم و پاسخ عملی به تحریم های آمریکا و ناکارآمدی تحریم ها بدهیم.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به هتک حرمت مسجد الاقصی در هفته گذشته اشاره کردو گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با حمله به نمازگزاران مسجد القصی 400 نفر را مجروح کرد.

** ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملیات غرور آفرین مرصاد پایان توهمات جریان نفاق و گروهک منافقان بود که در این عملیات طومار دشمنان در هم شکسته شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام از عملیات غرورآفرین مرصاد به عنوان روزی به یاد ماندنی در تاریخ نظام اسلامی و دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این عملیات یکی از رخدادهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی در پنجم مرداد 1367 بود که در واقع پایان تلخی برای جریان نفاق و گروهک منافق وطن فروش بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: این رخداد یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور است.

** قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به قرارگیری در هفته حج، گفت: عزت، شکوه و عظمت مسلمانان جهان در همایش حج تبلور پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: اهمیت حج امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست تا جایی که این رویداد مهم و همایش بزرگ و بین المللی در واقع غنا و ارزش مسلمانان جهان را به نمایش می گذارد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همچنین با اشاره به مقاومت مظلومانه مردم فلسطین و عقب نشینی صهیونیست ها،گفت: بارها و بارها ثابت شده که ما هر جا مقاومت کرده ایم به پیروزی رسیده ایم که نمونه بارز آن نیز دفاع مقدس و دفاع از حرمین شرفین بوده که با ایستادگی ما، پیروزی برایمان به ارمغان آمده است.

** یزد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحریم های ظالمانه اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی با هدف تسلیم کردن ملت قهرمان ایران طراحی شده اما هیچ اثری بر اراده ملت ندارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: جبهه استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا با همراهی صهیونیست ها و آل سعود بارها علیه نظام و کشور به انواع توطئه ها متوسل شده اند.
وی ادامه داد: توطئه های مختلف دشمنان در سال های گذشته به اهداف خود نرسیده و باعث رسوایی آنها در منظر جهانیان شده است .
امام جمعه یزد همچنین علت حضور آمریکا در منطقه و ورود به سوریه و عراق و کشتار مردم مظلوم این کشورها را ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.
ناصری با تاکید بر تلاش برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان یادآور شد: ایجاد نشاط واقعی برای جوانان کشور با رسیدگی به وضعیت اشتغال و فراهم کردن شرایط ازدواج و تامین مسکن آنان حاصل می شود.

** قم
امام جمعه موقت قم با اشاره به اقدام خصمانه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد


به گزارش تابناک،‌ ایسنا نوشت: آیت الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: حمله ایران به رژیم صهیونیستی حمله تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۹۴ سوره بقره تاکید شده کسی که شما را زد تردید در زدنش نکنید. چنین آموزه‌ای در آیه ۱۲۶ سوره نحل و آیه ۶۰ سوره بقره نیز تکرار شده است. عملیات ایران در اسرائیل نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. چرا آقا بر روی موضوع موشکی بیش از یک دهه است تاکید کرده اند؟ با اقدام ایران برجام ۲ و برجام ۳ و مذاکره موشکی هوا شد. بر سر توان موشکی کشورمان مذاکره نکرده و هرگز مذاکره نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما با هیچکس تعارف نداریم. دشمنان ما رعد و برق زیادی از خودشان نشان دادند اما کار خاصی انجام ندادند ولی ما عمل می‌کنیم. اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم. ما در این عملیات مراکز اقتصادی، بیمارستان، مدرسه یا حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم بلکه صرفا پادگانی را زدیم که از آن پادگان، کنسولگری ایران هدف قرار گرفته بود. به این اقدام تدبیر و عملکرد عاقلانه گفته می‌شود.

خاتمی متذکر شد: این عملیات نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است و باید موشک داشته باشیم تا بتوانیم جواب وحشی‌ها را بدهیم، البته کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم. در این عملیات یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: یمن، حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و آزادگان دنیا به ما تبریک گفتند. این مسئله نشان می‌دهد جبهه متحده مقاومت شکل گرفته است و البته جبهه رذالت شامل انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خودش را نشان داد. آنان عاقبتشان را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده اند اما باید بدانند که این رژیم نابود می شود و جبهه رذالت رسوا خواهد شد.

وی افزود: جبهه سوم جبهه کسانی بود که ما را به خویشتن داری دعودت کردند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، اما متاسفانه همچنان از این رژیم حمایت می‌کنند در حالی که رژیم صهیونیستی مسلمانان و عرب‌ها را قتل عام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.

وی تاکید کرد: متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است که ۱۰ آیه قرآن درباره آن نازل شده است و صدها روایت درباره آن داریم. رهبری نیز فرمود «بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.» نظام اسلامی به فضل الهی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد.

خاتمی در عین حال هشدار داد: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد و عقب نشینی نخواهیم کرد. مردم در این زمینه از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند.

وی خطاب به جامعه حزب‌اللهی گفت: از جامعه متدینین خواهش می‌کنم در مسئله حجاب دو قطبی شکل ندهید. منطقی و استدلالی بحث کنید و به یکدیگر انگ و تهمت نزنید. دلسوزان نظام در میدان هستند. به والله انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند و اصلاً درست نیست. شورای نگهبان و مجلس هست و مطمئن باشید مسوولان نظام هم از دین عبور نخواهیم کرد.

وی با تبریک سالروز تاسیس سپاه و ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران هستند. آنان دژ مستحکم ملت هستند و نخواهند گذاشت دشمن به ملت ایران تعرض کنند. رهبری تعبیر خوبی از نیروهای مسلح در هفته گذشته داشتند. عزت نظام اسلامی موجب عزت ایران اسلامی و عزت ایران اسلامی موجب عزت نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود و تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود. اگر حاج قاسم نبود تا با داعشی‌ها بجنگند ما در خیابان‌های تهران با آنان می‌جنگیدیم اما اکنون همه چیز کشورمان در سایه آرامش به پیش می‌رود. مردم به این عزیزان و خدمتشان نیازمند هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امنیت ایران افتخاریست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند. همه نیروهای مسلح جدا قابل ستایش هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساندند. ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت اباعبدالله الحسین است.

وی با بزرگداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس گفت: آمریکایی‌ها برای نجات گروگان‌هایشان ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه دیدند و با ۲۰ هلیکوپتر حامل موتورسیکلت و انواع جنگ‌افزارها نظامی سبک و سنگین در صحرای طبس به زمین نشستند. عملیات شروع شد اما طوفان شن به پا شد هواپیماها سقوط کردند عملیات آمریکایی‌ها شکست خورد.

وی با تبریک روز جهانی کارگر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «طبق آمار نیمی از جمعیت ایران کارگران و خانواده‌هایشان هستند که اگر حالشان خوب شود ان شاءالله حال نیمی از جمعیت ایران به سامان می‌شود.

خاتمی خاطرنشان کرد: کلمات رهبری در مناسبت‌های این چنینی «منشور» است و وزیر صمت باید این منشور را مکتوب و مشخص کند از جمله در حوزه امنیت شغلی کارگران. فرمایشات آقا وعظ نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است که امیدوارم اجرایی شود.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: جایی که التقاطی‌ها وارد شدند، شهید مطهری با تمام وجودش وارد میدان شد. اسم شهید را اگر شهید مبارزه با التقاط بگوییم مغالطه نکرده‌ایم. شهید مطهری خودش روزی گفته بود که فرقانی‌ها او را خواهند کشت اما جانش را بر سر پاسداری از دین گذاشت.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به وضعیت حاکم بر غزه گفت: جنایت صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت در غزه خودش را نشان می‌دهد. پدیده خروش دانشگاهی‌ها در آمریکا پدیده جدیدی در دنیا است. دانشجویان آمریکایی و فرانسوی در حمایت از مردم غزه به پا خواسته اند و صد نفر از آنان نیز توسط پلیس این کشورها دستگیر شده‌اند. انصافاً باید در حمایت از آنان شعار مرگ بر آمریکا سر داد.

وی افزود: استاد برجسته هاروارد در آمریکا نیز در حمایت از مردم غزه صحبت‌های خوبی انجام داده است که نشان دهنده بیداری وجدانی در دنیا است. این اتفاق در راستای بیداری اسلامی که قبلاً شکل گرفته بود رقم خورده است.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه هم به جایگاه ربوبی خداوند متعال اشاره کرد و گفت: انتقام خداوند با انتقام بشر متفاوت است. انتقام بشر برای خنک شدن دل انجام می‌شود اما انتقام خداوند همان مجازات اوست. واژه انتقام در قرآن ۱۷ بار تکرار شده است.

خاتمی گفت: برخی‌ها زیر بار حرف حق نمی‌روند با اینکه چراغ هدایت برایشان روشن است. قرآن با تاکید تصریح می‌کند که بی شک از مجرمان انتقام گرفته می‌شود و آنچه را که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن انجام شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد