Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از آن که تير تروريست ها در غوطه شرقي دمشق به سنگ خورد، نيروهاي متحد به سرعت عملياتي را براي تامين امنيت بيشتر پايتخت در دستور کار قرار دادند.

به گزارش مشرق، عناصر تروريستي در غوطه شرقي دمشق، اوايل فروردين ماه سال جاري شانس خود را براي شعله ورکردن درگيري ها در پايتخت آزمايش کردند و در روزهاي نخست موفق به پيشروي هاي محدود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با ورود نيروهاي کمکي و تازه نفس ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت، تروريست ها در موضع دفاعي قرار گرفتند و پس از مدت کوتاهي تمامي مناطق تصرف شده باز پس گرفته شد و آرامش به پايتخت بازگشت.
پس از آن که تير تروريست ها در غوطه شرقي دمشق به سنگ خورد، نيروهاي متحد به سرعت عملياتي را براي تامين امنيت بيشتر پايتخت در دستور کار قرار دادند که منجر به پاکسازي کامل محله هاي « القابون، برزه و تشرين» شد.
**براي مشاهده اندازه اصلي روي نقشه کليک کنيد**

تامين نسبي امنيت پايتخت، تصويب کاهش مناطق تنش و اولويت نبرد با تروريست هاي داعش در شرق سوريه باعث شد درگيري ها در غوطه شرقي دمشق تا حدودي کاهش يابد و بيشترين تمرکز به ساير جبهه هاي فعال معطوف شود.
پس از عمليات موفق نيروهاي متحد در شرق سوريه، يک بار ديگر همه نگاه ها به غوطه شرقي دمشق و پاکسازي غده سرطاني پايتخت يعني محله « جوبر» جلب شد و البته اين بار راهبردي جديدي براي آزادي کامل اين محله در دستور کار قرار گرفت.
نيروهاي ارتش و رزمندگان مقاومت حزب الله در مرحله جديد عمليات در تلاش هستند با پيشروي در عمق محله « عين ترما»، ارتباط تروريست ها را در محله جوبر قطع و آنان را به طور کامل محاصره کنند.
**براي مشاهده اندازه اصلي روي نقشه کليک کنيد**

حالا اين سوال مطرح مي شود چرا نيروهاي متحد به صورت مستقيم براي پاکسازي محله جوبر وارد عمل نشدند و محله عين ترما را در اين مقطع زماني انتخاب کردند که در پاسخ بايد گفت: در گذشته نيروهاي سوري و مقاومت در چند مرحله شانس خود را براي پاکسازي اين محله حساس امتحان کردند اما وجود تونل هاي متعدد، تراکم مجتمع هاي مسکوني و تله هاي انفجاري باعث شد روند پيشروي ها کند و تلفات جاني قابل توجه اي به نيروهاي متحد وارد شود.
در راهبرد جديد براي کاهش خسارت هاي جاني، مالي و همچنين افزايش سرعت پيشروي ها، نيروهاي متحدد درصدد هستند با رساندن خود به پل « زملکا» در عمق محله عين ترما، تمامي راه هاي پشتيباني و امدادي منتهي را به محله جوبر قطع کنند.
بايد توجه داشت عناصر تروريستي جبهه النصره، فيلق الرحمن و احرار الشام در محله جوبر مستقر هستند و همرزمان آنان در جبهه هاي ديگر غوطه شرقي با گروه تروريستي جيش الاسلام درگير هستند.

ضربات سنگين وارد شده به اين سه گروه تروريستي و درگير بودن آنان با گروه تروريستي جيش الاسلام در غوطه شرقي عاملي ديگري بود که باعث شد نيروهاي متحد از فرصت به وجود آمده بهره ببرند و محله جوبر را براي پاکسازي انتخاب کنند چرا که اين سه گروه تروريستي ضعيف شده در اين محله مستقر هستند.
**براي مشاهده اندازه اصلي روي نقشه کليک کنيد**

نيروهاي ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت حزب الله درصدد هستند پس از پاکسازي کامل محله هاي عين ترما، جوبر، زملکا و عربين در گام نهايي براي پاکسازي شهرک دوما، مرکز تجمع تروريست ها در غوطه شرقي دمشق وارد عمل شوند.
اگرچه پاکسازي هر يک از محله هاي مورد اشاره شايد ماهها طول بکشد اما پيروزي هاي گام به گام در غوطه شرقي يک امتياز ويژه براي ديپلمات هاي سياسي سوريه به شمار مي آيد زيرا آنان مي توانند با دست برتر در مذاکرات شرکت کنند.
از سويي ديگر بايد توجه داشت با وجود پاکسازي هاي صورت گرفته، پايتخت سوريه همچنان از طرف تروريست هاي با روحيه مستقر در غوطه شرقي دمشق در معرض تهديد قرار دارد و هر پيروزي در اين جبهه حائز اهميت است.

به گزارش مشرق، در يک سال گذشته حدود 20 درصد مناطق آلوده غوطه شرقي دمشق از وجود عناصر تروريستي پاکسازي شده است؛ در دو ماه گذشته هم نزديک به 6 کيلومتر مربع از مناطق آلوده محله عين ترما به کنترل نيروهاي جبهه مقاومت و ارتش سوريه درآمده است.
فاصله نيروهاي متحد در محله عين ترما با پل راهبردي « زملکا» به 900 متر کاهش يافته است؛ در صورتي که نيروها بتوانند خود را به اين پل راهبردي برسانند ارتباط تروريست ها در محله جوبر با غوطه شرقي قطع مي شود و آنان در محاصره قرار مي گيرند.
در جريان عمليات در محله عين ترما، تاکنون 405 تن از تروريست هاي جبهه النصره و فيلق الرحمن کشته و زخمي شده اند. قابل ذکر است آتش بس در غوطه شرقي شامل تروريست هاي جبهه النصره نمي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه