Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:54:22 GMT

فروش آب در فارس از کاشت هندوانه سود بیشتری دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۹۸۵۵

طهمورث یوسفی گفت: از دو سال قبل مطالعات ژئوفیزیک هوایی با هدف شناسایی و اکتشاف آبهای زیرزمینی در کشور آغاز شده که در استان فارس هم این مهم در حال پیگیری است.
وی افزود: شناسایی منابع آب های استراتژیک یا آب های آهکی به منظور استفاده از آن در مواقع بحرانی کمبود آب است.
یوسفی بیان داشت: منابع آب های آهکی عمدتا در نیمه جنوبی ، جنوب شرق، غرب، شمال غرب و مرکزاستان وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات منطقه جنوب کشور ادامه داد: کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برای حل معضل کم آبی کشور در پی اکتشاف منابع آب های «کارستی» هستند که بر همین اساس عملیات اکتشافی و مطالعاتی با اولویت مشکل کم آبی، در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با تصویر برداری از لایه های زیر زمینی مانند سونوگرافی می توان لایه های پنهان آهکی را شناسایی کرد و در زمان بحران بر اساس این اطلاعات ازآن ها استفاده کرد.
یوسفی بیان داشت: 20 تا 30 درصد بارندگی های سالیانه در این منابع ذخیره می شوند در حالی که در استان فارس بسیار بیشتراز پیش آورد باران برداشت می شود.
وی گفت: استان فارس به لحاظ منابع آب های آهکی در کشور در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد اما این مهم به معنای عدم صرفه جویی در مصرف آب نیست.
رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات منطقه جنوب کشور خاطر نشان کرد: وجود گسل ها در استان فارس منهای وجود خطر زلزله می تواند به ایجاد رودخانههای زیر زمینی کمک کند.
یوسفی گفت: ارزش آب های آهکی مانند نفت است و باید در مصرف آن هم مانند طلای سیاه اهتمام به خرج داد ضمن این که ضروری است عموم مردم به این منابع دسترسی نداشته باشند اما متاسفانه بسیاری از منابع آب های آهکی را در زمین های کشاورزی استخراج و استفاده می کنند.
وی در خصوص ضرورت صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی ادامه داد: قیمت تمام شده محصول پر آبی مانند هندوانه حتی هزینه آب استفاده شده را هم برنخواهد گرداند چه برسد به سود؛ فروش آب سود بیشتری دارد تا کاشت چنین محصولاتی.رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات منطقه جنوب کشور تصریح کرد: با علم به این که در دوران خشکسالی بلند مدت قرار داریم نباید صرفاً با تکیه بر این منابع آبی صرفه جویی در مصرف آب را فراموش کنیم.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه کاشت نشا برنج در شالیزار‌های شمال کشور آغاز شده است. بهترین زمان برای کاشت برنج اردیبهشت ماه است و اغلب در شهریور ماه به بار می‌نشیند و آماده برداشت می‌شود.

این روز‌ها شالیزار‌های شمال کشور نمای زیبایی را به طبیعت بخشیده است. شهروند خبرنگار ما فیلمی از شالیزار‌های شهرستان بابل را به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا دوم در شالیزار‌های روستای سنگرودپی بابل + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور