Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيروت-ايرنا-«حسين جابري انصاري» معاون وزير خارجه در ديدار با «وليد جنبلاط» رهبر حزب سوسياليست ترقي خواه لبنان، به «نقش مثبت» او در وفاق ملي لبنان اشاره کرد و گفت: ايران از همبستگي بين دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان حمايت کرده است.

به گزارش ايرنا، جابري انصاري دوشنبه شب در ادامه ديدارهايش در بيروت، با وليد جنبلاط ديدار کرد و درباره مسائل لبنان، مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه اي بويژه سوريه با اين شخصيت بارز دروزي لبنان گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير خارجه پس از اين ديدار که با حضور «محمد فتحعلي» سفير ايران در بيروت صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ديدار با آقاي جنبلاط فرصتي بود براي مرور آخرين روند تحولات لبنان و منطقه. به طور اجمالي تحولات را بررسي کرديم و رخدادهاي مثبتي که رخ داده و کارهايي که بايد در روزها و ماه هاي پيش رو بايد اتفاق بيفتند مورد بررسي قرار گرفت.
وي افزود: آقاي جنبلاط نقش مثبت و بارزي در روند وفاق ملي در لبنان داشته است. اميدواريم با تلاش هاي مثبت ايشان و ساير رهبران سياسي لبنان شاهد تکامل روند توافق و نتايج و موفقيت هاي بزرگي باشيم.
جابري انصاري که روز دوشنبه وارد لبنان شد و تاکنون با رئيسان جمهوري و پارلمان و وزير امور خارجه اين کشور ديدار کرده و قرار است ديدارهاي ديگري با شخصيت هاي مختلف لبناني داشته باشد گفت: پيام آشکار اين ديدارها و تنوع ملاقات هايي که انجام خواهد شد، احترام به تنوع سياسي و اجتماعي و موزاييک متنوع لبنان است.
وي افزود: لبنان نماد همزيستي و حل اختلافات از طريق گفت و گوست که آخرين نمونه آن حل مشکل انتخاب رئيس جمهوري و تصويب قانون انتخابات بود.
به گفته جابري انصاري، لبنان نماد مقاومت هم در برابر اشغالگري اسرائيل و هم در برابر تروريسم تکفيري است.
معاون عربي آفريقايي وزير امور خارجه تاکيد کرد که جمهوري اسلامي ايران ضمن احترام به همه اجزاي جامعه متنوع لبنان هم از روند توافق داخلي لبنان حمايت مي کند و هم از روند موثر مقاومت در برابر تروريسم.
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه ايران گفت: يکي ديگر از موضوعات مورد بحث با آقاي جنبلاط شرايط کنوني منطقه بود. از نظر ما ادامه درگيري ها و بحران هاي منطقه به نفع رژيم صهيونيستي است؛ زيرا اين رژيم از يک سو از درگيري کشورهاي منطقه و تضعيف رقبا سود برده است و از سوي ديگر با توجه به اينکه بحران هاي جاري موجب تحت الشعاع قرار گرفتن مسئله فلسطين شده است؛ از ادامه اينگونه بحران ها استفبال مي کند. به همين دليل تلاش براي پايان بحران ها و بازگشت توجه به مسئله فلسطين در راس اولويت هاي جمهوري اسلامي است.
به گفته جابري انصاري آقاي وليد جنبلاط نيز در اين جلسه از اينکه در فضاي بحران هاي جاري، موضوع فلسطين به فراموشي سپرده شده است ابراز نگراني کرد.
در ادامه وليد جنبلاط نيز به خبرنگاران گفت: با آقاي جابري انصاري درباره مسائل دوجانبه گفت و گو کرديم. ايشان بر حمايت ايران از تنوع موجود در لبنان تاکيد کرد.
وي افزود: تاکيد بر مبارزه مقاومت و ارتش لبنان با تروريسم و ضرورت آزادسازي مزارع اشغالي شبعا از جمله مواردي بود که در گفت و گو با آقاي جابري انصاري مورد بررسي قرار گرفت.
وليد جنبلاط يکي ديگر از موضوعات مورد گفت و گو با معاون وزير خارجه ايران را بحث درباره ضرورت حل و فصل اختلاف هاي بين ايران و اعراب از طريق گفت و گو دانست.
وي تاکيد کرد که هيچ راهي جز حل اختلاف از طريق گفت و گو وجود دارد.
جنبلاط با اشاره به اينکه تحولات مربوط به مذاکرات آستانه درباره سوريه يکي از محورهاي گفت و گوي وي با جابري انصاري بوده است، به ضرورت تکميل روند سياسي و حل بحران در سوريه از طريق گفت و گو تاکيد کرد.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند

دهم اردیبهشت یادآور بیرون راندن نیروهای متجاوز پرتغالی از این دریای نامور در تاریخ جهان است، روز ملی خلیج فارس.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اوسمار: انرژی مثبتی برای شکست سپاهان داریم
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد