Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:43:51 GMT

هر آنچه در مورد ایمپلنت دندان باید بدانید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۳۱۸۶

هر آنچه در مورد ایمپلنت دندان باید بدانید

میثم مهابادی در آستانه برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهار داشت: امروزه تقاضا برای درمان‌های زیبایی از جمله بلیچینگ و سفید کردن دندانها بسیار افزایش یافته است که روش‌های مختلفی جهت درمان بلیچینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد تشخیص صحیح علت بد رنگ شدن دندان‌ها و انتخاب روش صحیح درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: برخی تغییر رنگ دندان‌ها به روش بلیچینگ قابل درمان نیست و در این موارد باید درمان‌های دیگر نظیر لامینیت مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بلیچینگ معمولاً به دو روش کلی داخل مطب و یا در خانه انجام می‌شود که در نوع داخل مطب از ماده سفید کننده با غلظت بالا تحت نظارت دندانپزشک برای جلوگیری از آسیب به بافت‌های دیگر دهان استفاده می‌شود.

دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان اضافه کرد: در بلیچینگ در خانه مواد با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد البته در کنار مزایایی که این درمان برای بیماران دارد عوارضی نظیر بروز حساسیت‌های دندانی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. همچنین نتایج حاصل از بلیچینگ دائمی نبوده و پس از مدتی نیاز به تکرار درمان وجود دارد.

مهابادی عنوان کرد: کنگره دندانپزشکی نقش جهان با شرکت بیش از یک هزار دندانپزشک و 40 سخنران داخلی و خارجی از اول شهریور ماه 96 به مدت سه روز برگزار خواهد شد. همچنین از میان چکیده مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره پس از داوری نهایی 30 پوستر در زمینه محورهای کنگره مورد پذیرش قرار گرفته است که در زمان برگزاری این رویداد علمی ارایه خواهد شد.

دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره آشنایی دندانپزشکان با جدیدترین دستاوردها و تکنیک‌های دندانپزشکی در زمینه‌های مختلف است. در همین راستا سعی بر آن شده است که موضوعات سخنرانی طیف وسیعی از شاخه‌های علم دندانپزشکی را در برگیرد.

مهابادی گفت: با توجه به کاربرد گسترده و رو به افزایش لیزر در دندانپزشکی، در این کنگره کارگاه‌های تخصصی در زمینه آموزش درمان حساسیت‌های دندانی، بلیچینگ و جراحی بافت نرم با لیزر اجرا خواهد شد.

به گفته وی با توجه به اهمیت درمان صحیح دندان‌های شیری و نقشی که حفظ این دندان‌ها در سلامت آینده بیماران دارد، پانل‌های آموزشی دندانپزشکی کودکان با محوریت مطالب کاربردی و کنترل رفتار و همچنین پرسش و پاسخ در زمینه مشکلات رایج در دندانپزشکی کودکان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: پانل ویژه طراحی لبخند و ساخت لامینیت با تمرکز بر آشنایی با تکنیک‌ها و نرم افزارهای جدید مورد استفاده در این زمینه از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

مهابادی افزود: امروزه درمان ایمپلنت به عنوان مناسب ترین راه حل جایگزینی دندان‌های از دست رفته مطرح است که طرح درمان ایمپلنت برای هر بیمار باید با توجه به شرایط ناحیه بی دندانی از لحاظ مقدار و کیفیت استخوان باقیمانده، نیازهای زیبایی و عملکردی تعیین شود.

وی یادآور شد: درمان پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت برای تمام بیماران امکان پذیر نیست و در برخی بیماران که تحلیل استخوان زیاد است مناسب ترین گزینه درمانی درمان‌های پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت است البته توجه به این نکته مهم است که طرح درمان اولیه صحیح قبل از شروع جراحی ایمپلنت در نهایت به رضایت بیمار از پروتز نهایی منجر می شود.

دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: هر چه زمان اقدام برای درمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان‌ها کمتر باشد، استخوان مناسب تری در ناحیه وجود دارد و نتیجه درمان بهتر می‌شود. همچنین یکی از روش‌های کاشت ایمپلنت، روش ایمپلنت گذاری فوری است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان گذاشته می‌شود. بنابراین بیماران باید قبل از کشیدن دندان مشاوره لازم را در این زمینه انجام دهند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ ابوالفضل رفیعی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات درمانی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان اظهارکرد: پذیرای این گروه جهادی در استان هستیم و این فرصت خوبی است برای استان و همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان و فعال در حوزه محرومیت زدایی، همه امکانات خود را در کنار هم قرار داده و نمونه کاملی از همکاری گروه‌های مردمی با یکدیگر با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مربوطه می‌باشد. ضمن اینکه اوج هم افزایی بین دستگاهی و بین بخشی را شاهد هستیم.

وی یادآوری کرد: از بدو ورود به مجموعه، برنامه‌های خوبی برای مراجعه کنندگان پیش بینی شده و با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی و خیریه در حوزه امدادی، پزشکی، داوطلبان هلال احمر و گروه‌های فرهنگی در حال ارائه خدمات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: ارائه خدمات عمدتاً در حوزه دندانپزشکی، چشم پزشکی و معاینات عمومی و حتی برخی جراحی‌ها است و در این زمینه امکانات علوم پزشکی نیز در اختیار این عزیزان است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این خدمات دیگری در مسیر و حاشیه اقدامات اصلی برای بهره برداری از این فرصت در زمان حضور مددجویان و خانواده‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همه اینها در راستای مردمی سازی امور تعریف می‌شود که از سیاست‌های مسلم نظام و دولت سیزدهم است چرا که مشارکت مردم در کمک به جامعه، باری از دوش دولت بر می‌دارد ضمن اینکه ارزش مهم‌تر همان حس مسئولیت پذیری و همکاری است و موجب احساس امید و رضایتمندی و ارتقا سرمایه اجتماعی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: حضور و همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر و داوطلبان آن در تسهیل‌گری و ارائه خدمات گروه جهادی الکفیل بسیار پر رنگ است که امید داریم این زمینه‌ای باشد تا در طول سال اقدامات مشابهی را داشته باشیم.

گفتنی است، با همکاری مشترک قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر زنجان، ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان می‌شود

کد خبر 750271

دیگر خبرها

  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • کار آلگری در یوونتوس را تمام شده بدانید!
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • ۱۰ حقیقت حیرت‌انگیز درباره عنکبوت‌ها که باید بدانید
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای