Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@21:05:45 GMT

بازخوانی عملیات «والفجر 2» در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۹۹۷۷

بازخوانی عملیات «والفجر 2» در یک نگاه

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، بیست و نهم تیر ماه سال 62 ساعت 11 شب قرارگاه مشترک بود، رمز عملیات «یا الله یا الله» بود و فجر دیگری در پرونده دفاع مقدس رقم خورد.

اولین عملیات به منظور تبیه متجاوز در شمال غرب کشور در منطقه عمومی پیرانشهر «ثمرچین» و پادگان «حاج عمران» و نبرد با صخره های بلند و قله های 2525، 2435 و 2519 با هدف و دسترسی به جاده اصلی شمال عراق به جنوب و محاصره سد دربندی خان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

24 گردان از چند تیپ و لشکر گوش به فرمان ولی امر خود آماده جان فشانی بودند.

عملیات حدود 15 روز طول کشید و در چندین مرحله ادامه داشت و نهایتا در 15مرداد ماه به یاری خداوند به اهداف مورد نظر رسیده و خساراتی به دشمن وارد شد که تلفات بعثیان حدوداً 4 هزار کشته و زخمی 165 اسیر بود.

از آنجایی که فشار به نیروی دشمنان زیاد بود دشمن دست به جنایات جدیدی زده و برای اولین بار در غرب کشور از سلاح های مخرب شیمیایی استفاده و چندین شهر و روستا را بمباران کرد و حوادثی تلخ به وجود آمد.

از نتایج این عملیات 200 کیلومتر مربع از خاک عراق تصرف و یکی از راه‌های تردد ضد انقلاب به کشور مسدود شد.

گرامی باد نام و نام همه حماسه آفرینان این نبرد بزرگ به ویژه شهدای گرانقدر و رزمندگان انصار الحسین(ع) که از دیار الوند ظهور کردند و در قالب تیپ تازه تاسیس 132 انصار خوب درخشیدند و گردان 153 تویسرکان به فرماندهی «حاج محسن عینعلی» فصل جدیدی را در دفاع مقدس در پرونده خوبان به ثبت رساند.

یادشان گرامی و روحشان شاد فاتحان این نبرد به ویژه سعید بیات، ابراهیم زنگنه، حاج قربان سوری، احمد جامه دور، محمد ولی شکوهی، فریدون سامنی، محسن حمزه ای، حسن نانکلی، قاسم آغاسی، حسین گمار وعلی بختیاری که از دیار حیقوق نبی(ع) برای ما افتخار آفریدند.

راوی دفاع مقدس جلیل سوری

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار، یک دستگاه برف خور، یک دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

او افزود: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک‌گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه-تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله‌گیری و لکه‌گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

او گفت: محور گنجنامه - تویسرکان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست