Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:26:57 GMT

۴ گام برای رسیدن به قدرت درون

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۸۵۵۰

۴ گام برای رسیدن به قدرت درون

سعی کنید روی شکست‌ها و نقطه ضعف‌هایتان تمرکز نکنید و همواره برای خود احترام و ارزش قائل شوید تا شخصیت قوی داشته باشید. از هر پند و اشتباهی درس بگیرید و سعی کنید آن را تکرار نکنید.

سرویس سبک زندگی فردا: بسیاری از افراد خود را در پشت گذشته‌شان پنهان می‌کنند. مدام با خود می‌گویند چون اتفاق‌های بدی در طول زندگی‌شان رخ داده دیگر نمی‌توانند شاد زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از زمین و زمان گله مندند و سایرین را مقصر ناکامی‌های خود می‌دانند. اگر شما هم جزء این افراد هستید بهتر است تغییری در طرز نگرش‌تان ایجاد کنید. به گفته روانشناسان افراد دارای شخصیت ثابت در طول زندگی‌شان نیستند. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت کاویاب می‌خوانیم.

برخلاف اینکه ایجاد تغییر در ظاهر با محدودیت‌هایی روبه رو است اما ایجاد تغییر در شخصیت در همه زمان امکان پذیر است. شخصیت مجموعه‌ای از اندیشه روشن، شوخ طبعی، اعتماد به خود، الگوی معمول تفکر، احساس و رفتار فرد می‌باشد که با رشد آن‌ها می‌توانید شخصیت قوی داشته باشید. وقتی ابراز می‌کنیم که کسی شخصیت خوبی دارد منظورمان این است که او دوست‌داشتنی و جالب است و بودن در کنار او تجربه‌ی خوشایندی است.
اعتماد به نفسافرادی که خودشان را همانطور که هستند می پذیرند بسیار جذاب و قدرتمند به نظر می رسند. ایمان به خود و داشتن تصویر مثبتی از آنچه هستید اولین اصول داشتن اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس خود اصول اولی برای داشتن شخصیت قوی می باشد. داشتن عزت نفس بستگی به خود فرد دارد. در طول زندگی موقعیت هایی پیش می آید که موجب تخریب عزت نفس می‌شود اما شما باید در آن لحظات مانع، از دست رفتن اعتماد به نفس تان شوید. سعی کنید روی شکست‌ها و نقطه ضعف‌هایتان تمرکز نکنید و همواره برای خود احترام و ارزش قائل شوید تا شخصیت قوی داشته باشید. از هر پند و اشتباهی درس بگیرید و سعی کنید آن را تکرار نکنید.
همدلیهمدلی و شنونده خوبی بودن از صفات اصلی یک فرد واقعا قدرتمند است. آن هایی که به دیگران عشق می‌ورزند و با آن‌ها همدلی می‌کنند و شنونده خوبی برای صحبت‌هایشان هستند این حس را به فرد مقابل انتقال می‌دهند که او مهم‌ترین آدم روی زمین است. برخلاف آنچه امروزه رایج شده است همدلی و صمیمیت باعث نشان دادن چهره ضعیف نیست بلکه نوعی بزرگ منشی محسوب می‌شود.
داشتن استقلالبرای این که شخصیت سالمی داشته باشید باید از استقلال روانی برخوردار باشید و آزادی و استقلال روانی هم مستلزم بی نیازی از دیگران است. مقصود نخواستن دیگران نیست بلکه احتیاج نداشتن به آنهاست. قانون و مقرراتی که باعث آسیب رسیدن به دیگران نمی‌شود و شما آن ها را دوست ندارید نقض کنید. برای خودتان زندگی کنید.
یافتن حقیقتاحساس ترس یک امر طبیعی است. آدم‌هایی با شخصیت قوی با این ترس روبه رو می‌شوند و از آن فرار نمی‌کنند. آن‌ها خود را گول نمی‌زنند و با باور یک دروغ به خود آرامش نمی‌دهند. افرادی که شخصیت قوی دارند به دنبال حقیقت‌ها می‌روند و از شک کردن نمی‌ترسند. آن‌ها عاقلانه‌ترین تصمیم و کار را انجام می‌دهند و همه جوانب را در نظر می گیرند که به آن ها انسان‌های عاقل گفته می شود.
نتیجه گیریبا توجه به ویژگی هایی که برای داشتن شخصیت سالم و موفق ارائه کردیم، مهمترین مشخصه چنین شخصیتی آن است که همه چیز زندگی را دوست بدارید و از انجام هیچ کاری ناراحت نشوید. وقت خود را با شـِکـِوه و شکایت یا آرزوی این که اوضاع جور دیگری باشد تلف نکنید؛ نسبت به همه امور زندگی احساس شور و هیجان داشته باشید و خواست و توقعتان از زندگی تا حدی باشد که دستیابی به آن برایتان امکان پذیر باشد. مأموریت انسان در زندگی، تغییر دادن جهان نیست. انسان مأمور تغییر خویشتن است. تمامی راه حل ها، در درون انسان‌هاست.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش و بش محمد صلاح با مویس، سرمربی حریف پس از به ثمر رسیدن گل دوم وست هم

خوش و بش محمد صلاح با مویس، سرمربی حریف پس از به ثمر رسیدن گل دوم وست هم

دیگر خبرها

  • خوش و بش محمد صلاح با مویس، سرمربی حریف پس از به ثمر رسیدن گل دوم وست هم
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور