Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛محمد عجمی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با بیاناینکه مرحله نخست طرح از اواخر اسفند ۹۵ آغاز و تا آخر خردادماه امسال ادامه یافت گفت: در مرحله نخست طرح سرشماری اتباع غیر مجاز خارجی در استان ۵۳ هزار نفر از افغان‌های فاقد مدارک اقامتی شرکت کرده و سرشماری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نوبت دهی به اتباع افغان که دارای مدارک اقامتی نامعتبر هستند به مدت ۲۰ روز و تا ششم شهریورماه انجام می‌شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: در این مرحله سرپرست خانوار به همراه اصل مدارک غیرمعتبر خود و اعضای خانواده اش به دفاتر کفالت مراجعه کرده و در صورت تغییری در وضعیت خانوار اعم از ازدواج، طلاق، تولد و فوت با ارائه سند مربوطه و دادن ۶۰ هزار ریال نوبت مراجعه دریافت می‌کند.

عجمی افزود: سه گروه از اتباع افغان در این مرحله مشمول سرشماری می‌شوند که گروه نخست دارندگان کارت آمایش مرحله اول تا نهم و گروه دوم دارندگان پروانه اقامت و روادید نامعتبر از اول فروردین سال ۸۰ تا ۲۲ فروردین سال ۹۵ هستند.

وی با بیان اینکه دسته سوم را شامل دارندگان برگه‌های تردد صادره از ادارات کل اتباع است گفت: این سه گروه از این زمان می‌توانند به دفاتر کفالت مراجعه کرده و به صورت اینترنتی نوبت بگیرند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اتباع خارجی تا حد امکان باید از مراجعه به کافی نت و دفاتر اینترنتی پرهیز کرده و برای دریافت نوبت فقط از طریق دفاتر کفالت اقدام کنند، گفت: دفاتر کفالت نسبت به افراد واجد شرایط توجیه هستند و از به نوبت دهی به افرادی که شرایط لازم را ندارند، خودداری می‌کنند.

عجمی افزود: در این میان جاماندگان از مرحله نخست طرح سرشماری غیرمجاز‌ها هم می‌توانند اول تا ششم شهریورماه با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات اتباع، پس از اخذ نوبت حضوری در زمان تعیین شده برای سرشماری اقدام نمایند.

وی گفت: در مرحله دوم طرح که ویژه اتباع دارای مدارک اقامتی نامعتبر است جاماندگان مرحله قبل هم مهلت دارند برای دریافت نوبت و شرکت در طرح اقدام کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مرحله برآورد می‌شود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در طرح شرکت کنند، افزود: پس از نوبت دهی، افراد بر اساس زمان تعیین شده باید همه اعضای خانوار‌ها به صورت حضوری در دفاتر خدمات اتباع خارجی برای سرشماری، انگشت نگاری و عکسبرداری حضور یابند.

عجمی گفت: تاریخ نخستین مراجعه حضوری مشمولان طرح ۲۸ مردادماه خواهد بود.

انتهای پیام//ف. ج.


سرشماری ۵۳ هزار تن از اتباع غیرمجاز خارجی در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است