Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاتمی بیش از هرکس دیگری از موضع حاکمیت در برابر فتنه گران که همان توبه از اقدامات ضد امنیت ملی و اعتراف به گفتن دروغ بزرگ (تقلب) و همچنین جبران برخی اشتباهات گذشته است، خبر دارد. با این وجود خاتمی ظاهرا یکبار دیگر می خواهد مسیر دیگری را طی کند که تنها خود او را در مسیر جدایی بیشتر از حاکمیت قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: خاتمی در دیداری با جمعی از فعالین اصلاح طلب که برخی از آنها عناصر فعال در فتنه 88 بودند، با اشاره به نظر برخی حاضران گفت: من شخصاً هیچ تقاضایی از هیچ‌کس و هیچ جا نداشته‌ام. اما امروز می‌خواهم به استناد مطالب و خواسته‌های شما و به نام و اسم شما تقاضایی را با مقام معظم رهبری مطرح کنم که دستور بفرمایند مسئله حصر حل شود.

خاتمی گفت: دستگاه‌هایی که مسئول هستند، نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مسئله حصر را حل کنند و عنایت ایشان است که این مسئله حل خواهد شد و این به نفع نظام و نشانه امنیت و اقتدار نظام خواهد بود. آنچه مطرح کردم تقاضای آزادگان، ایثارگران و بسیاری از اقشار مردم از علما و دانشمندان گرفته تا فرهنگیان و دانشجویان و مردمی است که به نحوی این خواست را مطرح کرده‌اند و معتقدم دستور رهبری می‌تواند این مشکل را حل کند.

اما در اینباره چند نکته کوتاه ولی مهم وجود دارد:

الف: خاتمی در این سالهای اخیر تلاش کرده که مخفیانه به مقامات عالی نظام پیام بدهد که از فتنه 88 نادم است و اعلام برائت می کند و هم در محافل خصوصی از عدم تقلب و افراط کروبی و موسوی در سال 88 سخن می گوید. حال همین خاتمی درباره حصر یک طرفه مطالبی را بیان می کند که نه با عدالت سازگار است و نه با اعلام مخفیانه نادم بودنش از اقدامات خودش و موسوی و کروبی همخوانی دارد. همین مواضع اوست که بسیاری را نسبت به نیت برخی نامه نگاری ها و چراغ سبز برای بازگشت به حاکمیت و خارج شدن از باغی نظام بودن را مشکوک تر می کند. با این وجود خاتمی با تکرار این مواضع همچنان بر بی صداقتی خود صحه می گذارد.

ب: خاتمی بیش از هرکس دیگری از موضع حاکمیت در برابر فتنه گران که همان توبه از اقدامات ضد امنیت ملی و اعتراف به گفتن دروغ بزرگ (تقلب) و همچنین جبران برخی اشتباهات گذشته است، خبر دارد. با این وجود خاتمی ظاهرا یکبار دیگر می خواهد مسیر دیگری را طی کند که تنها خود او و جمع دیگری از اصلاح طلبان همسو با او را در مسیر جدایی بیشتر از حاکمیت قرار خواهد داد. مسیری که اینبار نیز انتخاب شده نهایتا بازگشت خاتمی را به نظام در آینده سخت تر و پیچیده تر هم خواهد کرد.

ج: خاتمی اگر می خواهد نقش یک مصلح و یا واسطه اجتماعی و سیاسی را بازی کند؛ در شرایط فعلی با توجه به مواردی که گفته شد، صلاحیت و مشروعیتش را ندارد. بنابراین بهترین اقدام برای او آن است که اول خود از مسیر رفته توبه کند و سپس تلاش کند که زمینه بازگشت دیگر خطاکاران بزرگ 88 را آنهم با اصول منطقی و عادلانه فرآهم شود. خاتمی باید برای بدست آوردن صلاحیت واسطه گری در نظام باید شاخص های را در خود ایجاد و یا بیشتر تقویت کند و گرنه درخواست هایش به جایی نخواهد رسید.

*سردبیر جهان نيوز

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا حسینی‌نیا در تجمع جامعه دانشگاهی دانشگاه ایلام در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین با اشاره به عملیات غرور آفرین «وعده صادق» که توسط دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: این عملیات به افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی پایان داد.

وی وحشی‌گری و رفتار خارج از عرف پلیس ایالات متحده در سرکوب اساتید و دانشجویان آزادی‌خواه و معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را نشانه اضمحلال حکومت ایالات متحده آمریکا دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت آمریکا به همراه دیگر کشورهای غربی توطئه‌ای پیچیده را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی طراحی کردند، اما امروز به فضل الهی ایران اسلامی در آرامش و امنیت است، اما خود آمریکا با بحران روبروست.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با اشاره به آیه ۵۶ سوره مائده: «وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ»، و وعده صادق خداوند در پیروزی جبهه حق، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ در دیدار با «دانیل اورتگا»  رئیس جمهور وقت کشور نیکاراگوئه بحث افول قدرت جهانی ایالات متحده آمریکا را مطرح کردند، که حوادث جهانی و داخلی کشور آمریکا، به خوبی نمایانگر این واقعیت است.

  حسینی‌نیا، افزود: همچنین صاحب نظران مطرحی، همچون: «ساموئل هانتینگتون»، «فرانسیس فوکویاما» و «نوام چامسکی» به صراحت در نوشته‌های خود موضوع افول قدرت آمریکا را مطرح کرده‌اند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد، تصریح کرد: رژیم کودک کش و گرگ صفت اسرائیل دهها هزار انسان بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده است، اما آمریکا و متحدانش با تمام توان از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند، که این موضوع نشانه پوشالی بودن شعار حقوق بشر و آزادی مورد تأکید این کشورهاست.

در ادامه شرکت‌کنندگان در این تجمع با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، سرکوب دانشگاهیان مدافع مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید