Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس سه‌شنبه (24 مرداد 96) و در مخالفت با کلیات برنامه کابینه دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه ما در هر 4 سال یک بار جلسه رأی اعتماد به کابینه را داریم ای کاش آقای رئیس جمهور در مجلس حاضر می‌بود و نظر موافقان و مخالفین برنامه را استماع می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز ما تفاوت چندانی بین دو دولت یازدهم و دوازدهم نمی‌بینیم عمل به وعده‌ها حداقل توقع مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز آقای رئیس جمهور گفت که در تعیین کابینه هیچ فشاری بر من نبوده و 20 دقیقه بعد عنوان کرد که من سه وزیر زن برای کابینه پیش‌بینی کرده بودم ولی به علل و بر اثر فشارها نشد که این اتفاق بیفتد.اگر بناست در عرض 20 دقیقه حرف عوض شود چگونه باید به مطالبات پاسخ داد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: ما امروز در کشور حدود صد هزار نفر عضو هیأت علمی دانشگاه داریم شاید با شأن علمی و جامعه نخبگان کشور سازگاری نداشته باشد که این تلقی ایجاد شود که آیا ما یک نفر از بین این 100 هزار نفر نداشتیم که تا ما امروز شاهد معرفی کابینه ناقص باشیم.

وی افزود: اگر برای تصدی وزارت علوم می‌خواهیم مسئولی انتخاب کنیم این مسئول را یا باید از جامعه علمی انتخاب کنیم و یا فردی اجرایی برای آن برگزینیم که در هر صورت کم نداشتیم. شاید ما دنبال سهم‌خواهی‌ها و یارگیری‌ها از عرصه علمی کشور هستیم که دنبال گزینه‌ای هستیم که یا نه علمی و نه اجرایی و یا شاید علمی و اجرایی باشد اما پاسخ جریان‌های سیاسی را در دانشگاه‌ها بدهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر چه برنامه رئیس جمهور در حوزه فرهنگ را بررسی کردم رنگ و بویی از دین در جامعه دینی پیدا نکردم که اگر همین برنامه را بگوییم برنامه یک دولت سکولار و لائیک است تفاوتی با جمهوری اسلامی ایران نداشت. در این برنامه جای دین و مانور آن کجاست؟ حوزه فرهنگی که همیشه مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده در کجای این برنامه به آن پاسخ داده شده است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: در برنامه فرهنگی آقای رئیس جمهور و در بررسی معضلات اجتماعی به کدام نسخه دینی و آموزه‌های دینی اشاره شده، بودجه‌های قرآنی کجاست؟

وی افزود: در حوزه فرهنگ در کشور سه نگاه وجود دارد یک نگاه قیمومیت، تصدی‌گری و خشن برخورد کردن و سخت‌گیری است که هم از نظر شرعی و عقلی و هم از نظر مقام معظم رهبری این نگاه مردود است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نگاه دوم ولنگاری فرهنگی است که متأسفانه در مدیریت کشور همین را شاهد هستیم و وقتی رئیس جمهوری می‌گوید ما مسئول بهشتی و جهنمی شدن مردم نیستیم به معنی ولنگاری در عرصه فرهنگی است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: نگاه سوم، نگاه مقام معظم رهبری است که فرهنگ عرصه‌اش مثل یک باغ است که دولت باغبان است و اگر وظیفه باغبانی خود را انجام ندهد علف‌های هرزش عرصه رشد و تعالی را بر گیاهان مفید و گل و گیاه می‌بندد.

وی افزود: جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم به دلیل عدم حضور رئیس آن که همان رئیس جمهور است اکثراً برگزار نشد و تنها یک پنجم جلسات آن دایر بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق مردم ما اینترنت با وضع فعلی آن نیست، اظهار داشت: چرا شبکه ملی را سامان نمی‌دهید آیا بعد از چند سال زمان آن فرا نرسیده است؟

ذوالنوری خاطرنشان کرد: امروز هیچ کجای دنیا اینترنت را با وضعیتی که در کشور ما هست ندارد. گران‌ترین قیمت، ناامن‌ترین شبکه و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را ما به مردم عرضه می‌کنیم. تا کی ما در این عرصه از جیب مردم ارتزاق کنیم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در 4 سال گذشته بدترین وضعیت از نظر عملکرد در وزارتخانه‌های حوزه فرهنگ را شاهد بوده‌ایم. در حوزه آموزش و پرورش وزیر این وزارتخانه با 8 ماه عمر وزارتش می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاست خارجی سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را داریم اگر آقای رئیس جمهور تا به این حد بر برجام تکیه نمی‌کرد در این حوزه تأکیدی نداشتم.


ذوالنوری اضافه کرد: جناب آقای رئیس جمهور اگر آمریکا نقض برجام کرد که این کار را کرده ما چه می‌کنیم، به کمیته مشترک شکایت می‌کنیم و کمیته مشترک یعنی 1+5.


وی افزود: ما در این شرایط سه راه داریم اول اینکه آنها بگویند بگذرید و ما هم بگذریم هم چوب را خوردیم و هم پیاز، راه دوم اینکه کمیته برجام به آمریکا بگوید بگذر آمریکا نمی‌گذرد. و راه سوم اینکه بر شکایتمان ایستادگی کنیم موضوع به شورای امنیت ارسال می‌‌شود که آن هم همین راه قبلی را می‌رود یا باید بگذریم و تحریم را بپذیریم و هر چه را هم داده‌ایم، داده‌ایم، یا باید روی حرفمان بایستیم که آنها در این وضعیت قطعنامه صادر می‌کنند و اگر تمکین نکنیم تمام قطعنامه‌های گذشته بازمی‌گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه تضمینی در مورد برجام برای مردم گرفته‌اید که امروز نمی‌توانیم محکم بایستیم چرا نمی‌توانیم چون تضمینی وجود ندارد.


ذوالنوری خاطرنشان کرد: امروز می‌گوییم اگر تحریم‌های بانکی برداشته نشده مشکل نرم‌افزاری وجود دارد. چرا با بانک‌های کوچک و سطح پایین دنیا می‌توانیم با همین نر‌م‌افزار ارتباط داشته باشیم و با بانک‌های بزرگ نه.


وی در پایان، افزود: ما در حوزه سیاست خارجی به قدری به یک موضوع پرداخته‌ایم که کشورهای منطقه را رها کردیم و این در حالی است که یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه به بازارهای منطقه‌ای است.

فارس

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست