Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن روز یکشنبه مراسمیبرای گرامی‌داشت یاد قربانیاناولین مورد استفاده از سلاح‌های اتمی برای حمله به یک کشور در طول تاریخ برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژاپن روز یکشنبه هفتاد و دومین سالروز مراسمیبرای گرامی‌داشت یاد قربانیاناولین مورد استفاده از سلاح‌های اتمی برای حمله به یک کشور در طول تاریخ برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم امسال در حالی برگزار می‌شود که بیش از 120 کشور دنیا ماه گذشتهاولین معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای را در سازمان ملل متحدبه تصویب رساندند.رژیم صهیونیستی و تمامی کشورهای مجهز به سلاح‌های هسته‌ای از جمله آمریکابه این معاهده نپیوستند. آمریکا اولین کشور استفاده‌کننده از سلاح‌های اتمی برای حمله به یک کشور است.

«شینزو آبه»نخست‌وزیر ژاپن روز یکشنبه در مراسمیدر «گنبد بمب اتمی» کهدر فاصله نزدیکی از محل انفجاربمب هسته‌ایدر شهرهیروشیمایژاپن در 6 آگوست 1945 بنا شده، شرکت کرد. وی گفت ژاپن امیدوار استبه نحوی که مورد توافق همه کشورها باشد به سمت جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای حرکت کند.

ژاپن، هم همانند رژیم صهیونیستی و کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای از پیوستن به مصوبه ماه گذشته سازمان ملل برایمنع سلاح‌های هسته‌ای خودداری کرد.

هفتاد و دو سالپیش،ساعت هشت و پانزده دقیقه صبح روز دوشنبه ششم اوت 1945 (15 مرداد 1324) به‌وقت محلی در شهر هیروشیما، کسانی که در حومه شهر و در فاصله دورتری از مرکز انفجاری ناشناخته قرار داشتند، نوری پرقدرت‌تر از تابش خورشید را شاهد بودند.

بعد از انفجار اولین بمب اتمی که تا آن روز ناشناخته بود، شهر هیروشیما با خاک یکسان شد و در همان لحظه اول حدود 140هزار نفر جان خود را از دست دادند. در فاصله سالهای 1946 تا 1951، به تعداد تلفات 60هزار نفر دیگر اضافه شد.

بمب دوم، سه روز بعد بر سر اهالی شهر ناگازاکی فرود آمد و تعداد کشته‌های هیروشیما و ناگازاکی در اولین بمباران اتمی در جهان توسط آمریکا، تا دویست و بیست هزار نفر افزایش یافت.

بمباران‌های هسته‌ای هیروشیما و ناگازاکی تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی ازسلاح هسته‌ایدر جهان هستند. آمریکا تنها کشوری است که از این سلاح‌ها استفاده کرده است.

انتهای پیام/

R36444/P36446/S8,87,92,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای

میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به نقل از مرکز دیپلماسی‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت ماه) و با حضور محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها،‌ رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت وکشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: ‌فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق 1420 تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید 20 هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در 20 سال آینده کاملا مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود:‌ در تولید رادیوداروها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

قنادی ادامه داد: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویدادها ارایه شده در اصل آخرین دستاوردهایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشورها به‌دست آمده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و .. هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای