Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:08:33 GMT

نجات جان ٧ صیاد در آب های دریای عمان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۱۰۷۱

نجات جان ٧ صیاد در آب های دریای عمان

زاهدان - معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تیم های عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در دو روز گذشته موفق به نجات جان ۷ نفر صیاد در آب‌های دریای عمان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی اظهار داشت: طی دو روز گذشته و در سه حادثه جداگانه ٧ نفر صیاد در آب های دریای عمان توسط تیم های عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نجات پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حادثه اول ٣ نفر سرنشین قایق صیادی که به علت هوای طوفانی و مشکل موتوری در فاصله ٩ مایلی بندر چابهار در دریا گرفتار شده بودند و نیاز مبرم به کمک داشتند توسط شناور ناجی ٥ نجات داده شدند.

وی افزود: همچنین در حادثه دوم که در همان روز و در عملیاتی دیگر انجام پذیرفت پس از اطلاع مرکز جستجو و نجات، شناور ناجی ٥ به محل حادثه اعزام شد که در ساعت ١٢ و ٢٠ دقیقه در فاصله ١٧ مایلی بندر چابهار موفق به نجات ٢ سرنشین قایق صیادی شدند.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه از نجات ٢ سرنشین یک قایق صیادی دیگر پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آب های دریای عمان خبرداد.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۵ مرداد ۹۶ مرکز «MRCC» اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به محض دریافت کمک و موقعیت یک قایق صیادی که دچار مشکل موتوری شده بود، با واکنش سریع و مدیریت عملیاتف شناورهای ناجی ٥ و همیار ناجی به محل حادثه اعزام و موفق به نجات ٢ سرنشین قایق گرفتار پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آب های دریای عمان شدند.

وی با بیان اینکه نجات یافتگان در صحّت کامل به سر می برند و وضعیت سلامتی آنها رضایت بخش گزارش شده است، افزود: به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و همچنین لنج ها توصیه می شود قبل از اعزام به دریا حتماً به اطلاعات هواشناسی روزانه و اخطاریه های هواشناسی که توسط سامانه پیام کوتاه برای مسئولین شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می شود توجه لازم و ویژه داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل