Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@03:49:51 GMT

کودکان پناهجو در یونان طعمه قاچاقچیان انسان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۴۶۴۷

کودکان پناهجو در یونان طعمه قاچاقچیان انسان

چند فعال حقوق بشر اعلام کردند کودکان پناهجو در یونان و نیز در دیگر کشورهای اروپایی به دلیل سن پایین، بیشتر به دام قاچاقچیان انسان گرفتار می‌شوند.

در ماه آوریل، دانشگاه هاروارد گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد کودکان پناهجو در یونان در خطر سوءاستفاده جنسی از جانب گروه‌های تبهکار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر نظارت ضعیف بر اجرای قوانین، رواج فقر نیز به این مشکلات بیش از پیش دامن زده است.

سخنگوی سازمان بین‌المللی مبارزه با برده‌داری در این‌باره گفت: «سن پایین و سفر به کشوری بیگانه، کودکان را نسبت به قاچاق انسان آسیب پذیرتر می‌کند. حال، هنگامی که این موضوع را با فقر و دور افتادگی در نظر بگیریم، خواهیم دید کودکان چگونه به دام قاچاقچیان سودجو می‌افتند.»

تا اواخر سال 2016، کمتر از 2500 کودک پناهجو به دیگر کشورهای اروپایی انتقال یافته اند. این رقم، کمتر از 11 درصد کل جمعیت کودکان پناهجویی است که در یونان زندگی می‌کنند.

در ماه فوریه، دولت انگلیس تصمیم گرفت برنامه‌ای مبنی بر انتقال کودکان پناهجو به داخل خاک این کشور را لغو کند. مقامات انگلیس ادعا کردند این برنامه برای قاچاقچیان انسان امتیاز محسوب می‌شد.

مسئول بنیاد خیریه انگلیسی «قاچاق انسان» در این‌باره گفت: «ما از تحقیق و بررسی درباره این موضوع حمایت کردیم و دریافتیم مدرکی دال بر ادعاهای مقامات انگلیسی وجود ندارد. بر عکس، آنچه قاچاق انسان را افزایش می‌دهد، تشدید آسیب‌پذیری افرادی است که هم اکنون در معرض خطر قرار دارند.»

همچنین، در ماه مِه، درخواستی بر پایه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در انگلیس نشان داد دولت این کشور نزدیک به هزار و ششصد پیشنهاد نگهداری از کودکان پناهجو از جانب شوراهای محلی را رد کرده است.

در حال حاضر، بیش از 60 هزار پناهجو در یونان حضور دارند و بیش از نیمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بسیاری از این افراد پس از گریختن از مناطق جنگ زده در افغانستان، سوریه و لیبی، اکنون در مراکز پذیرش گرفتار شده اند. در سال 2016، اتحادیه اروپا و ترکیه توافقی به امضا رساندند که تعداد پناهجویانی که وارد کشورهای اروپایی می‌شوند را محدود کرد.

گفته می‌شود صدها هزار کودک پناهجو تنها و جدا از بزرگسالان زندگی می‌کنند که این مسئله می‌تواند آن‌ها را به هدف مناسب‌تری برای قاچاقچیان انسانی که به اردوگاه پناهجویان نفوذ می‌کنند، تبدیل کند. قاچاق مواد مخدر و خشونت میان پناهجویان تبدیل به روال عادی در این اردوگاه‌ها شده است و این موضوع می‌تواند آسیب‌های فیزیکی و روانی شدیدی به کودکان وارد کند.

گریختن صدها هزار پناهجو و مهاجر از درگیری‌های خاورمیانه و کشورهای شمالی قاره آفریقا، اتحادیه اروپا را در سال‌های اخیر با شدیدترین بحران پناهجویان مواجه کرده است. یونان، ایتالیا و اسپانیا کشورهایی هستند که بیشترین فشار را از جانب پناهجویان متحمل شده اند و بسیاری از مهاجرانی که به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند، به طور معمول از خاک این سه کشور عبور می‌کنند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم