Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ايران در گسترش همکاري‌ها با پاکستان هيچ محدوديتي قائل نيست، گفت: جمهوري اسلامي آمادگي لازم را براي ارتقاي سطح تبادلات اقتصادي با پاکستان دارد.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ايران در گسترش همکاري‌ها با پاکستان هيچ محدوديتي قائل نيست، گفت: جمهوري اسلامي آمادگي لازم را براي ارتقاي سطح تبادلات اقتصادي با پاکستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




علي لاريجاني شامگاه يکشنبه 15 مرداد ماه با رضا رباني رئيس مجلس سناي پاکستان ديدار و گفت‌وگو کرد.


لاريجاني در اين ديدار با بيان اينکه کشور پاکستان، کشوري دوست و همسايه براي ايران است، گفت: به طور حتم امنيت و موفقيت پاکستان براي جمهوري اسلامي سعادت محسوب مي‌شود، از اين رو همواره در شرايط مختلف روابط دوستانه‌اي ميان دو کشور وجود داشته است.


وي با اعلام اينکه جمهوري اسلامي در مورد گسترش همکاري با پاکستان هيچ محدوديتي قائل نيست، افزود: ايران علاقه مند به بالا بردن سطح همکاري هاي اقتصادي و تجاري ميان دو کشور است.


رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بروز بحران هاي تروريستي در عرصه منطقه، گفت: متأسفانه امروز تروريسم به بلاي جان کشورهاي اسلامي تبديل شده، که يکي از دلايل بروز و تداوم اين بحران، سياست آمريکا و امپرياليسم در استفاده ابزاري از تروريست‌ها است.


لاريجاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي آماده همکاري نزديک با پاکستان براي مبارزه با تروريسم است، افزود: کشورهاي منطقه بايد همکاري جدي را براي مقابله و ريشه‌کني تروريسم در عرصه منطقه اي صورت دهند.


وي بر لزوم تقويت همکاري‌هاي امنيتي ميان ايران و پاکستان براي تقويت امنيت مرزها و مقابله با اشرار و تروريست ها تأکيد کرد و گفت: حل بحران هاي امنيتي نيازمند تقويت همکاري ها ميان دو کشور است.


رئيس قوه مقننه با اشاره به ضرورت افزايش همکاري‌هاي دو کشور ايران و پاکستان، افزود: يکي از محورهاي اين همکاري ها، اجراي پروژه خط لوله گاز از ايران به اين کشور است که اميدوارم هر چه سريع تر اين پروژه از سوي دولت پاکستان اجرايي شود.


وي ادامه داد: جمهوري اسلامي علاقه مند به روابط اقتصادي تنگاتنگ با کشور پاکستان است، به ويژه با توجه به ريشه‌هاي فرهنگي دو کشور، بسترهاي لازم براي تقويت همکاري هاي اقتصادي وجود دارد.


رئيس مجلس شوراي اسلامي گسترش همکاري‌هاي پارلماني ميان ايران و پاکستان را مفيد و ضروري دانست و افزود: در شرايط کنوني رايزني‌هاي پارلماني دو کشور در سطح خوب و قابل قبولي وجود دارد و قطعا اين روند بايد گسترش يابد، از اين رو انجام موافقت نامه‌هاي همکاري در پارلمان هاي دو کشور مثبت خواهد بود.


در ادامه ديدار، رضا رباني رئيس مجلس سناي پاکستان با اشاره به روابط تاريخي دو کشور ايران و پاکستان، گفت: خوشبختانه عمق فرهنگي خاصي ميان دو کشور وجود دارد و روابط تهران - اسلام آباد همواره در حال ارتقا و گسترش بوده است.


وي با اشاره به بروز بحران هاي تروريستي در پاکستان، گفت: کشور پاکستان همواره قرباني افراط گرايي و تروريسم بوده است و تروريست‌ها هيچ وقت از کشتار مردم اين کشور دريغ نکرده اند، همچنين مردم پاکستان هم مانند مردم ايران، تحريم‌ها و ترورهاي عوامل امپرياليسم را تحمل کردند.


رباني ادامه داد: معتقديم که اسلام، دين صلح، آرامش و محبت است، اما با توطئه صهيونيست ها و امپرياليسم، وجهه اسلام، خشن و افراطي معرفي مي شود، بنابر اين رهبران کشورهاي اسلامي بايد جبهه مشترکي را براي مبارزه با تروريسم تشکيل دهند.


رئيس مجلس سناي پاکستان با بيان اينکه تعاملات اقتصادي، انرژي، امنيتي و همکاري هاي پارلماني راه‌کار تحول در روابط و همکاري هاي ميان ايران و پاکستان است، افزود: همکاري هاي پارلماني، ظرفيت بسيار بزرگي براي تقويت روابط ميان دو کشور است، از اين رو ديپلماسي پارلماني بايد از سوي دو کشور پيگيري شود.


وي گفت: ايران همواره در دوران سختي و مشکلات مردم پاکستان، از کشورمان حمايت کرده است، از اين رو اسلام آباد در کنار ايران در برابر اقدامات کشورهاي امپرياليستي ايستاده است.


رباني با اشاره به بروز برخي مشکلات امنيتي در مرزهاي مشترک ايران و پاکستان، گفت: اين تعهد راسخ ما است که تروريست ها و اشرار از خاک پاکستان به ايران وارد نشوند، از اين رو دولت اسلام آباد براي مقابله با اين مسئله، يک فرماندهي جديدي را در مناطق مرزي ايجاد کرده است.


رئيس مجلس سناي پاکستان افزود: متأسفانه برخي کشورها به دنبال ايجاد اختلاف ميان کشورهاي اسلامي هستند، از اين رو بحران تروريسم با اقدامات و حمايت اين کشورها در آينده نزديک حل نمي شود.


روابط راهبردي و بلندمدت هدف مشترک ايران و پاکستان/لزوم ارتقاي همکاري‌هاي اقتصادي بين دو کشور


لاريجاني همچنين در نشست خبري مشترک با رباني رئيس مجلس سناي پاکستان با بيان اينکه روابط راهبردي و بلندمدت هدف مشترک ايران و پاکستان است، بر لزوم ارتقاي همکاري هاي اقتصادي بين دو کشور تأکيد کرد.


وي گفت: پاکستان کشور دوست و برادر ما است و اهميت زيادي در قلمرو سياست خارجي ايران دارد.


رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هميشه روابط دوستانه بين ايران و پاکستان وجود داشته و هميشه اين روابط پايدار خواهد بود. ما با پاکستان روي روابط راهبردي بلندمدت فکر مي کنيم و امروز مذاکرات خوب و بسيار سازنده اي را با مقامات اين کشور داشتيم که محور اين مذاکرات درباره ارتقاي روابط اقتصادي دو کشور و رفع برخي از موانع در اين زمينه بود.


وي تصريح کرد: درباره همکاري در زمينه هاي مختلف از جمله انرژي و مبارزه با تروريسم در منطقه مذاکرات انجام شد.


لاريجاني درخصوص همکاري هاي پارلماني بين ايران و پاکستان گفت: خوشبختانه همکاري هاي بسيار نزديکي در مجامع بين المللي بين دو کشور وجود دارد و آقاي رباني پيشنهاد دادند که تفاهم نامه اي بين دو پارلمان منعقد شود تا بخش هاي مختلف پارلمان هاي دو کشور با هم همکاري داشته باشند که اين پيشنهاد مورد استقبال ما نيز است.


رئيس قوه مقننه کشورمان با قدرداني از حضور رئيس مجلس سناي پاکستان در مراسم تحليف رياست جمهوري اسلامي ايران افزود: به آقاي رباني نيز تبريک مي گويم به دليل اينکه در پاکستان نيز مراسم تحليف نخست وزير جديد اين کشور برگزار شد و بنده آرزوي توفيق براي دولت جديد پاکستان دارم.


براساس اين گزارش رباني رئيس مجلس سناي پاکستان نيز در اين نشست خبري با قدرداني از دعوت جمهوري اسلامي ايران از هيات پاکستاني براي حضور در ايران گفت: گرچه سفر بنده به ايران با کمي تاخير انجام شد، اما از اين بابت خوشحالم که اين سفر مصادف شد با حضور در مراسم تحليف رياست جمهوري اسلامي ايران.


وي با ابراز خرسندي از حضور در مراسم تحليف رياست جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: همچنان که دکتر لاريجاني بيان داشتند، روابط ايران و پاکستان روابط جديدي نيست و اين روابط يک روابط تاريخي محسوب مي شود و ابعاد عميق فرهنگي و مذهبي دارد و ناشي از مشابهت هاي دو کشور در مناسبات بين المللي است.


رباني ادامه داد: دولت پاکستان هميشه اين واقعيت را به خاطر دارد که ايران اولين کشوري بود که استقلال پاکستان را به رسميت شناخت و دولت و ملت پاکستان نيز به نوبه خود در مقاطع مختلف که ايران با سختي ها و تحريم ها روبرو بوده در کنار ايران بوده است.


رئيس مجلس سناي پاکستان افزود: اميدوارم اين واقعيت و موضع دولت پاکستان درباره ايران، پايه و ستون همکاري هاي مشترک باشد و اين چهار ستون همکاري در زمينه هاي پارلماني، انرژي، اقتصادي و امنيت خواهد بود.


رباني گفت: اين باعث خوشحالي است که دولت هاي ايران و پاکستان در زمينه هاي فرهنگي، اقتصادي، انرژي و امنيتي همکاري هاي خوبي دارند و در طول مذاکرات امروز در خصوص روش هايي براي گسترش همکاري هاي پارلماني بحث و گفت وگو شد.


وي با اشاره به همکاري هاي بسيار خوب ايران و پاکستان افزود: در قالب مجمع همکاري هاي پارلماني آسيايي، ايران و پاکستان روابط نزديکي دارند و اميدوارم در آينده مفاد پيش نويس يادداشت تفاهم همکاري بين پارلمان هاي پاکستان و ايران نهايي شود که نه تنها اين همکاري ها در سطح نمايندگان باشد، بلکه مي بايست در سطح دبيرخانه دو کشور نيز گسترش يابد تا از تجارب دو کشور استفاده شود.


رئيس مجلس سناي پاکستان افزود: از ميهمان نوازي رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران و همچنين دولت و مردم اين کشور، تشکر مي کنم زيرا ميهمان نوازي ايراني ها به نحوي بود که ما احساس نکرديم خاک پاکستان را ترک کرده ايم.

ايسنا
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد