Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@23:36:31 GMT

آرای صادر شده در کمیسیون ماده 100 اجرا نشده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۴۹۳۱

آرای صادر شده در کمیسیون ماده 100 اجرا نشده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان در سیصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدل همراهی معاون شهرسازی شهرداری با شورا مطلوب بود و در موضوعات مختلف از جمله تعیین ضرایب ارزش افزوده شهری، هم نظری های زیادی وجود داشت.

وی افزود: در کنار اقدامات مثبت، ضعف هایی نیز دیده شد و اکنون شاهد برخی موضوعات باقی مانده از منظر شهرسازی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و نحوه فعالیت آنها اظهارکرد: مردم علاوه بر اینکه به دفاتر مراجعه می کنند، برای تمام امور خود به شهرداری مناطق نیز مراجعه می کنند و این خلاف برنامه در نظر گرفته شده ای بود که از قبل در دستور کار قرار داشت.

تندگویان با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در شهر تهران وجود ندارد خاطرنشان کرد: در صورتی که برون سپاری خدمات در شهرداری صورت می گرفت بسیاری از مشکلاتی که اکنون مردم با آن مواجه هستند برطرف می شد.

وی یکی از مشکلات شهری را کمیسیون ماده 100 دانست و اظهارکرد: عمده رای های صادر شده در کمیسیون ماده 100 اجرایی نشده و در حوزه قلع و قمع با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی گفت: مشکل مجتمع تجارت جهانی فردوسی برای ارسال نظریه به شهرداری منطقه ارسال شد و هنوز جواب آن ارائه نشده است.

تندگویان تاکید کرد: تخلف در موضوعات شهری جزو عادت مردم شده و شهروندان می دانند که می توانند تخلف کنند و بعد هزینه آن را بپردازند.

وی مهاجرت درون شهری را یکی از مشکلات شهر تهران دانست و اظهارکرد: متاسفانه موفق به کنترل جمعیت در مناطق نشده ایم و در کنار آن، مهاجرت زیادی نیز در تهران صورت گرفته است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به باقی ماندن طرح های خاص در کمیسیون ماده 5 اذعان کرد: بسیاری از پروژه ها از جمله مجتمع تجاری کوروش و تیراژه فاقد پیوست های ترافیکی بوده و همین موضوع مردم را با مشکل مواجه کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: اراضی پادگان جی با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در ضلع شرقی منطقه۹ بدلیل وسعت زیاد و یکپارچگی عرصه، معضلات عمده‌ای را برای ساکنین این محدوده ایجاد کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به گسست و قطع ارتباط بین پلاکهای مجاور اشاره کرد. همچنین همجواری اراضی پادگان جی با بافت فرسوده معضلات اجتماعی عدیده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقا کیفیت زیست شهری و خدمت رسانی به شهروندان مهمترین دغدغه مدیریت شهری است گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان جی در دستور کار قرارگرفت و ماحصل پیگیریها و تلاش همکارانم در منطقه۹ و سازمان‌های نوسازی و املاک و مستغلات منجر به انعقاد توافق‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرداد سال ۱۴۰۱ و توافق نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند سال ۱۴۰۲ شد.

شهردار منطقه۹ ادامه داد : بر اساس توافق نامه های مذکور پس از انجام فرآیند قانونی بخش قابل توجهی از عرصه پادگان جی به منظور احداث سرانه های خدماتی موردنیاز( از قبیل فضای سبز، بهداشتی درمانی، خدماتی، طرح جهادی مسکن و ...) احداث و جهت رفاه شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان از تلاش تمامی حوزه‌های شهرداری تهران جهت تحقق این موضوع علی‌الخصوص از سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر و تشکر ویژه نمود.

لازم به ذکر است که در راستای عملیاتی شدن طرح  و اخذ تایید  به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است تا پس از کسب تاییدات نهایی به فوریت پروژه مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳