Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات تخلف هتل 25 طبقه در دزاشیب ، تشکیل کمیته امداد و نجات حیات وحش، چرخه ناقص درمان اعتیاد، سرعت اینترنتی که از خطر سیل برای مردم اهمیت بیشتری دارد در کنار اخبار مربوط به جلسه رأی اعتماد وزیر بهداشت،‌ بخشی از مخبرهای امروز سرویس اجتماعی ایسنا است که در این بسته به مهمترین اخبار امروز اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز(چهارشنبه)، بیش از 50 خبر منتشر کرد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

در جلسه دو ساعته نجفی و قالیباف چه گذشت؟

شهرام گیل‌آبادی، رئیس مرکز اطلاع رسانی شهردار تهران در مورد جزئیات دیدار قالیباف و نجفی توضیحاتی ارائه کرد.

ضیائی: جوانان، دغدغه اصلی هلال احمر است

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم تقدیر از تیم رباتیک دانش‌آموزش هلال احمر گفت: آماده‌ایم تا همسو با مأموریت‌های هلال‌احمر از فناوری‌ها و دانش روز حمایت کنیم و قطعا هلال‌احمر از هر دانش و فناوری که منجر به نتیجه شود بهره خواهد برد چراکه اگر هلال‌احمر در بهره‌گیری از تکنولوژی به دانشگاه متصل شود؛ قطعا معجزه بزرگی رخ خواهد داد.

تحلیف شورای شهر پنجم تهران اول شهریور برگزار می‌شود

مجید فراهانی، عضو منتخب شورای شهر پنجم در گفت‌وگویی که با خبرنگار شهری خبرگزاری داشته از برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر پنجم شهر تهران در تاریخ اول شهریور خبر داده و همچنین جزئیاتی در مورد جلسه امروز منتخبان پنجم شورای شهر ارائه داده است.

جزئیات تخلف هتل 25 طبقه در دزاشیب

یکی دیگر از گفت‌وگوهای خبرنگار شهری ایسنا، با عبدالحسین مختاباد، نماینده شورای شهر چهارم است. رئیس کمیته هنری شورای شهر که چندی پیش در جلسه شورای شهر از ساخت هتل 25 طبقه در دزاشیب به عنوان یک تخلف یاد کرده بود و تذکر داده بود؛ در این گفت‌وگو به تشریح جزئیات این تخلف پرداخته است.

او در این مصاحبه تشریح کرده که چگونه ساختمانی که قرار بود 16 طبقه باشد به هتل تبدیل شده است.

چرخه ناقص درمان اعتیاد در کشور

خبرنگار سلامت خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی چرخه درمان اعتیاد را مورد برسی قرار داده است. در این گزارش به بررسی خدمات مراقبت معتادان پس از درمان در کشور پرداخته شده است. همچنین در این گزارش با حاجبی، مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت نیز گفت‌وگو شده و او از چرخه ناقص درمان اعتیاد در کشور صحبت کرده و راه‌حل این موضوع را اجرایی شدن آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان دانسته که در حال حاضر اجرا نمی‌شود.

ضرورت توجه به بازتوانی اجتماعی معتادان و جزئیات آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان از دیگر مواردی است که در راستای بررسی چرخه ناقص درمان اعتیاد در کشور به آنها توجه شده است.

تشکیل کمیته امداد و نجات حیات وحش کشور

مجید خرازیان، مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تشکیل کمیته امداد و نجات حیات وحش کشور متشکل از نمایندگان منتخب تعدادی از گروه‌های مردم نهاد فعال در زمینه امداد و نجات گونه‌های جانوری و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه خبر داد .

مجید خرازیان مقدم "تدوین سند امداد و نجات حیات وحش کشور" را گامی در جهت نجات و کاهش تلفات گونه‌های جانوری در معرض تهدید دانسته است.

افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان تا ۱۰۰۰۰ نفر

موضوع معتادان در گفت‌وگوی خبرنگار شهری ایسنا با استاندار تهران هم مورد توجه قرار گرفته و سید حسین هاشمی در این گفت‌وگو از افزایش ظرفیت مراکز جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر تا سقف 10 هزار نفر تا یک ماه آینده خبر داده است. او همچنین گفته که در ابتدای دولت یازدهم این ظرفیت تنها 400 نفر بوده است.

شورای شهر دیدگاه سودجویانه در شهرداری را کم کند خبرنگار محیط زیست ایسنا، پای دغدغه‌های محیط زیستی را به شورای شهر جدید باز کرده است. احمد افقهی، عضو هیات مدیره انجمن پایشگران محیط زیست ایران(پاما)، در این رابطه گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا داشته و بر این نکته تاکید کرده که‌ "‌شورای شهر تهران باید دیدگاه سودجویانه و آزمندانه شهرداری را کم کند و در این صورت این پارلمان محلی موفق خواهد بود." افقهی همچنین عنوان کرده که باید دیدگاه اکولوژیک به شهر، در مورد مسائل شهری مورد توجه قرار بگیرد. دیدگاهی که به گفته او در شوراهای قبلی شهر تهران مورد توجه قرار نگرفته‌اند. اینترنت پرسرعت دغدغه مردم است؛ ولی حوادث "نه" سیل اخیر که استان‌های شمال شرقی را با مشکل مواجه کرده، موضوعی است که ایسنا، به بهانه آن با کارشناسان امداد و نجات به گفت و گو نشسته و دلایل تلفات سیل‌های کشور و حساس نبودن مردم به حوادث را مورد بررسی قرار داده است. امروز هم در ادامه سلسله مصاحبه‌های ایسنا، با حسین درخشان، کارشناس امداد و نجات گفت‌وگویی منتشر شده و درخشان در این گفت‌وگو نسبت به عدم توجه مردم به حوادث انتقاد کرد و گفت: همان‌طور که تبدیل اینترنت 4G به 4.5G برای مردم دغدغه است حوادث هم باید مورد توجه آنها قرار بگیرد. عوامل تبدیل بارندگی‌های تابستانه به سیل،‌شیوه‌های افزایش آگاهی مردم و حساسیت‌زایی میان آنها از موارد دیگری بود که در این مصاحبه در مورد آن صحبت شده است. سردار اشتری: نیروی انتظامی آمر به مردم نیست فرمانده نیروی انتظامی امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان اصفهان حاضر شد و در این مراسم به این موضوع اشاره کرد که " نیروی انتظامی کشور یک نیروی اجتماعی بوده و معتقد است که اعتماد با مشارکت مردم به وجود می‌آید. نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است." حضور2600 کودک در مراکزبهزیستی به‌دلیل «زندانی»بودن والدین پیرو اعلام خبری از سوی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مبنی بر«رفع موانع راه‌اندازی مهدهای کودک در زندان‌ها»، خبرنگار خانواده خبرگزاری دانشجویان ایران، با محمد نفریه مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت‌وگویی انجام داده و نفریه هم در این گفت‌وگو اعلام کرده که سازمان بهزیستی کشور این آمادگی را دارد که به هر زندان که بیش از 10 کودک در آن حضور داشته باشد، مجوز تاسیس مهدکودک ارائه کند؛ این در حالیست که بهزیستی نسبت به تربیت مربی برای این مراکز نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

بررسی صلاحیت قاضی‌زاده هاشمی در مجلس از نگاه نمایندگان موافق و مخالف

امروز در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان به صحبت در مورد وزیر بهداشت در مان و آموزش پزشکی پرداختند. نمایندگانی در موافقت و مخالفت پشت تریبون قرار گرفتند که تیترهای آنها به شرح زیر است:

صفاری‌نطنزی: برنامه‌های قاضی‌زاده‌هاشمی حکایت از تسلط وی بر مسائل حوزه بهداشت است

تاجگردون: کسی بهتر از قاضی زاده هاشمی در شناسایی و رفع مشکلات نبود

ملکی: قاضی‌زاده‌هاشمی تحمل مخالف را ندارد/ وزارت بهداشت به وزارت رانت‌خواری تبدیل شده است

علیرضا بیگی: عملکرد برخی از معاونان وزارت بهداشت باعث کاهش بودجه این وزارتخانه شد

بیگدلی: با رأی بالا به قاضی‌زاده هاشمی زمینه اجرای طرح تحول فراهم شود

خاتمی: ۹۵ درصد برنامه‌های قاضی‌زاده‌هاشمی منطبق بر اسناد بالادستی است

تیتر پربازدیدترین اخبار سرویس اجتماعی نیز به شرح زیر است

افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان تا ۱۰۰۰۰ نفر/ خلاء قانونی در ساماندهی متکدیان

دیدار نجفی و قالیباف، امروز

چرخه ناقص درمان اعتیاد در کشور / احتمال بازگشت معتادان بهبود یافته به سمت مواد

بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده الزامی است

چرا در تابستان احساس خستگی می‌کنیم؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست