Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه تهیه جهیزیه در استان یزد هزینه بالایی برای خانواده ها در بر دارد، یادآور شد: بیش از 18 میلیارد ریال کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج سال گذشته به 760 مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی غیر تحت حمایت اهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل کمیته امداد استان یزد در مصاحبه با خبرنگاریزدامروز؛ با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار ۹ هزار و ۳۱۸ نفر از جامعه هدف تحت حمایت این نهاد را تشکیل می دهند، گفت: نیازمندان به دلایل مختلفی از جمله فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، بیماری سرپرست، خانواده بد سرپرست، خانوار زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، خانواده های مطلقه و متارکه، سرپرست سرباز، فاقد والدین، کودکان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه و کارگران فصلی بی بضاعت تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن علیزاده با بیان اینکه حدود 495 میلیارد ریال کمک بلاعوض در سال گذشته بصورت خدمات مختلف به مددجویان تحت حمایت کمک شده است، افزود: خدمات متنوعی به جامعه تحت حمایت این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کمک معیشت، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال، حقوقی، مسکن و کمک به امر ازدواج مددجویان ارائه می شود

وی اذعان کرد: حدود ۱۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد مشمول دریافت کمک معیشت هستند، از این تعداد خانوار معیشت بگیر ۵۸ درصد یک نفره، ۳۰ درصد دو نفره، هفت درصد سه نفره، سه درصد چهار نفره و دو درصد پنج نفره به بالا هستند، سال گذشته بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال کمک معیشت به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه تهیه جهیزیه در استان یزد هزینه بالایی برای خانواده ها در بر دارد، یادآور شد: بیش از 18 میلیارد ریال کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج سال گذشته به۷60 مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی غیر تحت حمایت اهدا شد، سرانه پرداختی کمک هزینه تامین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت ۴۰ میلیون ریال است .

وی در ادامه به تشریح فعالیت های بخش بیمه و درمان این نهاد پرداخت و گفت: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‎های مختلفی از جمله پرداخت هزینه های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکیلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می شود، سال گذشته حدود 43 میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه هشت هزار و 470 مددجو از حمایت بیمه ای این نهاد در سال ۹۵ بهره مند شده اند، افزود: بیمه اجتماعی مددجویان یکی از دغدغه‌های مهم کمیته امداد است، به همین منظور بیش از 40 میلیارد ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و 200 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال پرداخت شده است .

وی در خصوص تامین امنیت غذایی کودکان گفت: ۱۳ میلیارد و 149میلیون ریال برای تهیه بسته‎ غذایی کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه کمک شده است، ساخت و مرمت سرویس بهداشتی، حمام و توزیع سبد کالاهای بهداشتی بین مددجویان نیز از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقای شاخص‎های بهداشتی مددجویان تحت حمایت است.

علیزاده با اشاره به افزایش سه و نیم برابری اعتبار مسکن مددجویی در سال 96 بیان کرد: امسال بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال به بخش مسکن مددجویی اختصاص یافته است و پیش بینی می شود بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد ساخت، تعمیرات کلی و جزئی و تکمیل واحدهای نیمه تمام توسط کمیته امداد استان یزد از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت های مردمی انجام شود.

وی ادامه داد: این نهاد ساخت ۲۶۹ منزل مددجویی را برای امسال در برنامه دارد که ۲۲۴ واحد در مناطق شهری و ۴۵ در مناطق روستایی است، زیر بنای هر منزل مسکونی بین ۵۰ تا ۶۰ متر مربع و سرانه در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۲۵۰ میلیون ریال و روستایی ۱۵۰ میلیون ریال است، ۹۴۱ مورد تعمیرات کلی و جزئی و ساخت فضای جانبی، ۴۰ مورد ساخت سرویس بهداشتی و ۵۰ مورد تکمیل واحد های نیمه ساز از دیگر برنامه های عمرانی کمیته امداد در سال جاری است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مددجویان تحت حمایت در سال 95 هزینه شده است، گفت: بیش از سه میلیارد ریال در زمینه پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت، حدود هفت میلیارد ریال برای پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان، پنج میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال برای برگزاری اردوهای زیارتی، تربیتی و آموزشی، حدود دو میلیارد ریال برای ارائه خدمات آموزش خانواده به مددجویان، بیش از سه میلیارد ریال در جهت ارائه خدمات فرهنگی در کانون های فرهنگی وتربیتی و بیش از ۶۶۱ میلیون ریال نیز برای راهنمایی و مشاوره تخصصی مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

وی با اشاره به آمار دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۱۳ دانش آموز از خدمات این نهاد بهره می برند،۵۰ درصد آنان در مقطع ابتدایی، ۲۷ درصد متوسطه اول، و ۲۳ درصد در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند، این در حالیست که ۹۵۱ دانشجو نیز تحت حمایت قرار دارند.

علیزاده با بیان اینکه دو هزار و ۴۳۰ مددجوی تحت حمایت در سال 95 به اردوهای زیارتی، آموزشی اعزام شده اند، افزود: کمیته امداد به منظور تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان تحت حمایت نسبت به اعزام آنان به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی مختلف در قالب این دوره های اردویی اقدام می کند، دو هزار و ۲۵۸ نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی مشهد مقدس، ۸۶ مددجو به سفر زیارتی عتبات عالیات و ۸۶ نفر نیز به قم اعزام شده اند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ارائه کمک های بلاعوض به مددجویان تحت حمایت، این نهاد اجرای طرح های خود اشتغالی و فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند را در اولویت کارها خود قرار داده است، گفت: کمیته امداد ۲۶۱ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی در زمینه های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به یک هزار و ۸۱۸ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی درسال گذشته اعطاء کرده است.

علیزاده یادآور شد: بیش از 53 میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی نیز در قالب وام قرض الحسنه کارگشایی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی و تحصیلی در این مدت به دو هزار و 58 نفر از مددجویان تحت حمایت اختصاص پیدا کرد.

شایسته ذکر است؛ هم اکنون ۲۱ هزار و ۹۲۰ خانوار نیازمند در قالب ۳۹ هزار و ۵۶۷ نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، آرای صادره به شرح زیر است:   با توجه به شکایت کیوان یاراحمدی از باشگاه شهرداری بندرعباس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۱۳ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پرونده شکایت عقیل کعبی از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پی شکایت حمید عبدالوند از باشگاه نود ارومیه، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی