Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی تبرائی عضو شورای مرکزی و دبیر اجرایی خانه احزاب ایران با تشریح جلسه انتخاب نماینده دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده 10 در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: وزارت کشور در راستای اجرایی کردن قانون جدید احزاب از جمله اضافه نمودن دو حزب اعم از یک دبیرکل حزب ملی و یک دبیرکل حزب استانی در کمیسیون ماده 10 احزاب بستر انتخابات احزاب بر اساس رای اکثریت مطلق در روز پنجشنبه 26 مرداد ماه را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حوزه سیاسی وزارت کشور به برخی از دبیران کل احزاب به دلیل نداشتن معرفی نامه به داخل جلسه راهنمایی نکردند و دبیرکل حزب الزام داشتند تا با شناسنامه و معرفی نامه مهمور به مهر رسمی حزب وارد به صحن انتخابات احزاب در سالن وزارت کشور شوند و انتخابات با حضور هیات نظارت و نماینده قوه قضاییه برگزار شد. برخی از احزاب به دلیل عدم حق رای منتخبین احزاب در کمیسیون ماده 10احزاب گلایه داشتند و ابراز نگرانی کردند که برخی هم قانون جدید را یک قدم روبه جلو می دانستند.

استان گلستان دارای تنوع دینی و قومی می باشد

تبرائی با اشاره به وضعیت رو به رشد سیاسی کشور, استان گلستان را دارای تنوع دینی، قومی دانست و ادامه داد: استان گلستان فضای سیاسی خوبی دارد و همچنین از آگاهی حزبی خوبی برخوردار است که تنوع قومی مانع کار حزبی در آن نشده است.

دبیر کل دانش آموختگان استان گلستان با بیان این که دنیا و جریان بین المللی به سمت کوچک شدن دولت در حرکت هستند، عنوان کرد: در برنامه سوم تا ششم ایران و برنامه چشم انداز بیست ساله ایران این مهم توجه شده است که دولت کوچک و چابک سازی شود؛ در کشورهای توسعه یافته اکثر تصدی گری دولتی را شهرداری، اتحادیه ها، اصناف و شوراها انجام می دهند و تصدی گری دولت به حداقل رسیده است چرا که با انتخاب شهردار وظایف دولت در سطح عملیاتی شهرداری مدیریت میکند و حتی اشتغال زایی در سطح عملیاتی بر عهده شهرداری است تا دولت. دولت فقط به امور سیاست خارجی، دفاعی، ارزی، بهداشت و موضوعات کلان توجه می کند.

کاهش تصدی گری دولت از سیاست های جدی برنامه توسعه می باشد

تبرائی ادامه داد: کاهش تصدی گری دولت از سیاست های جدی برنامه توسعه می باشد اما شیب اجرایی آن باید تقویت شود.

وی افزود: انشالله در آینده نزدیک به سمت برون سپاری وظایف کمیسیون و وزرات کشور حرکت کنیم و نظارت بر امور احزاب و اخذ مجوز را به خانه احزاب بسپاریم تا دولت درگیر گرفتاری های روزمره نشود و همچنین وقت مجلس و وزارت کشور گرفته نشود.

تبرائی ادامه داد: خانه احزاب ایران برای برگزاری مجامع احزاب باید بر اساس قوانین موجود با شهرداری ها به توافق برسد و امکان برگزاری کنگره ها در سالن های فرهنگسراهای شهرداری را رایگان میسر کند. دولت چین دو میلیارد دلار به حزب کمونیست چین بودجه داده است تا احزاب دنیا را دعوت نمایند و ارتباطات بین المللی چین تقویت کنند و منافع بیشتری برای چین به ارمغان بیاورد و ما باید به منافع و امنیت و اجماع ملی بیاندیشیم.

کاهش تصدی گری وزارت کشور در امور احزاب

وی تاکید کرد: تصدی گری وزارت کشور را باید در امور احزاب کاهش دهیم.این با همت مجلس شورای اسلامی و اصلاح قوانین میسر می باشد.

تبرائی تصریح کرد: تقویت کادر سازی احزاب روند جدیدی است که احزاب شکرخدا شروع کردند. تعاملات با احزاب جهان برخی احزاب و خانه احزاب ایران تجربه مفیدی است که سوابق تعاملات حزبی با احزاب جهان انشالله منتقل شود.

وی با اشاره به سفرهای خارجی خانه احزاب ایران و شرکت در مجمع احزاب اسیایی icaap تجربه مفیدی بود برای برخی احزاب هستند.

به جای نگاه امنیتی با به احزاب نگاه توسعه ای داشته باشیم

دبیر کل دانش آموختگان استان گلستان با اشاره به این که باید به احزاب نگاه توسعه ای داشته باشیم تا نگاه امنیتی، ادامه داد: نقش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همین بود، به این معنا که به احزاب بسیار کمک کرد که نگاه حکمرانی داشته باشند.

دبیرکل حزب استانی در کمیسیون ماده 10 احزاب ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه اروپا پارلمان حزبی دارد به این معنا که احزاب رقابت میکنند تا کرسی دراتحادیه داشته باشند،و تجارب بین المللی شان را تقویت میکنند به محض اینکه حزب به قدرت میرسند کلی ارتباط و لابی در اختیار شان است باید به سمت ایجاد قوانینی برویم که حکمرانی احزاب تقویت شود.در سند چشم انداز 20 ساله ایران و برنامه پنجم و ششم ما نگاه توسعه ای وجود دارد .

وی با بیان این که موتور اجرایی دولت احزاب می باشد، گفت: بسیاری از شغل ها به دلیل ورود اینترنت و شبکه های مجازی در حال انقراض هستند و باید آمادگی زندگی در دوره جدید را داشته باشیم اتاق بازرگانی، احزاب، بخش خصوصی و کارآفرینان موتور محرکه رشد و توسعه در جهان امروز می باشند. روسای جمهور و وزرا بیشترین ملاقاتشان با افراد فوق دارند تا در تصمیمات شان بهره ببرند .

حمایت از احزاب وظایف داتی نمایندگان است

دبیرکل حزب استانی در کمیسیون ماده 10 احزاب افزود: حمایت از احزاب وظیفه ذاتی نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10می باشد که اعضای کمیسیون برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

وی افزود: نماینده دادستان کشور، نماینده رئیس قوه قضائیه، یک نماینده از میان دبیران کل احزاب ملی و یک نماینده از میان دبیران کل احزاب استانی دارای پروانه فعالیت، معاون سیاسی وزارت کشور، دو نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی از بین نمایندگان داوطلب. بر اساس تبصره ۱ این ماده اعضای موضوع این ماده باید ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، انتخاب و به وزارت کشور معرفی شوند.

تبرائی در پایان بیان کرد: دبیران کل احزاب ملی و استانی و با حدنصاب اکثریت مطلق آرای آنها انتخاب می شوند. طبق تبصره قانون میشود و از سایر سازمان ها و افراد صاحبنظر جهت مشاوره دعوت به عمل آورد. طبق تبصره ۵ جلسات کمیسیون با حضور ۵ نفر از اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات آن به رای حداقل ۴ نفر از اعضا معتبر می باشد. همچنین بر اساس تبصره ۶ اعتبار مورد نیاز کمیسیون احزاب که هر سال در بودجه سالانه وزارت کشور پیش بینی می شود ذیل ردیف مستقل لحاظ می گردد. تبصره ۷ معاون سیاسی وزیر کشور، رئیس کمیسیون است و نایب رئیس از میان اعضا انتخاب می شود.

901/900

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری