Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادامه دیدارهای مهمانان تحلیف دوازدهمین رییس جمهوری ایران با مقامات ایرانی، واکنش مشاور فرهنگی رییس جمهور به برخی حواشی مراسم تحلیف، در آستانه معرفی شانزدهمین شهردار، توصیه هایی در مورد حج، چگونگی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، واکنش علی مطهری به اقدام شجاعی و حاج‌صفی، همایش بین‌المللی حقوق بشر اسلامی، حضور مجدد «حمید بقایی» در دادسرا، الحاق زیردریایی «فاتح» به نیروی دریایی ارتش در هفته دفاع مقدس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، .پانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح که در حاشیه مراسم گرامیداشت سی‌امین سالروز شهادت شهید عباس بابایی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در رابطه با ادعای رسانه‌های بیگانه پیرامون تحرکات شناورهای ایرانی در خلیج فارس اظهار کرد: رفتار ایران در خلیج فارس کاملاً حرفه‌ای و در چارچوب مقررات بین‌المللی است. وی افزود: آنچه آمریکایی‌ها در رابطه با تحرکات شناورهای ایرانی در خلیج فارس مدعی بودند بیشتر یک مسأله تبلیغاتی و پروپاگاندای رسانه‌ای است.

زیردریایی «فاتح» به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. زیردریایی «فاتح» ساخت متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس سال 96 به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود. امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به توانمندی‌های متخصصان ایرانی در ساخت و طراحی تجهیزات دفاعی در عرصه دریا اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که ان‌شاءالله در هفته دفاع مقدس امسال زیردریایی «فاتح» را به طور رسمی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل دهیم.

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور در یادداشتی توئیتری به برخی حواشی مراسم تحلیف رییس جمهور در مجلس واکنش نشان داد. در بخشی از این یادداشت آمده است: مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است. ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود.

ادامه دیدارهای روحانی با مهمانان تحلیف

درادامه ملاقاتهای مهمانان مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهوری ایران با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امروز(یکشنبه) رییس جمهور ارمنستان ، نخست وزیر سوازیلند، پادشاه لسوتو، رییس مجلس لبنان ، رییس مجلس اسپانیا و رییس مجلس بلاروس با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

***

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور نیز در دیدار وزیرحمل و نقل و کشتیرانی هند با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بطور جدی علاقمند است روابط خود را با هند در همه زمینه ها گسترش دهد، گفت: ایران برای تأمین انرژی هند آمادگی جدی دارد و ایران می‌تواند شریک مطمئن هند در تامین انرژی باشد. جهانگیری همچنین در دیدار معاون اول رییس جمهور غنا گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی در حوزه علوم، صنایع و کشاورزی داشته و می تواند تجارب خود را در اختیار کشورهای دوست نظیر غنا قرار دهد. وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه قاره آفریقا درسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد:ایران آماده همکاری در سطوح دوجانبه، ‌ منطقه ای و بین المللی با کشور غنا است.

مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که روحانی با روش اعتدالی عمل کرده و همان روحیه مرحوم هاشمی را ادامه می‌دهد، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور در دولت دوم خود هم همین روش را استفاده کرده و از ظرفیت تمام نیروهای کشور بهره ببرد. وی تاکید کرد: نباید چماق ۲۴ میلیونی برداشته و به سر بقیه بکوبیم.

گزارشی در آستانه معرفی شانزدهمین شهردار؛

از ارتفاعات که نگاه می‌کنی تا چشم کار می‌کند ساختمان می‌بینی. گویی این شهر تمامی ندارد، درست مثل مشکلاتش. انگار در تهران هیچ چیز پایان نمی‌پذیرد. حالا این ناتمامی‌ها به شهرداری رسیده است. پایتخت در انتظار شانزدهمین شهردار خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌برد. نام تهران که می‌آید هاله‌ای از دود، شلوغی و سروصدا مغز مخاطب را فرامی‌گیرد. هرچند پایتخت ایران زیبایی‌های منحصر به فرد خودش را هم دارد اما مشکلات ناتمام و تلنبار شده آن باعث می‌شود اداره‌اش کار چندان آسانی نباشد، با این وجود هنوز هم مدیریت بر این شهر یکی از وسوسه‌های سیاسیونی است که سودای بلندپروازی در سر دارند و برای نشستن بر صندلی مدیریت ساختمان خیابان بهشت رقابت می‌کنند.

مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی را چگونه بررسی می‌کند؟

دولت دوازدهم پس از تنفیذ رای ملت توسط رهبر انقلاب و برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی رسما آغاز به کار کرد. حسن روحانی در اولین اقدام خود به عنوان رییس‌جمهور دوازدهم باید گزینه‌های پیشنهادی خود را برای ۱۸ وزارت‌خانه دولت تقدیم مجلس کند تا صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس بررسی و به رای گذاشته شود و نهایتا ترکیب کابینه دوازدهم تعیین شود.

در همین ارتباط الهه کولایی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به ضرورت ایجاد تغییر در کابینه دوازدهم نسبت به کابینه قبلی و با بیان اینکه با تغییر کابینه می‌توان به بخش بزرگ‌تری از مطالبات مردم پاسخ داد گفت: پیروزی دولت فعلی ناشی از ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان بود، حال چطور ممکن است که برای رسیدن به پیروزی این ائتلاف شکل گیرد اما برای اجرایی کردن شعارها و برنامه هایی که بر اساس آن، این جمع رای گرفته اند، یک جریان کنار گذاشته شوند؟

علی لاریجانی در دیدار با عبدالفتاح مورو نایب رئیس مجلس تونس با بیان اینکه تونس کشور مهمی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: ایران از ابتدای انقلاب تونس همواره از مردم این کشور حمایت کرده است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان‌های تروریستی بلای جان جهان اسلام شده‌اند، افزود: طرح مسائلی مانند دعوای شیعه و سنی یک امر وارداتی بوده و به متن جامعه اسلامی مرتبط نیست.

علی لاریجانی همچنین در دیدار با خانم مایا گویکوویچ رئیس مجلس صربستان اظهار داشت: راه‌حل مشترک سیاسی بهترین اقدام جهت جلوگیری از تنش سیاسی است. وی در در دیدار با صافت سوفتیچ نایب رئیس مجلس اقوام بوسنی گفت: ایران همواره از تمامیت ارضی و وفاق درونی بوسنی حمایت می‌کند. رییس مجلس در دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه، با اشاره به اینکه ایران همواره از سوریه حمایت می‌کند تصریح کرد: روند پیروزی مردم سوریه امیدوارکننده است. وی در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس سنای اسپانیا نیز گفت: همکاری‌های ایران و اسپانیا می‌تواند راهگشای حل مشکلات تروریستی باشد.

علی مطهری در واکنش به اقدام شجاعی و حاج‌صفی در کانال تلگرامی خود با بیان این‌که حضور این دو بازیکن در مقابل تیم باشگاهی اشغالگران فلسطین قابل توجیه نیست، از آن‌ها خواست برای ختم غائله قول عدم تکرار دهند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توصیه‌هایی به حجاج ایرانی برای پرهیز از گذراندن وقت در بازارهای مکه و مدینه گفت که نگرانی‌ها در مورد اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج امسال به اندازه‌ای نیست که نیاز به توقف عملیات حج احساس شود. وی تاکید کرد:برای حوادث غیرمترقبه در حج تدبیر شود.

کمال دهقانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که ادامه بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه به جلسه فردا (دوشنبه) کمیسیون موکول شد. وی افط: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز پیشنهادات نمایندگان درباره طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: تلاش کمیسیون امنیت ملی انجام کار کارشناسانه در بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه است، به همین دلیل منتظر نظارت کمیسیون های فرعی بررسی کننده این طرح می ماند که جلسات این کمیسیون ها در روز سه‌شنبه برگزار می شود لذا این احتمال وجود دارد که این طرح هفته آینده در صحن علنی مطرح شود.

ادامه دیدارهای ظریف با مهمانان تحلیف

دردیدارهای جداگانه امروز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با مهمانان مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهوری ایران میشائیل روت، وزیر مشاور در وزارت خارجه آلمان گفت: ما متعهد به صلح و ثبات و علاقه‌مند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم. برجام برای آلمان اهمیت دارد. از تلاش های جناب دکتر روحانی برای باز کردن درها سپاسگزاریم. آلمان به تماس های خود در سطح بالا با ایران ادامه خواهد داد. پیرگارسیا اسکودرو، رئیس مجلس سنای اسپانیا در دیدار با محمد جواد ظریف گفت: تاثیر مثبت برجام را در مناسبات اقتصادی با ایران شاهدیم. وینچنزو آمندولا معاون وزیر امور خارجه و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان اظهار کرد: وزیر امورخارجه ایتالیا در آینده از ایران دیدار خواهد کرد. دیوید ماهلوبو، وزیر امنیت داخلی آفریقای جنوبی از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط با ایران در زمینه‌های مختلف خبر داد. نبیه بری رئیس مجلس لبنان گفت: سال گذشته بر رژیم صهیونیستی و امسال بر تروریست‌ها پیروز شدیم.

***

دریابان علی شمخانی در دیدار با نخست‌وزیر سوریه با اشاره به تداوم تلاش همه جانبه برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه بر پیگیری هم زمان مسیر بر گفت‌وگوهای سوری ـ سوری برای رسیدن به وفاق ملی تاکید کرد.

علی برکه، نماینده جنبش حماس در لبنان نیز در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت که روابط جنبش حماس با ایران به سطح قبلی خود بازگشته و اسماعیل هنیه به زودی به تهران سفر می‌کند.

رییس مجلس سنای پاکستان با آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد. رئیس مجلس سنای پاکستان صبح امروز (یکشنبه) با آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

همایش بین‌المللی حقوق بشر اسلامیبا محوریت وضعیت حقوق مسلمانان در جهان امروز در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد. این همایش با همکاری انجمن بین‌المللی حمایت از خانواده‌های قربانیان ترور و دفتر سمن ها در ستاد حقوق بشر برگزار شده است و نمایندگانی از چند کشور مختلف حضور دارند. در این همایش بر رهایی از سلطه حقوق بشر غربی تاکید شد. حکیمه بی ریا استاد دانشگاه در این همایش با ارایه مقاله «حقوق بشر اسلامی از امکان تا ضرورت» گفت: پیش نیاز نظام حقوق بشر اسلامی رهایی از سلطه حقوق بشر غربی است. وی بیان کرد: تحریم‌ها علیه ایران به بهانه حقوق بشر اعمال می‌شود که مستلزم این است بت حقوق بشر غربی باید شکسته شود

«حمید بقایی» امروز صبح مجددا در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حضور یافت. احضار «حمید بقایی» پیرامون اظهاراتش پس از آزادی از زندان، بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان