Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گردهمایی معاونان مشارکت‌های مردمی و مسئولان زکات شهرستان‌های تابعه بر همدلی و تعامل بین بخشی برای خدمت‌رسانی مؤثر به جامعه هدف تأکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به نام‌گذاری سال ، توانمندسازی به‌جای توان دهی را رویکرد مهم کمیته امداد استان در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: برای اثربخشی خدمات در حوزه توانمندسازی در بخش‌های مختلف در کمیته امداد داشتن تفکر سیستمی لازمه کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر یادگیری فن‌ها و روش‌های جدید برای ارائه خدمات مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، افزود: امروز خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف باید بر اساس علم محوری و دانش گرایی به جامعه هدف ارائه شود تا اثربخشی لازم را در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت داشته باشد.

صفری بابیان اینکه بدون خلق دانش و ایجاد مهارت در کار توسعه و پیشرفت در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی اتفاق نمی‌افتد ، افزود : رویکرد امروز کمیته امداد به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت در کار به‌منظور افزایش اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی و تبدیل نگاه‌های جزیره‌ای به نگاه‌های زنجیره‌ای برای افزایش کارکردهای این نهاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است .

وی با اشاره به اینکه زمینه‌ساز کارآمدی خدمات کمیته امداد به جامعه هدف هم‌افزایی در بخش‌های مختلف و تعامل و همکاری‌های بین بخشی است ، افزود: رویکرد امروز کمیته امداد شناسایی نیازهای مختلف جامعه هدف و تلاش و فعالیت جهادی برای رفع مشکلات و نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه حفظ ، ارتقاء و اثربخشی کارکردهای این نهاد در حوزه فقرزدایی در مزیت رقابتی نیازمند مدل‌سازی و خلاقیت در کارها است ، افزود : نگاه ما در کمیته امداد برای بقاء در مزیت رقابتی داشتن هم‌گرایی و تعامل بین بخشی و فهم مشترک به‌عنوان ید واحده در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است .

وی بابیان اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در افزایش کارکردهای کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت است ، افزود: حوزه مشارکت‌های مردمی مروج فرهنگ همدلی و محبت و نوع‌دوستی در جامعه است و با تقویت این نگاه در حوزه مشارکت‌های مردمی باید زمینه افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد را فراهم کنیم .

صفری با اشاره به اینکه زمینه‌ساز افزایش اثربخشی مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد داشتن ارزیابی و تحلیل در کار است ، تأکید کرد: تحلیل ، ارزیابی و آسیب‌شناسی مناسب فعالیت‌ها موجب می‌شود خدمات پربازده ، کم‌هزینه و اثربخش به جامعه هدف ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از مشارکت حدود ۹۷میلیارد ریالی خیران زنجانی در برنامه‌های این نهاد از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب طرح‌های اکرام ، محسنین ، صدقات ، زکات ، برنامه‌های ماه رمضان و مناسبت‌های مختلف محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیران زنجانی در چهارماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است، افزود: شاخص مهم در افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد شفاف‌سازی فعالیت‌ها و اعتماد افزایی به این نهاد است که باید با فعالیت اثربخش در این حوزه زمینه مشارکت بیشتر خیران در برنامه‌های کمیته امداد را فراهم کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت:  ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان ارائه خواهد شد.

حکمت‌اله هاشمی شامگاه دیروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه)  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت  هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندان‌پزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم‌گیری، برساژ و عصب‌کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان مستقر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندان‌پزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

او از راه اندازی بیمارستان درمان و توان‌بخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و یادآور شد: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی با یادآوری اینکه در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توان‌بخشی، بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد، افزود: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان  جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

 وی با بیان اینکه در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج  مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود، افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال‌احمر اقدام به ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی