Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط جهان و ایران اسلامی برای عرض تسلیت ایام شهادت نهمین امام همام، حضرت جوادالائمه(ع) به محضر ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

بر اساس این گزارش صحن و سرای بارگاه منور رضوی در سوگ این مصیبت سیاه‌پوش بود و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصایب مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این شب، حال و هوای ویژه‌ای داشت. پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز و پوشش ضریح مطهر نیز به رنگ سیاه درآمده و برخی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی آمده بودند که شب شهادت امام جواد(ع) را به محضر حضرت رضا(ع) تسلیت گویند.
به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی در صحن جامع رضوی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی به تبیین جایگاه امام جواد(ع) پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ مصیبت امام محمد تقی(ع) مرثیه و روضه خواندند.
حجت الاسلام صدیقی در این برنامه با اشاره به اینکه همه افعال و کردار ائمه‏‌هدی(ع) تجلی صفات خدای متعال است، اظهار کرد: ائمه‌‏هدی(ع) در تمام دوران سنی خویش، رنگ خدایی داشتند، ایشان در تمام ابعاد زندگی و رفتاری‏شان تجلی‏‏گر صفات الهی هستند.
وی با اشاره به اینکه در دعای جوشن کبیر بیش از یک هزار اسم و صفت از خداوند متعال بیان شده است، اظهار کرد: ائمه‏‌هدی(ع) مظهر تمام اسماء الهی هستند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسان‏‌های دیگر نیز می‌‏توانند با عبودیت، مظهر برخی از صفات الهی باشند، خیلی از علما و اولیاء الهی با بندگی خداوند به این مقام‏ها دست یافتند.
وی افزود: ما اگر زندگی خویش را بر مبنای دستورات خداوند متعال و ائمه‏ معصومین(ع) برنامه‏ریزی کرده و به آن عمل کنیم، یقینا به جایگاه عبودیت که یکی از برترین مقام‏‌هاست خواهیم رسید. مقام عبودیت با مجاهدت و مبارزه با نفس طولانی به دست می‏‌آید.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام جواد(ع) در همان ابتدای تولد، تکبیر خدای متعال گفتند، اظهار کرد: ایشان با همان سن کم‏شان به همه سوالات دینی و اعتقادی مردم جواب می‏دادند.
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه اهل‏بیت(ع) از سوی خداوند حکیم موظفند تا انسان را با خالق هستی آشنا و آشتی دهند، اظهار کرد: ایشان آمده ‏اند تا انسان را به خدای متعال وصل کنند. همه زندگی امام جواد(ع) و دیگر اهل بیت(ع) عبودیت محض خدای متعال است، توجه به سیره ایشان درس معرفت، عبودیت و جوانمردی به انسان می‏دهد.
وی با بیان اینکه عمل خیر و نیک ائمه‏ هدی(ع) مقطعی نبود، گفت: ما هم باید از ایشان بیاموزیم و کار خیر را به صورت مقطعی انجام ندهیم بلکه پیوسته آن را ادامه دهیم.

منبع: آستان نیوز

901

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه اضطراب را درمان کنیم؟

سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد می‌شود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟

قرآن می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.

به قول حضرت امیرالمومنین (ع)، دنیا تجارت خانه‌ای بیش نیست.
تمام انسان این باشد هرچه که عقل و شرع برای او تعیین کرده‌اند، جدی بگیرد و در این صورت، مواردی که برای او مایه اضطراب و هم‌ّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.

مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ رحمت دیگران اگر باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است؛ خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب می‌شوند، چیز محدودی هستند.

خداوند متعال فرموده است: بشر شعورت کجا رفته است؟ مگر می‌شود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».

خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می‌کند و دچار وسوسه شیطان می شود.

اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ».

زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با "استغفار" و "صلوات بر پیغمبر اکرم (ص)" پاک نمی‌شوند؛ اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیری داریم؟

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • دوران رویس و دورتموند باید در فینال ومبلی تمام شود!
  • چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • شاگردان امام صادق (ع)؛ از پدر علم شیمی تا ائمه اهل سنت + فیلم