Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:49:57 GMT

رژيمي فوق العاده براي مردهاي چاق

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۹۹۷۲

خبرگزاري آريا -

 
 

 
کنترل وزن در مردان با زنان متفاوت است، در اينجا چند توصيه براي لاغر شدن مردها را خواهيم ديد.
 
مردها چگونه لاغر شوند؟برخي از مردها به دنبال لاغر شدن هستند. طبق تحقيق بيشتر مردان بالغ اضافه وزن دارند. و هرچه سن آنها بيشتر مي شود وزن شان نيز افزايش مي يابد. در رده سني 64-55، ميانگين چاقي به 20% ميرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چربي «آندروئيد»به طور کلي، کيلوهاي اضافۀ وزن مردان در بالاتنه شان، در سطح صورت، بازوها، سينه، شکم و... قرار مي گيرد. اين نوع اضافه وزن را اضافه وزن آندروييد مي گوييم؛ «آندرو» در زبان يوناني به معناي «مرد» است.چربي موسوم به احشايي يعني چربي واقع شده در داخل شکم (شکم هاي بزرگ) که علاوه بر زشتي ممکن است براي سلامتي نيز خطرناک باشد. درواقع بار اضافي وزني، درسطح شکم مي تواند باعث مشکلات قلبي عروقي گردد. ضمناً، پزشکان علاوه بر وزن، به متناسب نگه داشتن اندازۀ شکم نيز اهميت زيادي مي دهند. اگر دور شکم مردها بيشتر از 102 سانتيمتر باشد، ديگر زمان مبارزه کردن با اين شکم بزرگ و رژيم گرفتن رسيده است.
بنابراين مراقبت از وزن بخصوص در ناحيۀ شکم بسار مهم است. يک تغذيه متعادل و فعاليت جسمي منظم و باقاعده بايد در الويت قرار بگيرد.
 
اما يک خبر خوب براي آقايان:ارگانيسم هاي بدني آنها بسيار راحت تر و سريعتر از ارگانيسم بدني زن ها موفق به لاغر شدن مي شود و يکي از دلايل آن اين است که بدن آقايان به طور طبيعي بيشتر از ماهيچه و در نتيجه کمتر از توده هاي چربي تشکيل شده است. بنابراين يک مرد کمي راحت تر مي تواند شکمش را کوچک کند تا يک خانم
عادات نادرستهمانند خانم ها آقايان نيز گاهي عادات غذايي نامناسبي دارند که براي حفظ تناسب اندام آنها ضرر دارد و اغلب نيز به سختي مي توانند اين عادات را ترک کنند.
 
تنقلات خيلي سخت است که وسط روز در مقابل سر و صداي يک تکه شکلات، سودا و يا يک پاکت آب نبات مقاومت کرد... با اين حال اولين مرحله براي کم کردن وزن کنارگذاشتن همه تنقلات است. در حقيقت براي جلوگيري از از ذخيره سازي چربي هاي بيهوده، ارگانيسم بدن در ساعات معيني احتياج به غذا دارد... بنابر اين در زماني که رژيم هستيد و محدوديت داريد اگر احساس گرسنگي برايتان غير قابل تحمل است ميوۀ تازه يا يک کاسه ماست بخوريد.
فست فود يا غذاهاي آمادهمسلم است که سفارش يک پيتزا يا خريدن غذاهاي کاملا آماده (که اغلب بسيار پرچرب هستند) از چيدن ميز در آشپزخانه بسيار ساده تر و سريعتر است. اما متاسفانه اين غذاهاي آماده اغلب بسيار چرب، شور و يا شيرين هستند. بنابراين در زمان رژيم ديگر وقت آن است که اين غذاها را کنار بگذاريد (يا محدود کنيد) و پيش بند خود را ببنديد و برويد سراغ آشپزي!
 
نوشيدني هاي اشتها آوردوتا از بزرگترين دشمنان تناسب اندام، اشتهاآور هاي قبل از غذا هستند؛ يعني الکل و بيسکويت هاي شور!با اين حال براي از دست ندادن چنين لحظه دلپذيري کاکائوهاي پرچرب را با سبزيجات و ميوه جات خام به همراه سس پنير سفيد 0% جايگزين کنيد. اما در خصوص الکل بايد محدوديت هايي قائل شويد.
 
تعيين مقدار غذايکي از بزرگترين تفاوت ها بين تغذيه آقايان و خانم ها، مديريت در مقدار غذاي آنان است. در واقع آقايان علاقه زيادي به زياد کشيدن پرس غذا دارند درحالي که لازم نيست معده شان کاملاً پر شود!
 
اما راه حل چيست؟؟به جاي پر کردن بشقاب از غذا مي توان مقدارش را کم و تعداد دفعاتش را زياد کرد، اين کار باعث مي شود که احساس سيري زودتر به وجود آيد. ضمناً آقايان بايد زمان بيشتري براي جويدن هر لقمه بگذارند و آرام غذا بخورند، اين کار هم به بروز سريع تر سيري کمک مي کند.
 
توصيه هايي براي لاغر شدناگر شما تصميم گرفته ايد که وزن اضافي تان را کم کنيد، اين خيلي مهم است که قواعد بهداشتي مناسب و توصيه هاي رژيمي درستي را براي خود برگزينيد.
 
تغذيهتغذيه اي سالم و متعادل براي لاغر شدن بسيار ضروري است. در اينجاايده هايي در مورد منوهاي ساده غذايي که شما مي توانيد به عنوان برنامه روزمره خود داشته باشيد، ارائه مي کنيم:لازم به ذکر است که اين رژيم تنها يک توصيه است و براي داشتن رژيمي صحيح بايد با يک پزشک تغذيه مشورت کنيد .
صبحانه1واحد ميوه کامل يا آب ميوه تازه
2 تکه نان وکره + مقداري مرباي رژيمي يا يک کاسه سِرِلاک بدون شکر
1 کاسه ماست0%
1 ليوان نوشيدني گرم بدون شکر

ناهاريک ساندويچ جوجه يا تن ماهي يا سالاد کامل حاوي ماهي آزاد و فيله به همراه روغن زيتون
يک تکه پنير
2واحد ميوه تازه
آب
عصرانه
يک واحد ميوه تازه
يک کاسه ماست
يک ليوان نوشيدني گرم بدون شکر
 
شام
سالاد سبزيجات يا يک کاسه سوپ سبزيجات
2عدد تخم مرغ عسلي با يک تکه از نان کامل
يک عدد ميوه تازهآب يا جوشانده
ضمناً ما بايد غذاهايي حاوي سبزيجات را که احساس سيري را سريع تر مي دهند، در الويت هاي غذايي مان قرار دهيم. البته بهتر است در اين مورد نظر متخصص تغذيه يا رژيم را هم بپرسيد. اين متخصص ها مي توانند نظراتي متناسب با ذائقۀ غذايي تان بدهند.
 
فعاليت فيزيکيبسيار عالي مي شود که هر روز نيم ساعت ورزش کنيم، اما مشغله کاري و زمان زيادي که به دوستان و خانواده اختصاص مي دهيم اجازه اين کار را به ما نمي دهد .
اما براي تناسب اندام و روي فرم ماندن بايد حداقل 3نوبت در هفته و هر نوبت 1ساعت ورزش کنيم. شما ميتوانيد مطابق با سليقه خودتان پياده روي، شنا، بدن سازي، دوچرخه سواري و..... را به عنوان فعاليت جسمي و ورزش انتخاب کنيد.
منبع: banoo.net
 



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه
  • هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو