Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:49:06 GMT

ناکامي سياسي رئيس جمهور آمريکا

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۶۱۸۸

خبرگزاري آريا - طرح الغاء نظام خدمات درماني موسوم به اوباماکر در سناي آمريکا به تصويب نرسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز، روز جمعه، ٦ مرداد (٢٨ ژوئيه)، نمايندگان مجلس سناي آمريکا با ٥١ راي مخالف در برابر ٤٩ راي موافق طرح الغاء قانون خدمات درماني قابل دسترس موسوم به اوباماکر را رد کردند. طرح الغاء اوباماکر توسط اکثريت جمهوري‌خواه سناي آمريکا تدوين و ارائه شده بود اما با پيوستن سه تن از سناتورهاي اين حزب به مخالفان، به تصويب نرسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين قانون در سال ٢٠١٠ به تصويب کنگره و امضاي رئيس جمهوري وقت رسيد و شامل تعميم خدمات درماني به بخش‌هاي بيشتري از جامعه آمريکاست.

نشست سناي آمريکا براي بررسي اين طرح در طول ساعات شب ادامه داشت و سرانجام طرفداران الغاء اوباماکر نتوانستند مخالفان آن را به حمايت از آن قانع کنند.

به گزارش بي بي سي، راي سناي آمريکا به منزله شکست سياسي عمده‌اي براي دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا است که در جريان مبارزات انتخاباتي، نظام خدمات درماني دولت اوباما را پر هزينه و فاقد کارآيي توصيف کرده و وعده داده بود در صورت انتخاب به رياست جمهوري، آن را لغو کند و يک نظام درماني کارآمدتر و به صرفه‌تر را به جاي آن به اجرا بگذارد.

طرح الغاء اوباماکر در ماه مه سال جاري به تصويب مجلس نمايندگان کنگره آمريکا رسيده بود اما اجرايي شدن آن مستلزم تصويب در مجلس سنا بوده است. با رد طرح الغاء اوباماکر، قرار است جناح اکثريت در سناي آمريکا طرح ديگري شامل اصلاحاتي در آن را تدوين و براي بررسي و راي‌گيري مجدد در دستور کار مجلس سنا قرار دهد.

حزب جمهوري‌خواه داراي اکثريت دو کرسي در سناي آمريکاست اما برخي از سناتورهاي جمهوري‌خواه طرح الغاء اوباماکر را قابل قبول ندانسته بودند. ليزا مورکووسکي، سناتور جمهوري‌خواه از آلاسکا، با توجه به نياز ساکنان کم درآمد حوزه انتخابيه خود به خدمات درماني، تاکيد کرده بود که وظيفه اصلي او برآوردن خواست مردم اين ايالت است. اعلام موضع مورکووسکي واکنش منفي ترامپ در توئيتر را در پي داشت.

سوزان کالين، يکي از دو سناتور ايالت مين و جان مک‌کين، از اعضاي برجسته حزب جمهوري‌خواه در سناي آمريکا نيز در کنار سناتورهاي دموکرات با الغاء اوباماکر مخالفت کردند. چند روز پيش دفتر مک‌کين اعلام کرد که او به سرطان مغز مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته بود. وي چند روز پيش کار خود را در سنا از سر گرفت و دونالد ترامپ در يک پيام توئيتري از بازگشت او ابراز خرسندي کرد.

در روزهاي اخير، دونالد ترامپ بارها و به خصوص با استفاده گسترده از توييتر، خواستار تصويب اين طرح در مجلس سنا شده و گفته بود که اکثريت جمهوري‌خواه بايد اقليت دموکرات را هم براي لغو اوباماکر و جايگزيني يک نظام درماني موثر و اقتصادي با خود همراه کنند. ساعاتي پيش از راي‌گيري در سنا، رئيس جمهوري آمريکا در توييتر خود نوشت: سناتورهاي جمهوري‌خواه، راه بيفتيد! بعد از هفت سال انتظار به مقصد برسيد. به آمريکا يک نظام حمايت درماني بزرگ بدهيد!

پس از اعلام نتيجه راي‌گيري، وي با ابراز ناخرسندي از اين راي در توئيتر خود نوشت: 3 جمهوري‌خواه و 48 دموکرات مردم آمريکا را مايوس کردند. همانطور که از اول هم گفته بودم، بگذاريد اوباماکر از درون فرو بريزد، بعد دست به کار خواهيد شد. نگاه کنيد!


ويدئو/ گزارش صداي آمريکا

در چند ماه گذشته، حزب جمهوري‌خواه، که اکثريت کرسي‌هاي هر دو مجلس کنگره و همچنين رياست جمهوري را در اختيار دارد، براي لغو برنامه خدمات درماني اوباماکر در تلاش بوده است. اين طرح چند ميليون آمريکايي را که پيشتر از بيمه درماني برخوردار نبودند، زير پوشش قرار داده است.

به گزارش راديو فردا، بنابر آمار اداره بودجه کنگره آمريکا در صورت تصويب اين طرح، با افزايش 20 درصدي حق بيمه، 16 ميليون آمريکايي تا سال 2026، از داشتن بيمه درماني محروم مي‌شدند.

طي هفت سالي که از اجرايي شدن برنامه اوباماکر گذشته، جمهوري‌خواهان همواره آن را هدف انتقاد قرار داده‌اند اما به گفته ناظران، هرگز برنامه مشخصي براي جايگزيني آن مطرح نکردند. همچنين، با وجود حمايت شديد دونالد ترامپ از لغو اين برنامه، او نيز رهنمود مشخصي در اين مورد در اختيار نمايندگان حزب در کنگره قرار نداده است.

در چند روز اخير، مصوبه مجلس نمايندگان شامل الغاء کامل و فوري برنامه اوباماکر و اصلاحيه اوليه سنا به منظور الغاء آن طي دو سال نتوانست حمايت اعضاي مجلس سنا را کسب کند و سرانجام شامگاه گذشته سناتورهاي جمهوري‌خواه با تغييراتي در مصوبه اوليه مجلس نمايندگان، آن را در دستور کار قرار دادند.

اين طرح حدود هجده ميليون نفر را از پوشش اوباماکر خارج مي‌کرد اما اسکلت آن را برجاي مي‌گذاشت با اين منظور که با يافتن جايگزين مناسبي براي نظام خدمات درماني اوباماکر، کل اين نظام لغو و نظام مورد نظر جمهوري‌خواهان جايگزين آن شود.

با راي منفي سناي آمريکا، مصوبه مجلس نمايندگان موضوعيت خود را از دست داده و هر اقدام ديگري در راستاي الغاء اوباماکر مستلزم تدوين و ارائه طرح جديدي است.

به گزارش دويچه وله، اين امر محتمل است که سناتورهاي آمريکايي تا پايان اين هفته به مصالحه‌اي دست يابند که از يکسو اوباماکر را محدودتر مي‌کند و از ديگرسو طرح جانشيني براي آن ارائه مي‌دهد. در اين صورت متني که به تصويب سنا رسيده است، به موضوع نشستي مشترک با مجلس نمايندگان تبديل خواهد شد.

نتيجه‌ چنين نشستي مي‌تواند قانوني کاملا تازه باشد که ابعاد آن از هم اکنون روشن نيست، اما مي‌توان پيش‌بيني کرد که ترامپ تلاش خواهد کرد آن را يک پيروزي براي خود قلمداد کند.

مجلس سناي آمريکا يکصد نماينده دارد که در دوره کنوني، 52 سناتور از حزب جمهوري‌خواه و 48 نفر از حزب دموکرات هستند.


106



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم