Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان هستند، گفت: اهل تسنن و تشیع از اخلاف سودی نخواهند برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری بعدازظهر شنبه در اولین نشست صمیمی علما و روحانیان مهاجر استان سمنانبا حضور مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع ولایت سمنان، ضمن تأکید بر اینکه اسلام دین رحمت است، بیان داشت: دشمنان امروز به دنبال تفرقه انداختن بین مسلمانان هستند حال‌آنکه این تفرقه برای مسلمانان به‌مثابه سمی مهلک به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دین اسلام برای روابط اجتماعی انسان‌ها در جوامع مختلف اسلامی، قوانین ویژه‌ای است که این امر به سه دسته تقسیم می‌شوند نخستین دسته روابط برون دینی است که خارج از دین اسلام و با کفار و مشرکان را محسوب می‌شود که قرآن درباره این‌ها می‌فرمایند با این افراد با شدت برخورد کنید و تعابیر دیگری که در قرآن آمده چراکه اگر فردی علیه اسلام اقدامی کرد باید از بین برود.

ایران ام القرای جهان اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنینادامه داد: دسته دوم بازهم خارج از اسلام هستند اما از ادیان توحیدی مانند مسیحیت و ... هستند که در زمان پیامبر(ص) و پس از ایشان در جامعه اسلامی دینی زندگی می‌کردند و حتی حیات اجتماعی داشتند،اما دسته سوم روابط درون دینی است یعنی در داخل دین مذاهبی وجود دارد که روابط این گروه‌ها، باید به چه شکل ترسیم شود؟ چه راهبرد و سیاستی را باید داشته باشند؟ که پاسخ به این سؤالات می‌تواند تصور ما از گروه سوم را مشخص سازد.

شکری افزود: قرآن کریم برای جوامع اسلامی و کسانی که در این دایره هستند، تعریف رابطه اجتماعی خاصی دارد که از آن به‌مثابه رحما بینهم اطلاق می‌شود لذا امروز وحدت بین مذاهب در اولویت جامعه اسلامی است پس باید گفت مذاهب و فرق گوناگون وقتی حول یک جامعه اسلامی گرد هم می‌آیند بر سر اصول دین توافق دارند و این اصل رابطه گروه سوم در دین اسلام را می‌سازد.

وی بابیان اینکه ایران ام القرای جهان اسلام است، افزود: این امر یعنی اسلام رحمانی در آن جریان دارد و تمام مذاهب و فرق باهم در کنار یکدیگر در امنیت زندگی می‌کنند.

باید به دنبال اشتراکات دینی گشت تا از اختلافات دوری جست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه مذاهب مختلف دینی باید بر روی اصول دین اسلام توافق داشته باشند، گفت: این امر سبب می‌شود تا اتحاد شکل گیرد و ما را از اسلحه و اختلاف و برادرکشی در کشورهای منطقه نجات دهد.

شکری افزود: ما مسلمانان نباید فکر کنیم که اگر قصور و کوتاهی در رفع اختلافات صورت گیرد، ما نفع خواهیم برد، خیر این‌گونه نیست و چه سنی و چه شیعه از اختلاف، جنگ و برادرکشی نفع نخواهند برد پس باید به دنبال اشتراکات دینی گشت تا از اختلافات دوری جست.

وی افراط را سم مهلک دین اسلام دانست و بیان داشت: افراط در تسنن و تشیع محکوم و مطرود است امروز جهان اسلام در آتش و نفرت گروه‌های افراطی می‌سوزد بخشی که درواقع اسلام رحمانی را قبول دارند، بر حاکمیت اسلام در دنیای معاصر و بر محوریت ایران اسلامی اتفاق‌نظر داشته باشند تا بتوانیم در برابر توطئه‌ها بایستیم.

برگزاری مسابقات قرآن اتباع خارجی با کمک استانداری سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، گفت: ما در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، بیشتر هدفمان گشتن به دنبال نقاط مشترک در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است و تلاش می‌کنیم که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، تشکل‌های مذهبی، خانه‌های قرآنی، هیئت مذهبی، ائمه جماعات، آموزش‌های قرآنی و ... به اتباع خارجه کمک کنیم.

شکری افزود: برگزاری مسابقات قرآن اتباع خارجی با کمک استانداری آخرین نمونه از این تلاش‌ها است که با استقبال خوبی نیز روبرو شد لذا باید گفت چنین طرح‌هایی در طول سال برای اتباع خارجی استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مسروری فر گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده و محول شدن وظیفه نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، تامین و بسته بندی اقلام مصرفی خانوار به جهادکشاورزی در اولین روز شروع اجرای این طرح، از یک واحد تولیدی آرد بازدید شد.     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تاکیدات میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنایع پاک در شهرستان بیان کرد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی آرد در میبد هستیم.    وی افزود: گندمکاران استان یزد بخصوص شهرستان میبد در سال زراعی جاری با توجه به طراحی و اجرای سیلو‌های کارخانه آرد دیگر نگرانی بابت تحویل گندم خود نخواهند داشت.      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد از ویژگی‌های این کارخانه قابلیت ذخیره سازی ۱۵ هزار تنی، تولید روزانه ۱۵۰تن آرد (پنج نوع آرد) و آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو برای کنترل و تولید محصول سالم واستاندارد است.   لازم بذکراست کلیه مراحل صدور مجوز تأسیس، پروانه بهره برداری این واحد تولیدی آرد پرداخت تسهیلات توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد