Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهه کولایی کاندید شهرداری تهران در نشست خبری با منتخبان شورای شهر و اصحاب رسانه که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، برنامه و دیدگاه های خود را برای مدیریت شهر تهران ارائه داد.

کولایی گفت: من به عنوان شهروندی که طی چند سال گذشته مشکلات شهر تهران را تجربه و لمس کرده است برنامه ای را تدوین کرده ام و به شما ارائه می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کلام و کتب دینی و الهی راهکارهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد که متاسفانه فقط در صحبت‌های مسئولان و یا روی کاغذ دیده می‌شود و در عمل استفاده نمی شوند.

کولایی افزود: جلوگیری از سوءاستفاده برای بهره‌برداری شخصی یا حزبی و تاکید بر برابر دانستن همه انسان ها برای دستیابی به منابع ما را به مفهوم قانون‌گرایی نزدیک می‌کند و بعد از گذشت 110 سال از انقلاب مشروطه می‌توانیم دریابیم که بسیاری از مشکلات در سطح مدیریت شهری با اهتمام به قانون رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: نگاه ویژه به افراد محروم جامعه که به منابع دسترسی ندارند نکته‌ای است که مدیریت شهری را ملزم به رعایت ملاحظات می‌کند. ما ذخیره های ارزشمندی از این توصیه اخلاقی داریم، اما یک شکاف عمیق بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها وجود دارد که ما را ملزم به پر کردن این شکاف‌ها می‌کند و رفع این موارد نیازمند صبوری و پایداری است، البته تجربه‌های مثبت گذشته را نیز باید راهنمای عمل خود قرار دهیم.

کولایی تصریح کرد: به نظر بنده سیستم مدیریت شهری 12 سال گذشته توان استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود را نداشته و شهردار در یک مونوگ یک طرفه تصویری از شهر مصور کرد که از واقعیت به دور بود، به همین خاطر نیز مردم به اشخاص دیگری رای دادند.

وی افزود: نکته دیگری که وجود دارد فاصله محسوس بین دانشگاه‌ها و حوزه علمیه با عرصه عمل و اجرا و مدیریت شهری است، بنابراین محور دیگری که به آن تاکید ویژه دارم پر کردن شکاف و فاصله بین علم و عمل در مدیریت شهری است. در این جا باید این نکته را متذکر شد که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که ارتباطات به صورت گسترده در جوامع بین المللی ایجاد شده و باید از مدل‌ها و روش‌های مختلف توسعه‌ در دنیا بهره‌ بگیریم، اما باید مراقب خطرات نئولیبرالیسم و سرمایه‌داری لجام گسیخته که شکاف طبقاتی و معضلات اجتماعی ایجاد می‌کنند، بود.

کاندید شهرداری تهران گفت: نبود نظام اطلاعاتی یکپارچه ما را ملزم به راه‌اندازی سامانه ای در این خصوص در شهرداری می‌کند که این سامانه می‌تواند از تکرار ضعف ها و بروز فساد جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بنده این برنامه را با کمک مشاورها و گروه‌های متعدد آماده کردم که بر پایه اسناد بالادستی و واقعیت‌های موجود تنظیم شده و مشکلات، راهبردها و راهکارها را ارائه کرده است.

کولایی افزود: رویکرد حاکم بر این برنامه ضرورت توجه همه جانبه و سیستمی به مدیریت است، ما همیشه در سیستم مدیریت شهری با نگاه سخت‌افزاری روبرو بودیم و انسان محور بودن حلقه مفقوده در این نگاه است و دلیل توسعه نیافتگی سیستم شهر است و ما هر اندازه برای بهبود شرایط زندگی مردم در سطح شهر برنامه بهتری اجرا کنیم، می‌توانیم به ادعای مردم سالاری دینی نزدیکتر شویم. بنابراین ما به یک تحول اساسی در نگاه مدیریتی نیاز داریم.

کاندید شهرداری تهران گفت: در حوزه دیپلماسی شهری مدیریت شهری سابق ضعف‌های اساسی وجود دارد و تدبیر و مدیریت در این حوزه انجام نگرفته است، بنابراین نواقص تاریخی و فرهنگی تهران، شهر جهانی و دیپلماسی شهری مغفول مانده که باید از این ظرفیت‌ها بیشترین بهره را برد.

وی در خصوص موضوع سرمایه‌های انسانی گفت: همه برنامه‌های توسعه در نهایت به تربیت انسان تمرکز می‌کند، بنابراین سیستم مدیریت شهری باید این منابع انسانی با ارزش را مدیریت و هدایت کند، اما متاسفانه در شهرداری شاهد یک رسوب جدی هستیم که زنان و جوانان توانمند فرصت رشد ندارند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود